AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #1 Skrevet 24. august 2023 Jeg er ei kvinne på 36 år som sliter mye med pms. Det går mest på det psykiske, rundt en uke før mensen kan jeg bli nedstemt, få en del angst, alt inni meg blir veldig intenst og det kan gjøre at jeg F eks må gå tidlig hjem fra jobb, unngår å gå på butikken og det sosiale blir vanskelig. Det preger meg ganske mye, men går som regel over en dag eller to etter mensen kommer. er det noen her inne på forumet som opplever det samme og har noen tips til hva som kan hjelpe? Anonymkode: 06d21...d40
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #2 Skrevet 24. august 2023 PMDD gruppe på facebook så vil du finne ut at mange sliter med det. Anonymkode: 92cb8...ae2 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #3 Skrevet 24. august 2023 Lykkepiller halve mnd.. Anonymkode: e7ad6...d2e
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #4 Skrevet 24. august 2023 Jeg tar lav dose antidepressiver og vanndrivende som behandling på pms, det hjelper meg mye. Vil uansett anbefale deg en tur til gynekologen, kan de hjelpe deg 😊 Anonymkode: 3af57...a9e
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #5 Skrevet 24. august 2023 Takker for svar! jeg tar 10 mg seroxat (antidepressiva) to uker i forkant av mensturasjon men med liten effekt… jeg skal sjekke ut Facebook siden andre som har noen tips mot disse intense psykiske symptomene? Anonymkode: 06d21...d40 1
Natta1980 Skrevet 25. august 2023 #6 Skrevet 25. august 2023 Har også samme problem. Googlet litt og flere nettsider, deriblant "WedMD", snakker om at maten man spiser har en stor rolle. Det anbefales å i hele måneden, ikke bare dagene før mensen, spise mye fiber, frukt, grønnsaker, soyamelk, og å holde seg mest mulig unna animalsk fett og sukker og salt. Har vel å gjøre med at dette vil redusere østrogen i kroppen. Selv om soyamelk inneholder østrogen, virker det på en litt annen måte, ved at det likevel skal redusere det, slik jeg har forstått det. 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #7 Skrevet 25. august 2023 Litt støre doser b vitamin hjelper meg. Altså maks dagsdose av det som står på pakka, på en gang. Legen har sagt det er ok. Anonymkode: c45d4...692
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #8 Skrevet 25. august 2023 Ble anbefalt B-6 vitaminer, begynt nå nylig og har ikke hatt mensen enda, så kan ikke si enda om det har effekt. Begynt med Now sin på 100mg, ren B-6, en gang om dagen. Tenker å ta denne fra to uker før forventet mens bare slik gynekologen anbefalte. Så tar jeg denne hver dag: https://www.life.no/kosttilskudd/vitaminer/b-vitamin/mega-b-stress-180-kpsl. Skal ha mensen om ca 1 uke, så litt spent nå. Anonymkode: 68727...a2c
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #9 Skrevet 25. august 2023 B6, magnesium, D3 og Omega3 kan hjelpe litt. Lav dose fluoksetin hjelper meg VELDIG. Fikk et helt nytt liv ❤️ Anonymkode: 66a33...d4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå