Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Venninna
Skrevet

Før jul oppstod det en glød mellom meg og en av mine beste venner som jeg har kjent i mange år...

Han er i tillegg naboen min og bor rett under meg. Jeg har sovet over hos han før og vi har ikke så mye som kyssa engang.

Men tirsdag skjedde det som kanskje ikke skulle skje. Jeg var på byen med en venninnne og da jeg kom hjem visste jeg at han var ferdig på kveldsvakt. Jeg sendte en sms og han kom innom på besøk.

Vi havnet i senga og sexen var mer enn bare god... I natt sov han også hos meg. Jeg spiste middag hos han i går...

Etterpå skal vi kanskje gå tur sammen...

Nå er jeg redd for å forelske meg. Jeg vet ikke om jeg allerede er forelsket, men jeg er utrolig glad i han... men muligheten for at dette kun dreier seg om å tilfredstille seksuelle behov er tilstede.

Jeg er redd for at vennskapet skal ryke om en av oss får følelser som ikke er gjengjeldt, men samtidig tror jeg vi kan snakke om det hvis det skulle skje.

Det som er litt ekstra vanskelig er at vi er naboer, så vi må ha en viss kontakt uansett. Og faren for at vi kanskje vil ha sex oftere enn man ville hatt om man ikke er naboer er også tilstede...

Er det noen som har erfaring med å involvere seg seksuelt med en kamerat uten at vennskapet ryker hvis bare en av partene utvikler følelser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går det ikke an å spørre han hva han egentlig vil da..? så har du i det minste noe å forholde deg til?

Jeg hadde et "forhold" til en kamerat av meg, han var herlig og ekstremt god i senga, jeg ble selvfølgelig forelska. Men jeg visste at dette ikke var gjensidig, og at vi aldri ville bli mer enn "fuckfriends". Jeg konsentrerte meg hardt for å gi slipp på følelsene, og fokuserte mye på det negative med han.. utenfor senga. Det fungerte, og vi hadde et flott elsker-forhold i over ett år.. Det er mulig ;)

Skrevet

jeg hadde også et fucking-good-friends forhold med ei venninne. gjorde det klart fra starten at det ikke var mer fra min side. vi peisa på i et år, før det hele stoppa fordi hun ble forelska i meg.

nå er hun forlova og er lykkelig med det. hun innrømmer at jeg er langt bedre i senga enn hennes nåværende, men det blir ikke noer mer på meg(selv om jeg har prøvd meg et par ganger).

herlig attityd! :)

Gjest Venninna
Skrevet

Selvsagt kan jeg spørre han hva han vil, men så lenge jeg selv ikke vet hva jeg vil blir det litt rart..? :forvirret::sjenert:

Han har bedt meg på middag på lørdag.

Jeg har hatt good-fucking-friends før men det er snart femten år siden så jeg føler meg litt på gyngende grunn nå.

Det beste er vel bare å se hva som skjer uten å planlegge for mye eller legge for mye i det...

Når vi allerede har hatt sex og kanskje vil ha det flere ganger, så er jo "skaden" allerede skjedd. Jeg angrer ikke, men er litt forvirret og engster meg kanskje unødvendig for at det kan føre til problemer...

Det er ekstra rart siden vi er naboer og stadig møtes i trappa, på bussholdeplassen og pleier å besøke hverandre...

Jeg har lyst å sove sammen med han i natt igjen, men føler at det smarteste er å ha noen pauser innimellom slik at vi ikke blir et par før vi begge vet hva vi holder på med...

Gjest Venninna
Skrevet

Er så forvirret nå. Han kommer innom meg snart. Jeg vet ikke hvordan jeg skal takle det. Vet han er glad i meg som en venninne, og at han likte meg i senga men det er skremmende.

Vi gikk en tur i ettermiddag. Det var hyggelig men vi verken kysset eller holdt hverandre i hånda...

Jeg er redd det er like skremmende for han som for meg..?

Jeg føler meg egentlig ikke klar for noe forhold, samtidig som jeg ønsker meg en kjæreste. Men å bli kjæreste (ha sex) med en av sine venner, kan føre til så mye unødvendig...

Jeg tør IKKE ta opp temaet i kveld. (Hvor er forresten Grønnsky? Jeg tror hun kunne roet meg ned par hakk nå...)

Den eneste trøsten er at vi ikke er kollegaer i tillegg til å være venner og naboer.

Jeg angrer ikke og føler ikke meg slik man kan gjøre etter en ONS...

Jeg må kanskje ta en prat med han, men jeg tror jeg venter til middagen lørdag.

Dette kom så overraskende på meg at jeg ikke helt vet hva jeg skal si og mene om saken, og i alle fall ikke hva jeg skal si til han om "dette"... :sjenert:

Skrevet

Det skjer verre ting i verden enn at man kanskje blir kjærste med en god venn.

Som i tillegg er god i senga. ;)

Ta det slow da vel. Du trenger ikke gjøre noe du ikke er klar for. Du kan sette på bremsene når du måtte ønske. Men om det akkurat nå er bra og ganske kult, så ikke tenk det i hel, men nyt det litt også.

Kos deg.

Se hva som skjer.

Og prøv å ikke tenke det i stykker på forhånd.

Slik jeg ser det er det to dumme ting sopm kan skje

- du blir forelska i han han ikke i deg

.... det blir vondt men du dør ikke av det. Og det er en risiko du uansett må ta om du ikke vil leve singellivet forever.

- han blir forelska i deg du ikke i han

.... vondt for ham, men en ærlig sak.

Kanskje blir det dumt at dere bor i samme hus o.s.v Men det går seg til og verden går videre.

Tenk på alt du har å vinne :-)

Skrevet

Kos deg, for det tror jeg han gjør :sjarmor:

Ikke overkompliser mannen. Menn er enklere enn kvinner tror! ;)

Skrevet

Mista bestekompisen min over det der jeg... Jeg ble forelska i han, men han var kun interressert i sex. Hadde vi begge satt oss ned og prata skikkelig om det, og blitt enige om hvor vi hadde hverandre, kunne nok vennskapet ha funka ennå, men det gjør det altså ikke... :forvirret:

Utrolig synd egentlig, savner han fryktelig mye av og til... Men det var vel jeg som ikke takla det. :tristbla:

Skrevet

Trådstarter: Du er veldig fokusert på nedsiderisikoen, og tenker bare på det som kan gå galt.

Men her er det oppside også - tenk om dere finner sammen og blir et par?

Gjest Venninna
Skrevet

Jeg vet jeg grubler for mye til ingen nytte nå... Menn er sikkert flinkere til å ta en ting av gangen og tingene som de kommer. Enklere for menn...

Jeg får øve meg på det...

Men kanskje jeg egentlig vil være singel og tenker negativt som en form for beskyttelse... Jeg føler ikke at det hjelper, så jeg får snu tankegangen litt.

Jeg savner en kjæreste, men vet ikke om jeg er klar for det selv. Har vært singel i 1,5 år.

Var det kun sex så er jeg klar for å se det fra den siden. Og siden alt skjedde så brått og plutselig, kan jeg umulig vite noe i dag. Det kan sikkert ikke han heller.

Jeg er klar over at det dummeste vi gjør er å begynne å løpe ned dørene hos hverandre... Jeg er ganske sjenert så han må ta intiativ hvis det skal bli noe mer enn vennskap, evt. spedd med sex.

Hvis jeg SPØR han rett ut om vi kun er good-fucking-friends, vil jeg føle meg dum. Det kan jo virke som om jeg er ute og fisker etter om han er INTERESSERT i et forhold og at jeg selv er helt desperat..?? :sjenert:

Jeg må snakke med han når anledningen passer, men jeg vet ikke hva jeg skal si... :forvirret:

Han burde vært dårlig i senga. Det hadde gjort saken enklere, i alle fall for meg...

Skrevet

Been there, done that. Vi bevarte heldigvis vennskapet, siden vi er gift idag ;)

Gjest Venninna
Skrevet

;) *lol*

Fortsettelse følger, akkurat nå er jeg opptatt.--

:reise:

Gjest Venninna
Skrevet

Helga var fin og vi tilbrakte mesteparten av tida sammen. Ikke søndagen, da besøkte han noen venner og jeg besøkte noen av mine venner...

I natt sov han hos meg, og kommer innom etterpå...

Jeg er veldig usikker, men velger å se det positive og prøver å ikke tenke på alle eventualiteter...

En kamerat av han har sendt meg flørtende sms. I går måtte jeg fortelle han dette pga en "prekær" situasjon (fortalte ikke at sms var flørtende...), så jeg regner med at han har fortalt kameraten sin hva som har skjedd mellom oss... Han har i alle fall vist bilder han har tatt til en felles venninne av oss, og på smilet hennes forstod jeg at hun har en mistanke...

Fint med konkurranse, men i løpet av helga fikk jeg sms fra fire menn som vil møte meg (to ekser, kameraten til min venn, og en ungdomskjæreste).

Men det forteller jeg ikke. Det er jo ikke noe å skjule egentlig, men jeg forstår ikke hvorfor jeg skal fortelle alt som skjer via mobilen...og jeg forstår ikke hva jeg skal svare på meldingene... (at jeg ikke kan møte dem nå fordi jeg som regel ligger i senga med naboen min???)

Jeg vet fremdeles ikke om jeg er forelsket. Jeg tror det, men livet var litt lettere som supersingel, samtidig som jeg er mye mer lykkelig nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...