Gå til innhold

Jeg leier ut bolig og har dessverre måttet ta utleieenhet til forliksrådet flere ganger. Vunnet hver gang. Ei venninne sa i en bisetning a…

Anbefalte innlegg

Skrevet

…at jeg er så grisk. Er det gjengs oppfatning at utlevere er griske? Nå har jeg ny sak på gang og fant ut at det er oppnevnt et eget tvistutvalg for slike saker.. men, jeg vinner jo hver gang..?

Anonymkode: eed22...0ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

..ikke utleieenhet, men leietagere.. Hahahah, tatt et par glass vin npr jeg først har fri i morgen

Skrevet

Flere ganger ja. Sier litt om deg det.

Anonymkode: a82dd...a56

• Liker 19
  • Nyttig 9
Skrevet

Flere ganger?

Anonymkode: 61e40...16c

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Du bør vel kanskje bli mer selektiv på hvem du leier til å det har vært flere saker. Ev. så er du i overkant kranglevoren (selv om du ender opp med å vinne).

Anonymkode: 2a5ed...cc4

• Liker 30
  • Nyttig 5
Skrevet

Hvis du ender opp i forliksrådet flere ganger må det jo være at du åpenbart gjør noe feil? Enten det er å velge feil leietakere eller fra deg som leie ut?

Jeg har leid ut tre leiligheter i over 20 år, og hatt minimalt med problemer.

Anonymkode: 67727...e52

• Liker 10
  • Nyttig 7
Skrevet

Lykke til med å få leieboere til slutt. Vil anta det ryker seg etterhvert.

Anonymkode: 03c79...cbe

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Rykter* Beklager har tatt et par glass vodka. Hehe 🙄🙄

Anonymkode: 03c79...cbe

• Liker 6
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

…at jeg er så grisk. Er det gjengs oppfatning at utlevere er griske? Nå har jeg ny sak på gang og fant ut at det er oppnevnt et eget tvistutvalg for slike saker.. men, jeg vinner jo hver gang..?

Ja, mange utleiere er griske. Men tenker at dette er et tulleinnlegg for å få opp blodpumpa hos endel leietakere på KG 😄😝

Anonymkode: c9de5...81d

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har leid i 24 år. Opplev én gang å bli forsøkt tatt for retten pga en mangel i leiligheten som var fra før. Var enten å betale pengekravet eller å risikere å måtte betale hele rettsaken. Ren svindel. Betalte. Var ikke småkroner. Vedkommende leide ut videre. Han gjorde det samme med forrige leietaker. Noen utleiere burde aldri fått lov til å leie ut. Ødelegger økonomien til fattige for evig, og ødelegger liv. Pengeutpressing på den måten burde vært ulovlig….

Anonymkode: 3b384...883

• Liker 16
  • Hjerte 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Det høres ut som at du muligens bør justere kontraken for å unngå uenigheter…? 

Anonymkode: b009e...7c0

Skrevet

Enten veldig uheldig eller veldig konfliktskapende hvis du har vært i konflikt med mange leietakere. Hvor mange er det snakk om? Og er det ikke egentlig husleietvistutvalget som tar seg av leieforhold nå?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg har leid i 24 år. Opplev én gang å bli forsøkt tatt for retten pga en mangel i leiligheten som var fra før. Var enten å betale pengekravet eller å risikere å måtte betale hele rettsaken. Ren svindel. Betalte. Var ikke småkroner. Vedkommende leide ut videre. Han gjorde det samme med forrige leietaker. Noen utleiere burde aldri fått lov til å leie ut. Ødelegger økonomien til fattige for evig, og ødelegger liv. Pengeutpressing på den måten burde vært ulovlig….

Derfor må man alltid huske å ta masse bilder av boligen både ved innflytting og utflytting. 

Godt det kun har skjedd en gang på 24 år, men sikkert ille nok den ene gangen. 🩷

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Derfor må man alltid huske å ta masse bilder av boligen både ved innflytting og utflytting. 

Godt det kun har skjedd en gang på 24 år, men sikkert ille nok den ene gangen. 🩷

Jeg til og med varslet utleier om det. Og tok bilder. Han sa jeg ikke skulle tenke på det. Hjalp ikke. Ved utflytting kom han plutselig på å kreve penger, så mye som mulig… Kunne ikke risikere å måtte betale en hel rettsak. Så betalte. Betaler på det enda, flere år etter.

Pluss at han driver og sprer falske rykter om både meg og den forrige leietakeren. Man skal være svært forsiktig med hvem man leier av. Noen er kriminelle og svindlere.

• Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg til og med varslet utleier om det. Og tok bilder. Han sa jeg ikke skulle tenke på det. Hjalp ikke. Ved utflytting kom han plutselig på å kreve penger, så mye som mulig… Kunne ikke risikere å måtte betale en hel rettsak. Så betalte. Betaler på det enda, flere år etter.

Pluss at han driver og sprer falske rykter om både meg og den forrige leietakeren. Man skal være svært forsiktig med hvem man leier av. Noen er kriminelle og svindlere.

Men du betaler jo ikke for en hel rettssak hvis det blir sak i forliksråd / husleietvistutvalget...

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har blitt lurt. Kan du dokumentere at skaden oppstod før du flyttet inn?

Til TS; er utleier selv. Leier ut hybel i min private enebolig, samt en del leiligheter jeg har deleierskap i gjennom AS. Har kun en liten setning å si til deg;

Du er en drittsekk. Kan ikke skje at du bommer på hver eneste leietaker du har. Jeg kjøper den ikke.

Endret av Sharjeelovich
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Selvfølgelig er du ikke grisk. Du driver en business. 
Det du derimot burde vurdere er dømmekraften ift hvem du leier ut til..! 

Anonymkode: ca17f...f57

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Trist, men da tror jeg at jeg ville tatt sjansen på å ta saken til retten. Hvis han er svindler og opptrer ulovlig, vil du vinne.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Gjest Putimir Vladin
Skrevet

Jeg er leietager av det takknemlige slaget. Det hender huseier lar livets vanskeligheter gå utover meg, men heldigvis har jeg et godt forhold til kona hans (Platonoisk)

Det er jaggu ikke lett å være privat utleier i dag. Dere bør være forsiktige og selektive når dere leier ut. En dårlig leieboer er juridisk vanskelig å bli kvitt. 

Skrevet

Har leid ut nærmere 50 enheter de siste årene, aldri vært i nærheten av forliksrådet. Noe gjør du feil.

Anonymkode: 100ea...3ad

• Liker 8
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...