AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #1 Skrevet 24. august 2023 Er det helt vanlig? Har en avtale med noen som skal hente møbel nå ikveld, men vedkommende har ikke kommet og heller ikke gitt beskjed. Det rare (i mine øyne i hvert fall), er at vedkommende hadde 15 stk full score anmeldelser fra andre selgere - så det virker jo som en som normalt følger opp? Anonymkode: 005c8...24e
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #2 Skrevet 24. august 2023 Dette er så vanlig at jeg har sluttet å skrive solgt eller reservert på varer på Finn, før varen er fysisk hentet. Anonymkode: 496e8...cf6 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #3 Skrevet 24. august 2023 Du kan jo sende han/hun melding og spørre noe som «Hei. Jeg har ikke hørt noe mer fra deg siden i går. Er planen fremdeles å hente møblene?». Anonymkode: b0f57...49a 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #4 Skrevet 24. august 2023 Har akkurat samme problemet nå faktisk. Holder på å selge en barnevogn. Da jeg fikk en kjøper og vi hadde avtalt henting dro jeg og kjøpte en ny barnevogn, og fyren dukket aldri opp. Ufint synes jeg, kan i det minste svare på meldinger. Anonymkode: 8d9e7...cdc 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #5 Skrevet 24. august 2023 Man kan jo bare gi tilbakemelding etter at handel har skjedd, og da oppfører han seg sikkert. Veldig irriterende. Anonymkode: d5185...52f 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #6 Skrevet 24. august 2023 Takk for svar. Jeg har sendt melding, men opplever som AB litt lenger opp å ikke få svar (meldingen er ikke åpnet). Åja, så man kan kun gi tilbakemelding etter handelen - da er det ikke rart alle de som har fått sagt noe er fornøyde nei. Der lærte jeg noe nytt. Anonymkode: 005c8...24e 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #7 Skrevet 24. august 2023 Skjer heeele tiden. Derfor har jeg bare korte frister og selger til den som lkan hente raskest. Sier ifra til de andre i køen om den ikke blir hentet. Drit irriterende, særlig når de ikke sier ifra at de ikke kan komme. Anonymkode: 5d95f...e7c 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #8 Skrevet 25. august 2023 Ååååå det er så irriterende og uhøflig!! Noe som har funket for meg er å ta depositum. Jeg begynte med dette når jeg skulle flytte og ga bort en del klær/møbler. Hadde flere avtaler der ingen dukket opp og jeg kastet bort tid på å vente😡 Skriver i selve annonsen at jeg ønsker å forsikre meg mot å kaste bort tiden min og derfor ønsker depositum (feks 50 kroner), som blir trukket fra/betalt tilbake når personen henter varen til avtalt tid. Avtale om henting er inngått når depositum er mottatt. Hvis kjøper ikke dukker opp til avtalt tid, beholder jeg depositum og selger til neste på lista. Anonymkode: 2a808...189 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #9 Skrevet 25. august 2023 De som ikke henter, blokker jeg bare. Har ikke skjedd så mange ganger. Anonymkode: 83b25...f55 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #10 Skrevet 25. august 2023 Leit å høre at dere har sånne erfaringer.. Jeg har aldri opplevd noe sånt alle de årene jeg har solgt og kjøpt ting gjennom finn Anonymkode: d284c...19d 1
Vegglampe Skrevet 25. august 2023 #11 Skrevet 25. august 2023 Dessverre helt normalt. Til sinnssyk irritasjon… har noen ting ute for salg nå. For få dager siden var alt solgt. Nå er ingen ting solgt. Skriver aldri solgt eller reservert på ting før det er plukket opp.. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå