AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #1 Skrevet 24. august 2023 Før da jeg datet i tidlig 20-årene gikk jeg bare etter "modellpene" menn langt over min liga. Menn med mye penger, høyt utdannet og på mange måter veldig ulik meg. Mens jeg var på ufør, sulten på bekreftelse og annerkjennelse, og drømte så hardt om en kjæreste. Jeg ble så lei meg hver gang, nedbrutt og forsto ikke hvorfor jeg ikke var god nok. Jeg var bare god nok for sex og litt "moro" en kveld med litt alkohol. Jeg var svært pen i følge dem, men ikke en de så for seg en fremtid med (ikke noe de sa selv, men dette kan jeg se nå). Så tok jeg en pause fra dating i over et halvt år. Gikk virkelig inn i meg selv. Fokuserte på selv. Fikk bedre selvtillit, spiste bedre, drakk mindre alkohol. Og så fikk jeg en tilrettelagt jobb hvor jeg nå jobber 50%, takk gud for min arbeidsgiver🩷 Så følte jeg at jeg var klar for å date igjen, men ville ikke gjøre de samme tidligere feilene. Jeg senket "standarden" på menn og så etter menn som passer bedre til meg. Menn jeg faktisk tidligere hadde fått dypere og bedre connection med da jeg tidligere hadde datet, men strøk vekk fordi jeg bare ville ha de mennene jeg ikke kunne få som jeg uansett ikke fikk det samme med. Jeg tenker man må være realitisk og finne seg en som er "lik" en selv. Like barn leker best. Så klart, liker du ikke det du ser utseendemessig er det bare å sveipe videre helt enig. Du skal aldri bli sammen med en du ikke finner fysisk attraktiv fordi det er kjempe viktig for å bevare et forhold og å få faktiske følelser. Jeg sier ikke at de mennene jeg begynte å gå etter i stedet er styggere enn de "modelpene" typisk menn høyt oppe i status, overhodet ikke. Det er så synd at man skal kaste bort tid på å lete etter "noe bedre" når man aldri vil få det. Du mister sjansen til å faktisk få en kjæreste som kan vare evig om du bare går etter de du ikke kan få. Nå har jeg vært sammen med min kjæreste i 2 år. Han har jobb i brannvesenet, men selv om jeg ikke jobber 100% fungerer vi GODT sammen. Vi har lik humor, fantastisk kjærlighetsspråk, masse selvironi, mye god sex og alt er bare perfekt. Dette hadde aldri 22 år gamle meg trodd jeg kom til å få. Føler jeg elsker han mer og mer for hver dag som går og at han blir mer og mer sexy med tiden ❤️ Er så glad jeg endret min taktikk da jeg begynte å date igjen fordi da er det sannelig ikke sikkert jeg hadde møtt han. Kanskje hadde han vært sammen med en annen dame. Det skremmer meg å tenke på 😂 Hva er deres tanker? Har dere gjort samme feil tidligere, men endret på det senere? Gjerne fortell din erfaring ❤️ Kvinne 28 Anonymkode: 0f847...dbf 5 9 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #2 Skrevet 24. august 2023 Jeg er enda like forelsket 2 år senere, kjærligheten blir sterkere for hver dag som går. Er som å være nyforelsket i starten av et forhold, men bare bedre fordi vi nå kjenner hverandre så godt ❤️ ts Anonymkode: 0f847...dbf 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #3 Skrevet 24. august 2023 Jeg vil ikke ha kjæreste, jeg vil forelske meg og bli kjæreste med den jeg forelsker meg i. Har aldri forelsket meg i symmetriske lekkerbiskener uansett. Dere snakker så jævla rart. Liga. Jeez. Anonymkode: 79273...cbc 27 2 13
Bovina sancta Skrevet 24. august 2023 #4 Skrevet 24. august 2023 Ikke så mye erfaringer å dele, men veldig fint å lese tankene dine. Det er tydelig at du modnet veldig i prosessen du har vært igjennom. Og ikke minst hvor mye bedre du har fått det etter at du tok tak. Også har du med deg noen viktige erfaringer, og det er aldri feil det heller! Godt jobbet 😃🤩 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #5 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vil ikke ha kjæreste, jeg vil forelske meg og bli kjæreste med den jeg forelsker meg i. Har aldri forelsket meg i symmetriske lekkerbiskener uansett. Dere snakker så jævla rart. Liga. Jeez. Anonymkode: 79273...cbc Hva snakker du om? Forsto du poenget med HI? Og hvorfor er du så negativ og passivt aggressiv? Er ikke snakk om ikke ville ha kjæreste heller, men å ikke gå etter folk du vet du ikke kan få. Det er veldig urealistisk og selvdesdruktivt. Anonymkode: 0f847...dbf 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #6 Skrevet 24. august 2023 Hater når folk sier dette på KG, men - dette må da være skrevet av en mann 😂 Aldri hørt en kvinne si at kvinner skal senke utseendekrav, dette tror jeg ikke på altså Anonymkode: 853f9...9f6 29 2 17
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #7 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hater når folk sier dette på KG, men - dette må da være skrevet av en mann 😂 Aldri hørt en kvinne si at kvinner skal senke utseendekrav, dette tror jeg ikke på altså Anonymkode: 853f9...9f6 Det var litt textbook mann som later som han er kvinne, ja. Anonymkode: 3265f...3e1 20 1 20
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #8 Skrevet 24. august 2023 Sikkert skrevet av en incel Anonymkode: b3255...2ed 15 1 15
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #9 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva snakker du om? Forsto du poenget med HI? Og hvorfor er du så negativ og passivt aggressiv? Er ikke snakk om ikke ville ha kjæreste heller, men å ikke gå etter folk du vet du ikke kan få. Det er veldig urealistisk og selvdesdruktivt. Anonymkode: 0f847...dbf Jeg går etter de jeg er interessert, uansett hvilken liga det er snakk om. Har vært forelsket i folk som er både penere og mindre pene enn meg. Anonymkode: 79273...cbc 8 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #10 Skrevet 24. august 2023 Jeg ville mye heller vært alene enn å senke kravene jeg har til en partner. Som er at jeg må være tiltrukket av ham, han må ha samme humor, være snill, ikke ha veldig forskjellige økonomiske prioriteringer enn meg og kunne forsørge seg selv. Å være alene er undervurdert. Men for at ingen skal si at jeg må senke kravene mine: Er sammen med en mann som møter disse, i tillegg er han pen og rik. Anonymkode: 4308f...985 11 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #11 Skrevet 24. august 2023 Jeg tenkte andre veien i 20 årene. Trodde ikke jeg selv var bra nok og ble kjæreste med de jeg trodde var min liga. Alle spurte "hva ser du i han?! Du kan jo få mye bedre". Det viste seg at han jeg giftet meg med var såpass langt under min liga, at vi ikke hadde noe til felles. Når jeg så ble singel og startet å date igjen, så høynet jeg forventningene og fant meg en skikkelig lekker mann, med høy intelligens, som snakker mitt språk, min humor, og som gjør at vi vokser sammen, og ikke fra hverandre. Anonymkode: 01b6e...a72 14 11
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #12 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hater når folk sier dette på KG, men - dette må da være skrevet av en mann 😂 Aldri hørt en kvinne si at kvinner skal senke utseendekrav, dette tror jeg ikke på altså Anonymkode: 853f9...9f6 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det var litt textbook mann som later som han er kvinne, ja. Anonymkode: 3265f...3e1 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sikkert skrevet av en incel Anonymkode: b3255...2ed Og typisk bittre troll som bare må ødelegge en tråd som i utgangspunktet bare var ment som hyggelig og som hjelp til de som kunne trenge det. Jeg kunne sårt trengt det da jeg var 22 år, ufrivillig singel og ikke følte meg god nok fordi jeg bare gikk etter menn jeg ikke kunne få. Å kunne fått en slags guide til å endre min strategi på hvordan å date. Fordi jeg trodde lenge jeg var uelskbar og ikke kunne oppleve kjærlighet noengang. Fordi jeg lette etter det på feil sted. Når jeg endret min strategi så gikk det mye bedre. Hva er problemet her? Kvinneguiden my ass. Går ikke an å opprette en tråd her engang uten at den skal spoleres og mistenkeliggjøres. Få dere et liv ❤️ Anonymkode: 0f847...dbf 2 2 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #13 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ville mye heller vært alene enn å senke kravene jeg har til en partner. Som er at jeg må være tiltrukket av ham, han må ha samme humor, være snill, ikke ha veldig forskjellige økonomiske prioriteringer enn meg og kunne forsørge seg selv. Å være alene er undervurdert. Men for at ingen skal si at jeg må senke kravene mine: Er sammen med en mann som møter disse, i tillegg er han pen og rik. Anonymkode: 4308f...985 Er ikke snakk om å senke kravene sine og få dårlige standarder, men å faktisk ikke bevisst gå etter noe du ikka kan få. Mulig jeg ordla meg litt feil. Eller? - ts Anonymkode: 0f847...dbf 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #14 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er ikke snakk om å senke kravene sine og få dårlige standarder, men å faktisk ikke bevisst gå etter noe du ikka kan få. Mulig jeg ordla meg litt feil. Eller? - ts Anonymkode: 0f847...dbf Selvfølgelig er det lov å legge seg etter mennesker som man anser som mye penere enn selv også. Ikke det at jeg gjør dette kronisk, men har falt for en som så ut som en engel en gang, og han ville blir kjæresten min. Anonymkode: 79273...cbc 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #15 Skrevet 24. august 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Er ikke snakk om å senke kravene sine og få dårlige standarder, men å faktisk ikke bevisst gå etter noe du ikka kan få. Mulig jeg ordla meg litt feil. Eller? - ts Anonymkode: 0f847...dbf Jeg forstår hva du mener, men jeg ville jo heller vært alene enn sammen med noen jeg ikke vil ha. Anonymkode: 4308f...985 4 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #16 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg forstår hva du mener, men jeg ville jo heller vært alene enn sammen med noen jeg ikke vil ha. Anonymkode: 4308f...985 Er jo heller ikke snakk om å ikke være med en du ikke vil ha. Det vil jo ikke jeg heller. Tror du må lese innlegget mitt igjen 🥰 Anonymkode: 0f847...dbf 2
MizzVic Skrevet 24. august 2023 #17 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Og typisk bittre troll som bare må ødelegge en tråd som i utgangspunktet bare var ment som hyggelig og som hjelp til de som kunne trenge det. Jeg kunne sårt trengt det da jeg var 22 år, ufrivillig singel og ikke følte meg god nok fordi jeg bare gikk etter menn jeg ikke kunne få. Å kunne fått en slags guide til å endre min strategi på hvordan å date. Fordi jeg trodde lenge jeg var uelskbar og ikke kunne oppleve kjærlighet noengang. Fordi jeg lette etter det på feil sted. Når jeg endret min strategi så gikk det mye bedre. Hva er problemet her? Kvinneguiden my ass. Går ikke an å opprette en tråd her engang uten at den skal spoleres og mistenkeliggjøres. Få dere et liv ❤️ Anonymkode: 0f847...dbf Problemet er at du er mann, og tror kvinner er så utseendefiksert, og at det er derfor du er singel. 16 1 6
Pippi Lotta Skrevet 24. august 2023 #18 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Og typisk bittre troll som bare må ødelegge en tråd som i utgangspunktet bare var ment som hyggelig og som hjelp til de som kunne trenge det. Jeg kunne sårt trengt det da jeg var 22 år, ufrivillig singel og ikke følte meg god nok fordi jeg bare gikk etter menn jeg ikke kunne få. Å kunne fått en slags guide til å endre min strategi på hvordan å date. Fordi jeg trodde lenge jeg var uelskbar og ikke kunne oppleve kjærlighet noengang. Fordi jeg lette etter det på feil sted. Når jeg endret min strategi så gikk det mye bedre. Hva er problemet her? Kvinneguiden my ass. Går ikke an å opprette en tråd her engang uten at den skal spoleres og mistenkeliggjøres. Få dere et liv ❤️ Anonymkode: 0f847...dbf Jeg vill heller vøre alene en å være sammen med noen jeg ikke er tiltrukket av. Jeg vill også heller være alene en å få en kjærest som tar meg fordi han ikke kan få bedre. Du kan synes jeg er så biter troll som bare det, men jeg tror ikke på historien din heller. Det kan være du faktisk ønsker å hjelpe jenter, men jeg håper ikke det er noen som føller denne hjelpen din. For jeg tror ikke denne tankegangen hjelper noen. 8 1 1
MizzVic Skrevet 24. august 2023 #19 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg tenkte andre veien i 20 årene. Trodde ikke jeg selv var bra nok og ble kjæreste med de jeg trodde var min liga. Alle spurte "hva ser du i han?! Du kan jo få mye bedre". Det viste seg at han jeg giftet meg med var såpass langt under min liga, at vi ikke hadde noe til felles. Når jeg så ble singel og startet å date igjen, så høynet jeg forventningene og fant meg en skikkelig lekker mann, med høy intelligens, som snakker mitt språk, min humor, og som gjør at vi vokser sammen, og ikke fra hverandre. Anonymkode: 01b6e...a72 Dette er mer normalen. Kvinner får høyere krav med alderen, fordi med alder kommer gjerne erfaring og selvtillit. Og med det krever vi bedre menn. 10 8
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #20 Skrevet 24. august 2023 Pippi Lotta skrev (1 minutt siden): Jeg vill heller vøre alene en å være sammen med noen jeg ikke er tiltrukket av. Jeg vill også heller være alene en å få en kjærest som tar meg fordi han ikke kan få bedre. Du kan synes jeg er så biter troll som bare det, men jeg tror ikke på historien din heller. Det kan være du faktisk ønsker å hjelpe jenter, men jeg håper ikke det er noen som føller denne hjelpen din. For jeg tror ikke denne tankegangen hjelper noen. Jeg har aldri sagt at man ikke skal være med noen man ikke er tiltrukket av??? Jeg sa at man bør gå etter de man er tiltrukket av som man har sjans på. Det skrev jo i HI, men allikevel må du twiste mine ord og late som at det skrev jeg ikke. Folk flest får det bedre om de slutter å gå etter ting dem vet dem ikke kan få og vil ha, men heller dem kan få og vil ha. Bedre forklart, eller er du enda like korka? Anonymkode: 0f847...dbf 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå