Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor høyt blodtrykk har dere hatt mot slutten av svangerskapet? Når er det bekymringsverdig høyt?

Anonymkode: 108bb...b58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jordmor/lege sier i fra dersom du har bekymringsverdig høyt blodtrykk, så det skal du ikke tenke for mye på. 

Ellers hadde jeg 112/73 på sist kontroll, 36 uker.

Anonymkode: 85aef...37a

Skrevet

Tror jeg lå på rundt 130 eller 140 over 80 eller 90, husker ikke, men det var ganske høyt så de var snakk om svangerskapsforgiftning og evt igangsettelse relativt raskt etter termin. Knøttet kom heldigvis helt selv på termindatoen da 🥰

Anonymkode: 6df6d...6c6

Skrevet

160/100 ligger mitt på nå, og det er "bekymringsverdig". Ligget stabilt der i to uker, er 40+4 nå.

Anonymkode: b816c...2ff

Skrevet

Ikke uvanlig at blodtrykket øker litt på slutten, bare å følge med og passe på proteiner i urinen, hodepine, mye vann i kroppen og lignende.  Sist uke lå mitt på 111/62. Var da 35 uker. Men øker vel litt nå, men verken vann i kroppen, eller hodepine eller noe tegn eller proteiner. Så stresser ikke.. 

Anonymkode: d764c...cc1

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tror jeg lå på rundt 130 eller 140 over 80 eller 90, husker ikke, men det var ganske høyt så de var snakk om svangerskapsforgiftning og evt igangsettelse relativt raskt etter termin. Knøttet kom heldigvis helt selv på termindatoen da 🥰

Anonymkode: 6df6d...6c6

130-140 er ikke kjempehøyt. Jeg hadde 133/80 helt på slutten med begge barna og fikk beskjed om at det var helt normalt å kunne få høyere blodtrykk under svangerskapet.

Anonymkode: a4cc9...40b

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvor høyt blodtrykk har dere hatt mot slutten av svangerskapet? Når er det bekymringsverdig høyt?

Det regnes som høyt når det er 90/140 eller over. 

Anonymkode: 35be9...8e9

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

130-140 er ikke kjempehøyt. Jeg hadde 133/80 helt på slutten med begge barna og fikk beskjed om at det var helt normalt å kunne få høyere blodtrykk under svangerskapet.

Anonymkode: a4cc9...40b

Jeg har høyt blodtrykk i svangerskapet og de vil ha det under 140/90

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det regnes som høyt når det er 90/140 eller over. 

140 i overtrykk og 90 i undertrykk så klart 🤣

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jordmor/lege sier i fra dersom du har bekymringsverdig høyt blodtrykk, så det skal du ikke tenke for mye på. 

Ellers hadde jeg 112/73 på sist kontroll, 36 uker.

Anonymkode: 85aef...37a

Mja, bør nok tenke på det, det er jo 2 uker mellom konsultasjoner nå på slutten så mye kan skje. Var fint på siste kontroll men har hatt målinger hjemme oppe i 130-140 på overtrykket så føler jeg må følge med litt.

TS

Skrevet

Har hatt preeklampsi to ganger. Da hadde jeg overtrykk på 135-145 og undertrykk på mellom 90 og 95. Men med økende protein i urin i tillegg. 

Anonymkode: 170d5...b4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...