Gå til innhold

Gode påleggskombinasjoner og andre tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg er så kjedelig i matveien. Og til tider veldig matlei. Vil gjerne ha tips til påleggskombinasjoner, forskjellige middagsretter eller tips til godt brød. 

Forelsempel kjøpte jeg en gang et rundstykke med brie som var så godt nettopp på grunn av kombinasjonen av type brød og tilbehør til osten. Husker jeg hva tilbehøret var? Nei. Jeg som ikke trodde jeg likte brie en gang! Ofte finner jeg ut at ting smaker jo godt bare det er sammen med noe annet liksom.

Kanskje dette kan være en hyggelig tråd vi deler tips til hverandre. Jeg er en kjedelig gulost og skinke spiser selv og vil veldig gjerne få noen tips.

Anonymkode: 7fa5c...de3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg liker å bruke grove brødskiver med mye frø, kjerner og gjerne nøtter. Jeg rister brødet i brødrister og det gjør at frøene/kjernene bli så gode!

Ristet brød, grønn eller rød pesto, ruccolasalat, spekeskinke og brie er en deilig kombinasjon.  

Ristet brød med aioli, avokado, speilegg eller posjert egg, toppet med salt og chili explotion krydder. 

En siste, ristet brød med rikelig snøfrisk, ruccolasalat, rødløk, røkt laks. Toppes med fersk dill og nykvernet sort pepper. 

Legger til en til. Ristet brød, meierismør, brie, honning og ristede valnøtter.

Endret av Ugresset
La til
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
Ugresset skrev (15 minutter siden):

Jeg liker å bruke grove brødskiver med mye frø, kjerner og gjerne nøtter. Jeg rister brødet i brødrister og det gjør at frøene/kjernene bli så gode!

Ristet brød, grønn eller rød pesto, ruccolasalat, spekeskinke og brie er en deilig kombinasjon.  

Ristet brød med aioli, avokado, speilegg eller posjert egg, toppet med salt og chili explotion krydder. 

En siste, ristet brød med rikelig snøfrisk, ruccolasalat, rødløk, røkt laks. Toppes med fersk dill og nykvernet sort pepper. 

Legger til en til. Ristet brød, meierismør, brie, honning og ristede valnøtter.

Tusen takk! ❤️ Dette settes faktisk virkelig pris på! 
Jeg er gravid akkurat nå, men gleder meg til babyen er ute og jeg kan spise brie og spekeskinke 😃😃

• Liker 1
Skrevet

Jo og salater som ikke er typisk agurk, paprika, crisp salat og fetaost. Tsr jeg gjerne i mot tips til! Prøvde en med vannmelon , feta og basilikum i sommer og det var digg! 

Skrevet

Til brie synd jeg det er godt med en rundstykke med mye frø, gjerne litt nøtter også. Spekeskinke og salat også. Eller litt ripsgele på toppen. 

Laks, kremost (f.eks den med urter) eller snøfrisk (med dill), ruccola/annen salat og agurk på toppen. 

Skinke og italiensk salat 

Skinkestek, remulade, sprøstekt løk og rødbeter eller sylteagurk. 

Hummus med grillet paprika og sopp

Anonymkode: 7a2f4...cb0

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Til brie synd jeg det er godt med en rundstykke med mye frø, gjerne litt nøtter også. Spekeskinke og salat også. Eller litt ripsgele på toppen. 

Laks, kremost (f.eks den med urter) eller snøfrisk (med dill), ruccola/annen salat og agurk på toppen. 

Skinke og italiensk salat 

Skinkestek, remulade, sprøstekt løk og rødbeter eller sylteagurk. 

Hummus med grillet paprika og sopp

Hummus mener du laget av grilla paprika og sopp eller at du har det på toppen ? 

Skrevet

Jeg er glad i roastbiff,med rødløk,remulade og persille.

Ellers er det veldig godt med avokado, med noen dråper lime,salt og pepper,og gjerne sesamfrø. Spises slik,eller toppes med skinke,egg,bacon,tomater osv. 

Egg og tomat er enkelt og godt. 

Spekeskinke og eggerøre,med fersk gressløk.

Skinkestek med sprøstekt løk og majones.

Også syns jeg det gjør seg veldig med litt pynt på skiva! Tomat,agurk,paprika, fersk persille eller gressløk.

Anonymkode: 5d1fa...68d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Saltpølse med eggerøre og jordbærsyltetøy.

Anonymkode: e908b...10d

Skrevet

Ost og tomat, egg med kaviar, laks eller salami. Fiskepudding med kaviar eller majones. Fiskeboller med gressløksmør, brunost med eplemos.

Baker hjemmebakt brød og rundstykker. Beste pålegg er potetsalat med salatkylling oppå og litt kylling krydder, det er skikkelig luksus skiver 😉

Anonymkode: 9766f...76d

Skrevet

Hummus toppet med agurk,tomater og spirer

Dette pålegget:http://pranava.no/solsikkepostei-med-karri-og-gresslok/   med syltet rødbeter 

Avijar (kjøpes på internasjonal grønnsaksbutikk) på ristet surdeigsbrød toppet med tomat noen dråper oliven olje.

Anonymkode: f6af9...516

Skrevet

For tiden har jeg dilla på brødskive (gjerne surdeigsbrød) med hvitost og eple- eller pæresyltetøy. Litt kjedelig kanskje, men går raskt og er enkelt å lage. 

Forresten er ripsbærgele eller honning og tørket frukt og nøtter veldig godt på brie. Til jul bruker jeg å bake dette brødet https://www.ostecompagniet.no/oppskrifter/frukt-og-nottebrod-a-la-fryd Det er helt nydelig til det meste av oster. Jeg burde bakt det oftere enn bare til jul, for det er veldig godt, men har liksom blitt en juletradisjon for meg. 

Skrevet

Vanlig gulost med litt syltetøy er kjempe godt

Skrevet

Brødskive med smør,-Ajvar eggerøre og litt fetaost på toppen gjør susen. 

Anonymkode: e908b...10d

• Liker 1
Skrevet

Sjokoladepålegg og salami er merkelig godt. Seriøst.

Anonymkode: 25883...447

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hummus mener du laget av grilla paprika og sopp eller at du har det på toppen ? 

På toppen. Men det høres digg ut å blande i hummus også! Det skal jeg prøve en gang.

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

På toppen. Men det høres digg ut å blande i hummus også! Det skal jeg prøve en gang.

Du må også prøve ut hummus med karamellisert løk. 

Anonymkode: f6af9...516

Skrevet

Kjøper en rustikk baguette (eller ciabatta), del i to. Ringle over litt olje. Ta det du vil ha, oliven, chili olje, hvitløk olje, stek halvdelene på tørr panne til du får god crust. Ha på brie, spekeskinke og mango. Nyt. 

Anonymkode: 95b0c...927

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...