Gå til innhold

Hundrevis av skjeggkre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dilemma. Huset vi kjøpe som er nydelig forøvrig er stappa av skjeggkre. Forsikring dekker det ikkje fordi det er nå "vanlig". Eg trur dei har komet til under byggeprosessen, ikkje at det er så viktig. Huset er heilt nytt.

Eg har lagt ut masse limfeller med sirissmel, felle etter felle blir STAPPA med kre. Det er så sykt mange i alle størrelsar. Limfellene gjer ikkje ein dritt utover å redusera bestanden...

Det store dilemma er at vi har ikkje råd til firma. Eg har ikkje hundre tusen til å ta seg av detta. Korleis tar eg dei sjølv? Det er så sykt mange. Dei er i alle rom, i alle etasjer og til og med på loftet. Eg fant til og med i barnevogna så nå får eg aldri solgt den 😵‍💫 (eg er ikkje eit rævhål). 

Eg synest ikkje dei er så ekle da. Men det er flaut, vi kan ikkje ha besøk. Vi kan ikkje låne vekk bøker. Eg er redd for å dra dei med meg til andre plassar når vi reiser. 

Alle penga våre går nå i lån, to bilar, to barn, mat, drivstoff og straum. Bufferen er nesten tom også etter trøbbel med bil.

Kva om eg spraye edikk under lister? Salt? 

Eg tørr ikkje bruka gift frå ebay, minsten krype rundt på golvet snart. Det kan ikkje vere farlig for barn og katt. 

Støvsuger annakvar dag, spesielt lister.

HJELP! 

Anonymkode: ff7a3...aa6

• Liker 1
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere har bygget et helt nytt hus, men har ikke forsikring som gjør at dere bare må betale egenandel på skadedyrbekjempelse? Hva slags jalla forsikring har dere egentlig? 

Og sorry, men hvem tar seg råd til å bruke alle midler på nytt bygg, og står med TOM buffer og får økonomiske problemer fordi bilen får feil? 

Dere burde bygget mindre, eller billigere, og hatt en god buffer til uforutsette utgifter også etter at huset stod ferdig.  

Anonymkode: dc28d...7d9

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dere har bygget et helt nytt hus, men har ikke forsikring som gjør at dere bare må betale egenandel på skadedyrbekjempelse? Hva slags jalla forsikring har dere egentlig? 

Og sorry, men hvem tar seg råd til å bruke alle midler på nytt bygg, og står med TOM buffer og får økonomiske problemer fordi bilen får feil? 

Dere burde bygget mindre, eller billigere, og hatt en god buffer til uforutsette utgifter også etter at huset stod ferdig.  

Tror du det svaret var hjelpsomt?

Anonymkode: 94602...210

• Liker 24
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet

Hmm

Du er sikker på at ikke slikt dekkes av forsikringen? Ikke når det er så mye heller?

Jeg ville støvsugd hver dag! Nøye!
Hatt enda flere limfeller og satt ut gift i rom hvor barnet ikke ferdes! 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror du det svaret var hjelpsomt?

Anonymkode: 94602...210

Nei, bare ærlig.  

• Liker 2
Skrevet

Vi kjøpte eit heilt nytt stort nydelig hus på bygda billig, antar at det var pga samlivsbrott. Vi har ikkje bygd huset. Seljar hevde han ikkje har sett noko... (riiight) Forsikringa dekker ikkje skjeggkre fordi "alle" har det. Drit..

Vi har ikkje økonomiske problemer endå, vi viste ikkje at renta kom til å auka så mykje. Vi er nå ganske nært smertegrensa eg satt til 6 prosent (banken sa 5). Vi viste ikkje at alt anna i samfunnet kom til å auka samtidig heller. Det er meir sånn løn inn, lønn ut greia. Vi har gode jobbar, om vi f.eks droppe ferie neste sommar greie vi sikkert få inn eit firma. Kva koster det eigentlig? Sånn omtrent? 

Vi kan ikkje ha det sånn...

• Hjerte 2
Skrevet

Det er helt vanlig at skjeggkre dekkes, men ikke sølvkre :)

Anonymkode: 0ae85...45d

• Liker 3
Skrevet

Ta kontakt med Anticimex og hør med dem. det er nok ikke 100 000. De var hos oss og satte ut gift. det tok en times tid. Det var alt. Så var de bortevekke.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Vi hadde virkelig mange i en lang periode. Vi bestilte noe gift på nettet, som vi satt ut på små pappbiter og de forsvant. 

Anonymkode: 70a60...87d

Skrevet
8 minutter siden, Rucula said:

Hmm

Du er sikker på at ikke slikt dekkes av forsikringen? Ikke når det er så mye heller?

Jeg ville støvsugd hver dag! Nøye!
Hatt enda flere limfeller og satt ut gift i rom hvor barnet ikke ferdes! 

Kan prøva "krangla" på det. Skader ikkje.

1 minutt siden, Frodo said:

https://www.huseierne.no/nyheter/boligen-jeg-kjopte-har-skjeggkre--hva-gjor-jeg/

Dersom du nylig har overtatt må nok utbygger dekke sanering.

Vi har budd her i snart 2,5 år, merka faktisk ikkje noko til dei før nå. Merkelig med tanke på kor mange det faktisk er. Såg ein på natta når eg skulle på do, satt ut eit par limfeller og fekk heilt sjokk over kor mange dei var. 

Takk for link.

Skrevet
Bovina sancta skrev (5 minutter siden):

Ta kontakt med Anticimex og hør med dem. det er nok ikke 100 000. De var hos oss og satte ut gift. det tok en times tid. Det var alt. Så var de bortevekke.

Samme her. Limfeller, støvsuging hver dag osv er tull og tøys. Det eneste som funker er gift. Profesjonell gift. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi har budd her i snart 2,5 år,

Det glemte du å skrive i hovedinnlegget.. Så da er det nok ikke riktig at de kom under byggeprosessen som du tror.

Skjeggkre er ganske vanlig, nesten som edderkopper. Men er du sikker på at det er skjeggkre og ikke sølvkre?

Anonymkode: 7879b...5c9

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Bovina sancta said:

Godt å høyra at det er håp. Ja okey, eg tar kontakt med dei. Eg trur ikkje eg klare ta så mange uansett 😵‍💫

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi hadde virkelig mange i en lang periode. Vi bestilte noe gift på nettet, som vi satt ut på små pappbiter og de forsvant. 

Anonymkode: 70a60...87d

Var det Advion? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det glemte du å skrive i hovedinnlegget.. Så da er det nok ikke riktig at de kom under byggeprosessen som du tror.

Skjeggkre er ganske vanlig, nesten som edderkopper. Men er du sikker på at det er skjeggkre og ikke sølvkre?

Anonymkode: 7879b...5c9

Eg kan ikkje vite kor dei kom frå. Vi har mykje møbler frå IKEA, eskene pakka vi opp i stova. Det kjem vi aldri til å gjera igjen.

Men dei er på loftet og påvist i alle rom, kan dei virkelig spre seg så mykje på kun 2 år? Tar det ikkje lang tid for dei å bli kjønnsmoden? Eg er ingen ekspert. 

Ja dei her er brune, hårete, den største eg fanga var 2 cm nesten. Det var sånn at den nesten klarte kravla ut av limet (æsj). 

• Hjerte 1
Skrevet

Bak listene kommer småen uansett ikke til. Vi betalte 2.000,- i egenandel to ganger. Tviler på forsikring hadde dekket det om det hadde kostet 100.000,-. De bruker nå den sammen giften som de bruker for å få bukt med kakerlakker. 

Har ikke sett en eneste en på 4 år. Limfeller er også tom. 

Anonymkode: c9b7d...4a2

• Liker 3
Skrevet

Sånn ser dei ut.

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Bak listene kommer småen uansett ikke til. Vi betalte 2.000,- i egenandel to ganger. Tviler på forsikring hadde dekket det om det hadde kostet 100.000,-. De bruker nå den sammen giften som de bruker for å få bukt med kakerlakker. 

Har ikke sett en eneste en på 4 år. Limfeller er også tom. 

Anonymkode: c9b7d...4a2

Det var ikkje dyrt da. Kanskje det ikkje blir så mykje. Kan f.eks henta inn eit prisforslag. Dei må jo pendla hit, det gjer det dyrare. 

Her er det berre sau. Politiet er f.eks ein ferjetur og 2t køyring unna (liten digresjon). Bra det aldri skjer ein drit her. Men man skal rekna med ekstrakostnad når det er langt å reisa for fagfolk. 

received_310882731350655.jpeg

received_711546257449468.jpeg

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Herregud….. 

Anonymkode: 74436...3f7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Nei, bare ærlig.  

Spar deg! 

• Liker 2
Skrevet

Vi har også vært plaget med skjeggkre. For oss ble løsningen en helt enkelt spray kjøpt på Jernia (tror jeg). Sprayet i hele huset hvor hund og barn ikke kom til, og støvsuget hver dag i 14 dager. Nå er det minst et halv år siden vi så skjeggkre sist. Alt av papp går rett ut av huset, og tørrmat som mel osv blir oppbevart i bokser med lokk (det pleier vi uansett da). De kommer garantert tilbake, men ikke slik det var da vi oppdaget dem. Det er dessverre «vanlig» med skjeggkre i dag, og de fleste som kommer på besøk har det mest sannsynlig også i son bolig, gjerne uten at de vet det. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...