AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #1 Skrevet 24. august 2023 Jeg er en t32 år gammel kvinne med emetofobi. Emetofobi er angst for å kaste opp, bli kvalm osv. jeg tenkte i mange år at jeg aldri skulle ha barn, siden jeg ikke taklet TANKEN på å være bundet fast i en smittesone som barnehagebarn tross alt er… Men så ble jeg bedre og vi fikk ett barn. Han er to nå, og vi går inn i vår andre bhg-høst. Første året bød på x antall luftveisinfeksjoner(de har jeg NULL problemer med), og én runde omgangsyke med et par runder oppkast og en dag eller to med diare. Jeg overlevde, og tenkte at dette ikke var så ille som fryktet, og kom meg gjennom. Han kastet ikke opp så mye første året. Jeg hadde en runde alene på forsommeren, og det er noe av det jævligste jeg har opplevd. tror jeg spiste noe forurenset mat på jobb(hvilket ga meg angst for å spise lunsj der. Jeg har sluttet å spise frukt og grønt der siden dette ofte er verstingmat mtp bakteriesmitte). Men jeg trodde at angsten var kurert på grunn av disse rundene. Jeg har grudd meg til bhgstart, men ikke sånn som tidligere. men nå… nå har jeg spyende unge i hus og kroppen har gått helt ut av kontroll. Jeg har så angst. Jeg får ikke puste, jeg klRer ikke tenke, jeg vil bare bort bort bort. Jeg tør ikke spise, tør ikke sove, teller ned timer fra forrige oppkast til trygghetsvinduet mitt etter 72 timer. Jeg klorer og vasker, men er helt utslitt. hva i alle dager skal jeg gjøre. Jeg kan jo ikke fortsette sånn som dette. Vi har i utgangspunktet planer om en nummer to, men sånn som jeg har det nå er det uaktuelt å ha to barnehagebarn?!?!? 😭😭😭 hjelp meg! har bestilt time hos psykolog, fikk time neste uke. Men dette har vært et problem for meg i 20!!!!!! År. Vet ikke hva jeg vil nå, kanskje bare søke trøst eller støtte, kanskje høre gladhistorier? Er så utrolig lei meg… føler jeg ikke takler mammarollen fordi jeg vil løpe avgårde når den elskede gutten min er syk, hva slags elendig mamma er jeg som er sånn 😭😭 Anonymkode: e882d...4a2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #2 Skrevet 24. august 2023 Du er ikke en dårlig mor, men du har en fobi som dessverre gjør det litt vanskelig med småbarn. Og dessverre er denne fobien ganske vanskelig å behandle sammenlignet med en del andre fobier, men det er uansett bra at du har bestilt time hos psykolog. Anonymkode: 48e01...582
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #3 Skrevet 24. august 2023 Du er ikke en elendig mamma. Selv mammaer uten emetofobi frykter omgangssyke og skyr det som pesten, tro meg. Jeg hater hater det hersens viruset, har to barn, så har hatt vår andel av det 😅 Ser med gru mot høst og vinter selv, nå har vi flyttet til en liten leilighet også så føles umulig å unngå smitte. Tror faktisk jeg skal gå til innkjøp av munnbind å ha på lur 😂 kynisk som jeg er så er jeg så glad for hver gang faenskapet inntreffer når ungene er hos faren 🙈 Men fra spøk til alvor, så fint at du har fått bestilt time, for det finnes jo behandling for dette. Og så er det viktigste mantraet at det går over, de rundene man får. Og når ungene er ute av barnehage, så blir det mindre av det. Anonymkode: 8b855...e82
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #4 Skrevet 24. august 2023 Uff, ikke godt for deg dette. Jeg har samme greie, og har bare måttet utforske angsten etter barn. Har fått omgangssyke mange ganger, og denne eksponeringsterapien har hjulpet meg.. mindre redd nå enn før. Vet ikke om jeg har noen tips, utenom at klorin tar alle typer virus, det gjør ikke antibac Anonymkode: 6a944...310
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå