Gå til innhold

Har så dårlig samvittighet ovenfor foreldrene mine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor 2 timer unna dem, de er skilt og bor alene. Har en søster, men hun bor i utlandet. Jeg vet de sitter mye alene, og jeg føler alltid at jeg må være hos dem så mye jeg kan.

Syns det er trist når jeg reiser hjem etter å ha besøkt de, klarer ikke trives hjemme heller, for jeg føler hele tiden jeg skulle vært hos dem. De sier ikke noe om det, men jeg vet de skulle ønske både jeg og søster var nærmere. Syns det er spesielt vanskelig i jula. 

Andre som har det sånn? Hvordan takler dere det? 

Jeg og samboer eier hus sammen, og pga jobb er det ikke aktuelt å flytte nærmere.

Anonymkode: 9716c...04c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta å planlegg noe du kan gjøre med hver av dem. Så har dere alle noe å se fram til, og du kan fokusere på dette istedenfor å ha dårlig samvittighet.

Skrevet
ltfutt skrev (4 minutter siden):

Ta å planlegg noe du kan gjøre med hver av dem. Så har dere alle noe å se fram til, og du kan fokusere på dette istedenfor å ha dårlig samvittighet.

Jeg gjør det. Planlegger når jeg skal se de igjen hver gang jeg reiser. Men jeg føler veldig på det likevel.

Anonymkode: 9716c...04c

Skrevet

De er voksne mennesker med ansvar for seg selv. Hvis de ønsker å sosialisere seg så må de selv oppsøke arenaer for sosialisering. Du er ikke deres aktivisør. 

Anonymkode: e3280...93b

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg ønsker ikke at mitt barn skal føle en 'tvang' for å komme på besøk. Trives godt i eget selskap jeg. Og en telefon er minst like godt som besøk.

Anonymkode: dc530...d2c

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg føler på det samme som deg. Pg jeg har også reisevei. For meg hjelper det at jeg har satt meg et mål for hvor ofte jeg skal få til å besøke & så si meg fornøyd med det. Jeg synes det er veldig koselig den tiden vi har sammen, men hverdagen med barn og jobb tar mesteparten av tiden. 

Anonymkode: 704ed...a62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...