AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #1 Skrevet 24. august 2023 Jeg har prøvd å måle, men syns ikke det er så lett. Og det blir jo forskjellig utifra hvilken side sin størrelsetabell jeg bruker. Har stort sett bare brukt BH-er fra cubus fordi det er ikke så mange andre klesbutikker her på bygda. Har kjøpt 80D, men jeg føler fettet på sidene/under armene stikker ut på sidene og det virker plutselig som om cupen er litt for stor for øverste del på cupen sitter liksom ikke inntil brystet.. Når jeg står så ser BH-en passelig ut, sånn ca vertfall, men når jeg sitter så blir det plutselig veldig god plass i cupen. Jeg blir rett og slett litt sprø av hele greia. Har prøvd andre størrelser, men det føles liksom ikke riktig uansett. Er litt skeptisk til å bestille på nettet også. Er litt styrete å sende tilbake om det ikke passer.. Hvordan kan jeg finne en som sitter fint egentlig? Og som er behagelig? Anonymkode: f7fcb...8cd
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #2 Skrevet 24. august 2023 Hvis du vil finne BH som sitter ordentlig, derav riktig størrelse, så må du ta turen til en undertøysbutikk som hjelper deg med å måle og finne riktig størrelse. Typ: Change. Du har jo også de lokale butikkene, og siden du ikke skriver spesifikt HVOR i landet du bor, så er det vanskelig å komme med forslag der. Anonymkode: c9890...349 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #3 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du vil finne BH som sitter ordentlig, derav riktig størrelse, så må du ta turen til en undertøysbutikk som hjelper deg med å måle og finne riktig størrelse. Typ: Change. Du har jo også de lokale butikkene, og siden du ikke skriver spesifikt HVOR i landet du bor, så er det vanskelig å komme med forslag der. Anonymkode: c9890...349 Moa/Ålesund er nærmeste by hvor de kanskje har litt utvalg.. Her jeg bor er bare cubus og kappahl. Anonymkode: f7fcb...8cd
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #4 Skrevet 24. august 2023 Det kan være at typen du har er feil for deg. Det finnes ulike fasonger på dem, og alle passer ikke alle. Om du har sjanse til å reise til en skikkelig butikk kan det anbefales. Om ikke, ville jeg prøvd ut et stort utvalg fra Cubus. Ta turen innom alt de har. Jeg passer selv best en «full cup», mens det ikke vil være alternativet for alle. Anonymkode: 2ac13...f5f
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #5 Skrevet 24. august 2023 Hva med å prøve en nettbutikk? En som oppgir mål på sine bh, og at du måler selv? Da kan du jo kjøpe noen ulike, og returnere de som event ikke passer. Det finnes mange gode nettbutikker som er flinke på undertøy Anonymkode: 71dd7...6f3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #6 Skrevet 24. august 2023 Jeg har kun EN behagelig og fin bh, og det er marlies dekkers. Dessverre umulig å få tak i, og min gamle går snart i oppløsning. Prøvde flere på change, men fikk helt pustebesvær; fan så trangt når cupen er noenlunde passende🫣Kjøper sportsbehåer nå, slipper spiler og det er mer behagelig. Men skulle gjerne hatt en god bh. Anonymkode: 40b62...5ef 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #7 Skrevet 24. august 2023 Eg synest Cubus sine bh'er er ganske puslete, men eg digger denne frå Lindex: https://www.lindex.com/no/p/7651317-2150-bla-dahlia-t-skjorte-bh Kjøp litt forskjellige størrelser, så kan du sjå kva som passer deg best. Anonymkode: bcc27...377
Perelandra Skrevet 24. august 2023 #8 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Moa/Ålesund er nærmeste by hvor de kanskje har litt utvalg.. Her jeg bor er bare cubus og kappahl. Anonymkode: f7fcb...8cd Jeg fant La Belle via kjapt googlesøk på undertøybutikk Ålesund. Aner ikke noe om butikken, men ser at de selger flere merker av god kvalitet som jeg kjenner til. Kanskje verd et besøk neste gang du er i byen?
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #9 Skrevet 24. august 2023 Ja, den La Belle har noen gode merker. Ville gått dit og fått litt hjelp i butikken. Husk at en god BH er et komplisert plagg å lage og det må være gode materialer. En god BH koster derfor litt. Anonymkode: 98609...beb 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #10 Skrevet 25. august 2023 Det er ikke sikkert størrelsen er feil, det kan være passformen. Har du prøvd uvatterte bher? Av denne type: https://www.lindex.com/no/p/8000450-80-svart-uvattert-aster-bh Jeg har samme problemet etter jeg fikk barn. Mine vatterte bher passer ikke øverst da puppene mine har mistet fylden på toppen. Selve spilen passer fortsatt fint og jeg har måttet bytte ut mine vatterte bher med uvatterte. Anonymkode: 77078...9f5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #11 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Moa/Ålesund er nærmeste by hvor de kanskje har litt utvalg.. Her jeg bor er bare cubus og kappahl. Anonymkode: f7fcb...8cd Det er iallefall Change på Moa. Anonymkode: 09858...2fa
Pillarguri Skrevet 25. august 2023 #12 Skrevet 25. august 2023 Jeg har store og litt "vanskelige" pupper. Har handlet flere ganger på nett hos Miss Mary og er kjempefornøyd. De er flink til å oppgi korrekte mål på str. De er litt dyre, men det er god kvalitet.
linnlikesbras Skrevet 25. august 2023 #13 Skrevet 25. august 2023 Hei! Her kan jeg hjelpe til. Jeg har vært over gjennomsnittet interessert i bh som passer bra siden jeg oppdaget internettsamfunnet ABraThatFits — og hvor mye mer komfortable bh-ene mine er nå. De har en størrelseskalkulator her: https://www.abrathatfits.org/calculator.php. Jeg anbefaler å bruke «sizing system: UK», og deretter konvertere til norske størrelser. Du kan spørre meg om du ikke vet. 36D tilsvarer for eksempel 80D. 32GG tilsvarer 70J, så bokstavene er ikke de samme etter D. Det er veldig vanlig å gå med feil størrelse. Om du måler 80 cm under bysten vil jeg anbefale størrelse 70. Det er fordi 81 cm tilsvarer 31.88 tommer, nesten 32 tommer. Om du måler 32 tommer bør du bruke størrelse 32, og som jeg sa tidligere, størrelse 32 tilsvarer 70 i Norge. Her er et eksempel på hvordan 36D/80D kan se ut: https://www.instagram.com/p/CWGtVaFKPjZ/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==. Likner det på deg/din størrelse? Her er noen eksempler på 32F/70G: https://www.instagram.com/p/CObCp-gnsR9/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==. Likner dette mer eller mindre enn 36D/80D? 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #14 Skrevet 25. august 2023 Etter å ha gått et liv hvor jeg hele tiden måtte rett på bh som skled dro jeg innom Change. Når har jeg byttet ut alt undertøy med Change, det er en helt nye verden. Men de har mange modeller, er ikke bare str som må prøves. Men når du har funnet din str og modell er det lett å senere bestille fra nett. Det er litt dyrt der, men jeg kjøper mye på 50% etter jul og sommer. Anonymkode: 50499...782 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #15 Skrevet 25. august 2023 Hunkemuller.no har gode bh. Jeg kan ikke handle på kjedebutikkene da jeg har for store (naturlige) pupper. Samtidig trenger jeg 80 rundt og da blir det helt feil med de fra store avdelinger. De tåler vask på vaske også! Anonymkode: 765bc...227
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #16 Skrevet 23. september 2023 Ganske store pupper her. Har gitt opp å finne BH som sitter fint og synes metallspiler er sykt ubehagelig. Har konvertert til trenings-bh og det funker fint. Anonymkode: abdd4...d4f
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #17 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (På 25.8.2023 den 15.42): Etter å ha gått et liv hvor jeg hele tiden måtte rett på bh som skled dro jeg innom Change. Når har jeg byttet ut alt undertøy med Change, det er en helt nye verden. Men de har mange modeller, er ikke bare str som må prøves. Men når du har funnet din str og modell er det lett å senere bestille fra nett. Det er litt dyrt der, men jeg kjøper mye på 50% etter jul og sommer. Anonymkode: 50499...782 Skriver under på denne! Min favoritt fra Change er Florence BH, den sitter så godt! Anonymkode: d78c2...a76
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #18 Skrevet 23. september 2023 En god bh har både riktig cup-form og størrelse og gjerne tykke bånd for god støtte rundt brystet. Jeg pleier å kjøpe mine på London-turer. Selfridges har et enormt utvalg og de rimelige er ikke dyrere enn det man uansett må ut med på Change eller lignende. Jeg har ikke klart å finne et like godt utvalg i Norge. Anonymkode: 4dfc3...e65 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #19 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (På 24.8.2023 den 17.29): Jeg har prøvd å måle, men syns ikke det er så lett. Og det blir jo forskjellig utifra hvilken side sin størrelsetabell jeg bruker. Har stort sett bare brukt BH-er fra cubus fordi det er ikke så mange andre klesbutikker her på bygda. Har kjøpt 80D, men jeg føler fettet på sidene/under armene stikker ut på sidene og det virker plutselig som om cupen er litt for stor for øverste del på cupen sitter liksom ikke inntil brystet.. Når jeg står så ser BH-en passelig ut, sånn ca vertfall, men når jeg sitter så blir det plutselig veldig god plass i cupen. Jeg blir rett og slett litt sprø av hele greia. Har prøvd andre størrelser, men det føles liksom ikke riktig uansett. Er litt skeptisk til å bestille på nettet også. Er litt styrete å sende tilbake om det ikke passer.. Hvordan kan jeg finne en som sitter fint egentlig? Og som er behagelig? Anonymkode: f7fcb...8cd Freya har supre bher. Finnes i enkelte undertøysbutikker Anonymkode: 97186...8f3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå