Gå til innhold

Forsvinner drømmen om en datter noen gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har alltid ønsket meg en datter, og egentlig alltid sett for meg at jeg skulle få det. Etter to gutter er savnet like stort. 
Mange sier at man glemmer ønsket så fort man får barnet på brystet, noe som ikke stemte her. 

Jeg elsker guttene mine, men har en sorg og lengter etter en datter med jevne mellomrom. Dette kommer i bølger, men kan blusse opp når jeg ser mine venninners døtre, når jeg ser jentetøyet i butikken, osv. 

Dere som alltid har hatt lyst på en datter, har lengselen forsvunnet? Mine barn er 5 og 8. 

Jeg snakket nemlig nylig med en dame på 80 og hun sa at hun alltid hadde savnet en datter etter tre gutter… 

Anonymkode: ce7c7...792

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hei! Jeg har alltid ønsket meg en datter, og egentlig alltid sett for meg at jeg skulle få det. Etter to gutter er savnet like stort. 
Mange sier at man glemmer ønsket så fort man får barnet på brystet, noe som ikke stemte her. 

Jeg elsker guttene mine, men har en sorg og lengter etter en datter med jevne mellomrom. Dette kommer i bølger, men kan blusse opp når jeg ser mine venninners døtre, når jeg ser jentetøyet i butikken, osv. 

Dere som alltid har hatt lyst på en datter, har lengselen forsvunnet? Mine barn er 5 og 8. 

Jeg snakket nemlig nylig med en dame på 80 og hun sa at hun alltid hadde savnet en datter etter tre gutter… 

Jeg hadde det slik som det. Klarte ikke å gi slipp. Ble gravid da guttene var 6 og 8. tok nipt i Danmark, fikk vite kjønnet i uke 11. heldigvis så var det jente, ellers hadde det blitt abort. Hun er snart året nå og familien kjennes endelig perfekt komplett! 

Jeg hadde planer om maks to aborter pga kjønn, etter det fikk det være. Heldigvis fikk vi jenta vår💕

Anonymkode: ec3ca...ef1

• Nyttig 1
Skrevet

Burde vel forsvinne når du nærmer deg 40 iallfall 

Anonymkode: 191fa...d79

• Liker 1
Skrevet

Men hva er det en jente kan gi deg som ikke guttene kan?

Er det kjoler og jenteklær eller noe anner?

Anonymkode: c3632...359

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg savner vel litt kvinnefellesskap. Har selv søstre og mor, og vi gjør mye sammen som ikke nødvendigvis en gutt/ mann synes er så interessant

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ønsket meg en datter. 
Fikk fire sønner dom jeg er veldig glad i. 
Savnet etter en datter forsvant etterhvert som barna vokste opp. 
Plutselig så stod det en kjekk og smilende svigerdatter innenfor døren sammen med min eldste sønn. 
Senere så kom det det to til, og det er premien en får til slutt. 
Jeg regner med at de med kun døtre også har savnet en sønn. 
 Hadde vært rart uten 

Anonymkode: 24942...3b0

• Liker 7
  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde det slik som det. Klarte ikke å gi slipp. Ble gravid da guttene var 6 og 8. tok nipt i Danmark, fikk vite kjønnet i uke 11. heldigvis så var det jente, ellers hadde det blitt abort. Hun er snart året nå og familien kjennes endelig perfekt komplett! 

Jeg hadde planer om maks to aborter pga kjønn, etter det fikk det være. Heldigvis fikk vi jenta vår💕

Så heldig du var❤️ kan jeg spørre hvor gammel du var da du fikk jenta de, og hvor gamle guttene var? 

Skrevet

Jeg ønsket meg en datter. 
Fikk fire sønner dom jeg er veldig glad i. 
Savnet etter en datter forsvant etterhvert som barna vokste opp. 
Plutselig så stod det en kjekk og smilende svigerdatter innenfor døren sammen med min eldste sønn. 
Senere så kom det det to til, og det er premien en får til slutt. 
Jeg regner med at de med kun døtre også har savnet en sønn. 
 Hadde vært rart uten 

Ja, svigerdøtre gleder jeg meg til å forhåpentligvis få🥰 men blir trist av å tenke på at jeg ikke blir mormor 

Skrevet

Min mor fikk tre gutter og det var hennes største sorg i livet. 

Nå har jeg og brødrene mine fått opptil flere jenter hver så nå får hun endelig jentene sine.

Anonymkode: 53cfe...c11

• Hjerte 2
Skrevet

Er vel fordi det er større sannsynlighet for at jenter holder bedre kontakt med familien.

Og at så snart gutter får seg kone, så har de mindre kontakt med familien, i motsetning til jenter som oftere drar med seg barnebarna "hjem" til foreldrene.

Grov generalisering, men tendensen er der. 

Anonymkode: f19e2...8a3

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Ja, svigerdøtre gleder jeg meg til å forhåpentligvis få🥰 men blir trist av å tenke på at jeg ikke blir mormor 

Det er dessverre ikke noe å gjøre med det nå, men er en en grei svigermor så får en være farmor så mye en vil ❤️

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva faen?! Abort på grunnlag av «feil» kjønn er så kvalmt! Og du var villig til å ta to aborter?! Du skulle aldri vært mor🤮

Anonymkode: f07e5...1cd

• Liker 19
  • Hjerte 3
  • Nyttig 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så heldig du var❤️ kan jeg spørre hvor gammel du var da du fikk jenta de, og hvor gamle guttene var? 

Guttene ble 7 og 9, jeg var 38. Blir heldigvis lett gravid. Jeg er ikke mer glad i jenta enn i guttene, men jeg tror det blir fint med ei jente i flokken også. Mannen er i hvert fall forelsket 💕

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva faen?! Abort på grunnlag av «feil» kjønn er så kvalmt! Og du var villig til å ta to aborter?! Du skulle aldri vært mor🤮

Anonymkode: f07e5...1cd

Heldigvis er din mening an nada betydning 

• Nyttig 2
Skrevet

Det blir litt det man gjør det til, tenker jeg. De lengslene man dyrker vil leve og vokse.

Anonymkode: 4c0cc...ee3

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg har en av hver, og foreløpig er de bare 9 og 11, men jeg har MYE mer til felles med sønnen min enn med datteren min. Sønnen min er, som meg, veldig glad i å lese, og vi kan sitte sammen ute på terrassen eller i sofaen inne og lese i timesvis. Matlaging er også en stor interesse både for ham og for meg, så vi står nesten alltid sammen og tilbereder måltider og prater. Han er også veldig glad i å gå tur i skogen, og å gå langrennsturer om vinteren, så vi går veldig ofte lange turer sammen. Datteren min liker verken å lese, lage mat eller gå tur (eller langrenn), hun vil helst bare henge med venner hele tiden 😅 Så henne ser vi knapt, mens sønnen min (som også har mange venner å henge med), veldig gjerne finner på ting med meg.

Jeg synes det er så rart og unyansert når folk nærmest ser ut til å tro at det er en fasit at mødre får et nærere forhold til døtre enn til sønner. Barn er jo like forskjellige og har like ulike interesser og personligheter som oss voksne.

Anonymkode: e5535...385

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg har 2 gutter på 15 og 9 år. Har alltid ønsket meg en datter men har funnet ut seinere at jeg ikke ville ha blitt en god mor til en datter. Har sett venner med døtre og er en helt annen dynamikk enn hva jeg har med guttene mine. 

Men igjengjeld tenker jeg og håper at jeg kanskje får et barnebarn eller  bonus barnebarn  i framtiden og om de er en jente så hadde det vært veldig koselig.  Trur jeg uansett også har funnet ut at jeg ikke vill ha flere barn. Har lyst å leve et litt mer uforpliktet  liv så snart barna er store og har flyttet ut. 

Har hatt barn nesten hele livet mitt så trur det kan bli fint å fokusere mest på meg en stund. 
Men ofc elsker rosa og enhjørninger så er trist å se de klærne i butikken, men bruker å kjøpe til nieser og vennene mine sine døtre. Det er stas. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nei, jeg savner vel litt kvinnefellesskap. Har selv søstre og mor, og vi gjør mye sammen som ikke nødvendigvis en gutt/ mann synes er så interessant

Da kan du bli kjempeskuffa. For jenter kan ha helt individuelle og vanlige interesser som gutter har, og syns alt du syns er spennende er gørrkjedelig. 

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du hadde kanskje ikke blitt mormor uansett. Alle barn hverken får eller drømmer om å få barn. Det burde du hvertfall legge fra deg som grunn. Kanskje blir du aldri bestemor heller. 

Anonymkode: 749ea...f13

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hjelpes 

Anonymkode: 799aa...75e

• Liker 11
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er bare sykt. Er ikke i mot abort, men å ta abort pga kjønn... 

Anonymkode: 88c3e...b64

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...