AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #1 Skrevet 24. august 2023 Jeg hadde en svært nedlatende tone mot en person i dag. Det var fullstendig urettmessig fordi hun hadde virkelig ikke gjort noe galt. Det var bare mye mas rundt meg akkurat på det tidspunktet hun kom bort og nå sitter jeg her med en kjempedårlig samvittighet. Jeg gråter. Visste ikke hva jeg skulle gjøre og ble overveldet av alt sammen. Fikk vite i ettertid at faren hennes døde av selvmord, og selv om disse tingene ikke henger sammen på noe som helst måte så fikk jeg til og med enda verre samvittighet pga det, fordi jeg bare synes synd i den personen. Og jeg vet ikke hvordan jeg skal beklage eller noe. Føler meg som et pil råttent menneske, tvers gjennom😭. Hva bør jeg gjøre? Anonymkode: e2cad...29f 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #2 Skrevet 24. august 2023 Det du skal gjøre er å lære deg å behandle alle med respekt og en anstendig tone. Det er en klisje, men alle mennesker går gjennom en smerte som ingen vet om. Vær snill mot andre og deg selv. Si unnskyld for det du gjorde feil og lær av dette. Anonymkode: 25bf1...43f 19 2 5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #3 Skrevet 24. august 2023 Og for all del ikke dra inn hennes pappas selvmord i dette..... Anonymkode: 25bf1...43f 9 1
Gjest Msramkins Skrevet 24. august 2023 #4 Skrevet 24. august 2023 Kjenner du henne godt nok til at du kan si unnskyld på en enkel måte? Det har nok skjedd mange av oss at vi har vært stresset, slitne, kort i lunta - og så har det gått ut over feil person… 99 av 100 ganger holder vi maska, men så en gang innimellom glipper tålmodigheten.. Dette er menneskelig, og dersom du hadde vært en ufin person hadde du ikke sittet med dårlig samvittighet nå. Bare si beklager, at du var stresset over noe annet - og at det ikke var meningen med en frekk tone mot henne. Ikke si noe ang faren hennes, det har jo egentlig ikke noe med dette å gjøre.
tenkselv Skrevet 24. august 2023 #5 Skrevet 24. august 2023 Da får du be om unnskyldning, ikke være enn det. Og Lørenskog deg å ikke ta ut egen frustrasjon på andre. 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #6 Skrevet 24. august 2023 Uff, nedlatende mennesker er de verste. Det sier utrolig mye om en person om det er dette man tyr til i stressende og vanskelige situasjoner. Men det er vel da folk viser sine sanne farger, dessverre. Gjort er gjort og spist er spist. Dersom du får anledning, si unnskyld. Forsøk å bli et bedre menneske. Lykke til! Anonymkode: f71df...d82 2 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #7 Skrevet 24. august 2023 tenkselv skrev (9 minutter siden): Da får du be om unnskyldning, ikke være enn det. Og Lørenskog deg å ikke ta ut egen frustrasjon på andre. Enig med det om Lørenskog Anonymkode: 41dcc...975 13 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #8 Skrevet 24. august 2023 Be om forlatelse. Då viser du kva menneske du er ❤️ Anonymkode: 41dcc...975 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #9 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg hadde en svært nedlatende tone mot en person i dag. Det var fullstendig urettmessig fordi hun hadde virkelig ikke gjort noe galt. Det var bare mye mas rundt meg akkurat på det tidspunktet hun kom bort og nå sitter jeg her med en kjempedårlig samvittighet. Jeg gråter. Visste ikke hva jeg skulle gjøre og ble overveldet av alt sammen. Fikk vite i ettertid at faren hennes døde av selvmord, og selv om disse tingene ikke henger sammen på noe som helst måte så fikk jeg til og med enda verre samvittighet pga det, fordi jeg bare synes synd i den personen. Og jeg vet ikke hvordan jeg skal beklage eller noe. Føler meg som et pil råttent menneske, tvers gjennom😭. Hva bør jeg gjøre? Anonymkode: e2cad...29f Hva i alle dager har farens selvmord med dette å gjøre? Må ens foreldre ta selvmord for at du skal være hyggelig? Du blander kortene her. Føl på det du har gjort. Uavhengig av andres historie. Nå er gjort gjort så det eneste du kan gjøre er å lære å ikke være nedlatende til noen igjen. Anonymkode: 6311b...9ed 12 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #10 Skrevet 24. august 2023 Folk viser hvem de virkelig er når de er i stressende situasjoner. Håper du bruker dette som en lærdom, og tenker på hvorfor du er slik som menneske. Ingen situasjoner rettferdiggjør å være nedlatende og stygg. Du har sikkert fortsatt tid til å forandre deg! ❤️ Anonymkode: f71df...d82
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #11 Skrevet 24. august 2023 Ts, du høres ut som en ordentlig slem person. Må noen ha gått gjennom traumer for at du skal innse din egen oppførsel? Det du har gjort er like galt uansett, uavhengig av at hennes far tok livet sitt. Husk at du må være snill og hyggelig med alle, ikke bare de som har gått gjennom utfordringer. God bedring! Anonymkode: f71df...d82 3 2
Sharjovich Skrevet 24. august 2023 #12 Skrevet 24. august 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg hadde en svært nedlatende tone mot en person i dag. Det var fullstendig urettmessig fordi hun hadde virkelig ikke gjort noe galt. Det var bare mye mas rundt meg akkurat på det tidspunktet hun kom bort og nå sitter jeg her med en kjempedårlig samvittighet. Jeg gråter. Visste ikke hva jeg skulle gjøre og ble overveldet av alt sammen. Fikk vite i ettertid at faren hennes døde av selvmord, og selv om disse tingene ikke henger sammen på noe som helst måte så fikk jeg til og med enda verre samvittighet pga det, fordi jeg bare synes synd i den personen. Og jeg vet ikke hvordan jeg skal beklage eller noe. Føler meg som et pil råttent menneske, tvers gjennom😭. Hva bør jeg gjøre? Anonymkode: e2cad...29f Det som er fint TS, er at du har nok selv refleksjon til å innse at det du gjorde var feil. Personlig prøver jeg aldri å ta ut min frustrasjon ut over andre, fordi jeg har lært at i livet vet man virkelig aldri hva andre går gjennom. Dette er egentlig på grunn av så mange tøffe år selv i privat livet... det gjør noe med deg som et menneske. Vær mot andre, som du skulle ønske de var mot deg. En fin filosofi som jeg håper jeg bevarer livet ut. For din del så håper jeg at du beklager og prøver å ta lærdom fra dette. Vi er alle mennesker og bærer på vår egen bagasje. Vi må kunne ta bedre vare på hverandre, fordi akkurat som du er sliten og det er mye mas, så gjelder det samme for så og si alle andre også! Lær fra dette og sørg for at du blir en enda bedre person enn du er i dag 1 1
tenkselv Skrevet 24. august 2023 #13 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig med det om Lørenskog Anonymkode: 41dcc...975 Autokorrekt og dårlig syn kan være en morsom kombinasjon. 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #14 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg hadde en svært nedlatende tone mot en person i dag. Det var fullstendig urettmessig fordi hun hadde virkelig ikke gjort noe galt. Det var bare mye mas rundt meg akkurat på det tidspunktet hun kom bort og nå sitter jeg her med en kjempedårlig samvittighet. Jeg gråter. Visste ikke hva jeg skulle gjøre og ble overveldet av alt sammen. Fikk vite i ettertid at faren hennes døde av selvmord, og selv om disse tingene ikke henger sammen på noe som helst måte så fikk jeg til og med enda verre samvittighet pga det, fordi jeg bare synes synd i den personen. Og jeg vet ikke hvordan jeg skal beklage eller noe. Føler meg som et pil råttent menneske, tvers gjennom😭. Hva bør jeg gjøre? Anonymkode: e2cad...29f Fatter ikke hvorfor så mange kritiserer deg, og kaller deg en dårlig eller slem person. Vi gjør alle feil, særlig under stress og frustrasjon. En slem person hadde ikke angret eller tenkt over det engang. Hvis du vet hvem dette er, og det høres slik ut, så kan du jo unnskylde til henne? Litt avhengig av hva som faktisk skjedde, så er det ikke sikkert hun tenkte over fin handling engang. Men fint å unnskylde seg. Det ordner seg forhåpentligvis. Ekte anger og unnskyldning er bra 👍 Anonymkode: 3882c...7ac 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #15 Skrevet 25. august 2023 Jeg forstår heller ikke kritikken fra de før meg her. De er jo egentlig like ille som de påstår at du er, bare uten selvrefleksjonen. Ugreit at du var nedlatende mot henne, det bør du unnskylde deg for. At hun har mistet noen har ingenting med saken å gjøre - alle mennesker har sitt å bære på. Men du har allerede kommet lengre enn svært mange andre, du har stoppet opp og tenkt over din egen dårlige oppførsel, erkjent at det var du som tråkket feil, og fått dårlig samvittighet. De fleste rettferdiggjør som egen dårlige oppførsel for å unngå dårlig samvittighet. Så si unnskyld, og gå videre i livet. Det går fint, dette er ingen stor sak. Anonymkode: d9cce...696 4 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #16 Skrevet 26. august 2023 Det har skjedd ett par ganger der jeg er litt kort og avvisende mot enkelte kollega når jeg er veldig stresset og har mye å tenke på. Men så har jeg heldigvis lav terskel for å gå bort etterpå og beklage oppførselen min og jeg forklarer dem at jeg var veldig stresset osv. De fleste flirer og takker.. og vi har ellers alltid god tone oss imellom videre Anonymkode: d54c4...72f 1
Daria Skrevet 26. august 2023 #17 Skrevet 26. august 2023 I hva slags setting får man vite i ettertid - tilsynelatende tilfeldigvis samme dag som man har vært ufin mot noen og formidlet av tredjepart - om selvmord i dennes familie? Det er noen litt merkelige omstendigheter her... Men generelt - alle tråkker i salaten av og til, og man kommer langt med en unnskyldning. Fortrinnsvis en som fokuserer på hva du har gjort mot den andre parten, ikke på din egen dårlige samvittighet eller hvilke irrelevante tilleggsopplysninger du må ha fått i ettertid. En unnskyldning handler om den andres følelser, ikke dine.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #18 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (På 25.8.2023 den 5.40): Fatter ikke hvorfor så mange kritiserer deg, og kaller deg en dårlig eller slem person. Vi gjør alle feil, særlig under stress og frustrasjon. En slem person hadde ikke angret eller tenkt over det engang. Hvis du vet hvem dette er, og det høres slik ut, så kan du jo unnskylde til henne? Litt avhengig av hva som faktisk skjedde, så er det ikke sikkert hun tenkte over fin handling engang. Men fint å unnskylde seg. Det ordner seg forhåpentligvis. Ekte anger og unnskyldning er bra 👍 Anonymkode: 3882c...7ac AnonymBruker skrev (På 25.8.2023 den 6.17): Jeg forstår heller ikke kritikken fra de før meg her. De er jo egentlig like ille som de påstår at du er, bare uten selvrefleksjonen. Ugreit at du var nedlatende mot henne, det bør du unnskylde deg for. At hun har mistet noen har ingenting med saken å gjøre - alle mennesker har sitt å bære på. Men du har allerede kommet lengre enn svært mange andre, du har stoppet opp og tenkt over din egen dårlige oppførsel, erkjent at det var du som tråkket feil, og fått dårlig samvittighet. De fleste rettferdiggjør som egen dårlige oppførsel for å unngå dårlig samvittighet. Så si unnskyld, og gå videre i livet. Det går fint, dette er ingen stor sak. Anonymkode: d9cce...696 TS er jo en dårlig person. Joda - fint at hun får dårlig samvittighet og alt det der, men hadde man oppført seg som en OK person i utgangspunktet hadde man sluppet det. Altfor dårlig unnskyldning at det var mye mas rundt seg selv, man behander folk ordentlig likevel. Til TS: be om unnskyldning og så har du forhåpentligvis lært at du ikke tar ut dritten din på uskyldige mennesker fremover. Anonymkode: e67bc...52c
AprilLudgate Skrevet 26. august 2023 #19 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (På 25.8.2023 den 6.17): Jeg forstår heller ikke kritikken fra de før meg her. De er jo egentlig like ille som de påstår at du er, bare uten selvrefleksjonen. Ugreit at du var nedlatende mot henne, det bør du unnskylde deg for. At hun har mistet noen har ingenting med saken å gjøre - alle mennesker har sitt å bære på. Men du har allerede kommet lengre enn svært mange andre, du har stoppet opp og tenkt over din egen dårlige oppførsel, erkjent at det var du som tråkket feil, og fått dårlig samvittighet. De fleste rettferdiggjør som egen dårlige oppførsel for å unngå dårlig samvittighet. Så si unnskyld, og gå videre i livet. Det går fint, dette er ingen stor sak. Anonymkode: d9cce...696 ? Tja. Det å være veldig nedlatende mot andre kan skape sår. Så kanskje bruk den episoden til å endre seg?
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #20 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (På 24.8.2023 den 21.05): Jeg hadde en svært nedlatende tone mot en person i dag. Det var fullstendig urettmessig fordi hun hadde virkelig ikke gjort noe galt. Det var bare mye mas rundt meg akkurat på det tidspunktet hun kom bort og nå sitter jeg her med en kjempedårlig samvittighet. Jeg gråter. Visste ikke hva jeg skulle gjøre og ble overveldet av alt sammen. Fikk vite i ettertid at faren hennes døde av selvmord, og selv om disse tingene ikke henger sammen på noe som helst måte så fikk jeg til og med enda verre samvittighet pga det, fordi jeg bare synes synd i den personen. Og jeg vet ikke hvordan jeg skal beklage eller noe. Føler meg som et pil råttent menneske, tvers gjennom😭. Hva bør jeg gjøre? Anonymkode: e2cad...29f Send henne en melding og beklag deg. Det hjelper henne. Si noe om situasjonen i dag, men trekk ikke inn noe om faren eller ting du har hørt. Anonymkode: 6d2e4...f51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå