AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #1 Skrevet 24. august 2023 Hadde en diskusjon med noen mødre her om dagen. De mente det var helt hårreisende å sende 6 åringer på discotek alene uten at foreldrene er med. Dette er et discotek arrangert av barne og ungdomsklubben i kommunen.(liten kommune med 3000 innbyggere, altså ikke disco midt i Oslo sentrum). Jeg personlig ser ikke helt problemet. Det kommer jo selvfølgelig an på hvor modent og ansvarsfullt barnet er, men min personlige mening er at jeg ikke helt forstår problemet når det er 10 vakter der( som er frivillige foreldre), samt at barna har på seg telefonklokke de kan ringe med ved behov. Discoteket varer 1,5 time, å jeg ser hvor mye mitt barn har vokst og ikke minst hvor stolt hen har vært av å få gjøre dette uten oss foreldre.Men når disse mødrene tok sånn på vei begynner jeg likevel å betvile min egen beslutning.. Hva er deres tanker om dette? Anonymkode: 7491e...8cf 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #2 Skrevet 24. august 2023 100% ikke. Bare…nei. Du sender ikke en 6-åring på fritidsaktivitet alene med mindre du har en avtale med en kjent, tilstedeværende voksen om å passe på hen (og barnet vet det kan gå til denne voksne om det er noe). Anonymkode: db945...f94 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #3 Skrevet 24. august 2023 Det kommer jo an på ungen. Men mine har ønsket å ha med seg en voksen på slike ting og jeg liker muligheten til å henge litt med andre voksne. Anonymkode: 9a41a...9ab
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #4 Skrevet 25. august 2023 Det kommer an på ungen, miljøet og størrelsen på arrangementet. Jeg kjenner unger som ikke tør, unger som generelt har en oppførsel som tilsier at de bør ha følge, og unger som generelt er såpass greie og tillitsverdige som seksåringer at det vil være uproblematisk å la dem gå alene. Er det generelt dårlig sosialt miljø i aldersgruppen i området kan det være lurt å være med for å kunne bistå barnet hvis noe oppstår. I en kommune med 3k innbyggere er det vel begrenset hvor stort et slikt arrangement kan bli. Anonymkode: d4c52...edd
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #5 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): 100% ikke. Bare…nei. Du sender ikke en 6-åring på fritidsaktivitet alene med mindre du har en avtale med en kjent, tilstedeværende voksen om å passe på hen (og barnet vet det kan gå til denne voksne om det er noe). Anonymkode: db945...f94 Som jeg skriver så er det 10 andre frivillige foreldre der hver gang som barna kan henvende seg til. Det blir litt det samme som med fotball og håndballtreningene her i området, der er ikke foreldrene ønsket på trening faktisk, fordi det forstyrrer. Men det er tilsynelatende OK for disse mødrene, mens disco er som å banne i kirka. Anonymkode: 7491e...8cf 5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #6 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kommer an på ungen, miljøet og størrelsen på arrangementet. Jeg kjenner unger som ikke tør, unger som generelt har en oppførsel som tilsier at de bør ha følge, og unger som generelt er såpass greie og tillitsverdige som seksåringer at det vil være uproblematisk å la dem gå alene. Er det generelt dårlig sosialt miljø i aldersgruppen i området kan det være lurt å være med for å kunne bistå barnet hvis noe oppstår. I en kommune med 3k innbyggere er det vel begrenset hvor stort et slikt arrangement kan bli. Anonymkode: d4c52...edd Ja det er litt slik jeg tenker også. På forrige arrangement var de rundt 25 barn. Vi har et veldig modent barn som er født tidlig på året, å hen har pleid å reise på dette sammen med en venn. De har ringt meg èn gag, utenom det har de henvendt seg til andre voksne. Det er jo bare kjente voksne på et så lite sted som dette. Men folk er forskjellige og har forskjellige meninger. 🤷🏻♀️ Anonymkode: 7491e...8cf 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #7 Skrevet 25. august 2023 Om der er 3000 innbyggere eller 300000 innbyggere bør passing av en 6 åring være like nøye. Tror dere alle overgripere bor i store byer? Anonymkode: 59ba5...f4c 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #8 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Som jeg skriver så er det 10 andre frivillige foreldre der hver gang som barna kan henvende seg til. Det blir litt det samme som med fotball og håndballtreningene her i området, der er ikke foreldrene ønsket på trening faktisk, fordi det forstyrrer. Men det er tilsynelatende OK for disse mødrene, mens disco er som å banne i kirka. Anonymkode: 7491e...8cf Syns det var litt dårlig beskrivelse av discoen her. er det spesifikt for aldersgruppen til barnet? Møter hen kjente barn og voksne eller det mer åpen klubb hvor hvem som helst dukker opp? Første - ja fra meg. Siste, som jeg mest oppfatter hi - nei. Anonymkode: 5bf06...275 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #9 Skrevet 25. august 2023 Tror jeg er enig med deg, jeg ser ikke noe forskjell på det og andre aktiviteter på skolen eller andre steder. Anonymkode: 9d020...d27
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #10 Skrevet 25. august 2023 Unger er forskjellige. Fra de som gledelig vil prøve å være alene på ting som 6 åring til de som må ha med foreldrene i bursdag til klassekameraten i 4. klasse. Du kjenner ditt barn. Så lenge du har snakket godt med ditt barn og foreldrene som er der, så tenker jeg det er greit. Anonymkode: 38c4e...229 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #11 Skrevet 25. august 2023 Ser for meg en gymsal med discolys og musikk, 25 barn og 10 voksne til å passe på. Helt innafor så lenge barnet er trygg på å gå alene. Anonymkode: a416f...9e3 6
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #12 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Unger er forskjellige. Fra de som gledelig vil prøve å være alene på ting som 6 åring til de som må ha med foreldrene i bursdag til klassekameraten i 4. klasse. Du kjenner ditt barn. Så lenge du har snakket godt med ditt barn og foreldrene som er der, så tenker jeg det er greit. Anonymkode: 38c4e...229 Og så finnes det barn med atferdsvansker som tilsier at foreldre bør være med for å kunne avverge uheldige situasjoner. Det var to slike gutter i mitt barns klasse på småtrinnet (vi flyttet av andre årsaker etter fjerde) der den ene hadde proaktive foreldre som var med og fulgte med som hauker - forøvrig en herlig gutt (når han oppførte seg greit) som etter hvert ble diagnostisert med ADHD. Den andre hadde foreldre som slapp ham av og lot det gå som det gikk - det var alltid en liten lettelse når han meldte avbud til selskaper fordi han var krevende å følge opp og det var stort sett minst ett mindre hyggelig påfunn. Sikkert en ålreit gutt på bunnen han også, jeg fikk bare aldri sett det. Anonymkode: d4c52...edd 1
Bålkaffe Skrevet 25. august 2023 #13 Skrevet 25. august 2023 omg.... Barneskolen arrangerte sånne diskotek når jeg gikk på barneskolen på 90-tallet. Det gikk på rundgang ved barneskolene her i distriktet, sånn at vi fikk oss venner på de forskjellige skolene og hadde en fredag å se frem til. Der var det også frivillige vakter av foreldrene som deltok, i planleggingen, utførelsen etc, og såvidt jeg veit, har ingen av oss som gikk på disse diskotekene lidd noe av det at foreldrene våre ikke var med. Det er en fritidsaktivitet på lik linje med håndball, fotball og andre idretter, hvor foreldrene kjører ungene til og fra, og ikke er med. Det er ikke så veldig farlig som enkelte vil ha det til. 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #14 Skrevet 25. august 2023 Korpset arrangerer sånne diskoteker her jeg bor, 1-4 klasse fra kl 17-18.30 og 5-7 klasse fra 19-21. Det kryr jo av voksne der og om foreldre ønsker å være der så er det kaffe på et rom ved siden av. Om ungen selv ønsker det så skjønner jeg virkelig ikke problemet Anonymkode: f701f...962 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #15 Skrevet 25. august 2023 55 minutter siden, AnonymBruker said: Om der er 3000 innbyggere eller 300000 innbyggere bør passing av en 6 åring være like nøye. Tror dere alle overgripere bor i store byer? Anonymkode: 59ba5...f4c Tror du de bare dukker opp på barnediskotek, eller burde seksåriger generelt fotfølges overalt? Anonymkode: 1e821...30a 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #16 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror du de bare dukker opp på barnediskotek, eller burde seksåriger generelt fotfølges overalt? Anonymkode: 1e821...30a Jeg tror detxer større sjangse for det ja enn eldresenter... But I could be wrong Anonymkode: 59ba5...f4c
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #17 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg tror detxer større sjangse for det ja enn eldresenter... But I could be wrong Anonymkode: 59ba5...f4c Du tror at ti voksne på et arrangement med 25 småskolebarn ikke vil være i stand til å oppdage og bortvise uvedkommende voksne? Anonymkode: d4c52...edd 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #18 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om der er 3000 innbyggere eller 300000 innbyggere bør passing av en 6 åring være like nøye. Tror dere alle overgripere bor i store byer? Anonymkode: 59ba5...f4c Gratulerer. Wow. Så du ser på alle foreldrene i klassen som potensielle overgripere som kan komme til å begå overgrep i en tilstelning på skolen? Anonymkode: 4471d...4e9 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #19 Skrevet 25. august 2023 Null stress. Anonymkode: 51cad...82b
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #20 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du tror at ti voksne på et arrangement med 25 småskolebarn ikke vil være i stand til å oppdage og bortvise uvedkommende voksne? Anonymkode: d4c52...edd Det er faktisk ikke det jeg sier. TS bruker sted med lite antall innbyggere som et argument for at det er trygt. Anonymkode: 59ba5...f4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå