Gå til innhold

Ønsker tips - flytte til Asker eller Bærum

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tenkt til å flytte etter hvert, bor nå sentralt i Oslo. Vi har små barn og ønsker større plass, gjerne hus eller rekkehus med hage. Gode barnehager/skoler og generelt godt oppvekstmiljø er viktig for oss. Det må være trygt og gjerne i nærheten av natur. Samtidig må det være lett å komme seg til Oslo da vi jobber der. Budsjettet vårt er på rundt 10 mill. Vi ønsker å unngå områder der det er veldig fokus på merker og materialistiske verdier. Vi er ganske jordnære av oss. Noen som vet om er hyggelig område som kan være aktuelt? 

Anonymkode: 3e6c0...9de

Skrevet

Er vel gode skoler generelt i Bærum. Hva med skui eller Sandvika? Eventuelt Kolsås eller Gjettum? 

Anonymkode: e6ca3...c28

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg vokste opp på Billingstad i Asker, og kan absolutt anbefale det! Der er det også togstasjon. Faren min jobber på Majorstuen, og pendler fra Billingstad.. mener han bruker ca 40min dør til dør (tog med bytte til T-bane). Raskt å komme seg til E18 om man skal kjøre. Rolig og trygt område, fantastisk barneskole fra mine minner, men det er nå en god stund siden. Torstad ungdomsskole var også bra. Føles landlig tross nærhet til infrastruktur. Sandvika er nærmere som sentrum enn Asker sentrum. Gode naturområder rundt, f.eks kort vei til vestmarka (med bil) med gode turløyper. Nærmere Asker sentrum har du Semsvannet og områdene rundt, som er veldig pene. Det er heller ikke spesielt snobbete der.

Høn, Hvalstad og områdene like ved Asker sentrum er også fine, og i nærheten av togstasjon.

Anonymkode: 4fc20...a74

• Nyttig 3
Skrevet

Liker Bleikeråsen

Anonymkode: 463f7...b60

Skrevet

Stabekk og Jar har godt oppvekstmiljø og ligger nærme byen. Foreldre er engasjerte og det er gode fritidstilbud til barna. Føles trygt og godt. 

Anonymkode: 28a36...5b2

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vokste opp på Billingstad i Asker, og kan absolutt anbefale det! Der er det også togstasjon. Faren min jobber på Majorstuen, og pendler fra Billingstad.. mener han bruker ca 40min dør til dør (tog med bytte til T-bane). Raskt å komme seg til E18 om man skal kjøre. Rolig og trygt område, fantastisk barneskole fra mine minner, men det er nå en god stund siden. Torstad ungdomsskole var også bra. Føles landlig tross nærhet til infrastruktur. Sandvika er nærmere som sentrum enn Asker sentrum. Gode naturområder rundt, f.eks kort vei til vestmarka (med bil) med gode turløyper. Nærmere Asker sentrum har du Semsvannet og områdene rundt, som er veldig pene. Det er heller ikke spesielt snobbete der.

Høn, Hvalstad og områdene like ved Asker sentrum er også fine, og i nærheten av togstasjon.

Støtter denne! Billingstad er nært "alt" men langt nok vekke frå Oslo til at prisane ikkje er heilt syke. Jobber i Oslo, bruker ca 30 min til jobb med ekspressbuss, det er kortare enn når eg bodde i Oslo! 

Kan også varmt anbefalte det nylig utbygde boligområdet Vestre Billingstad. Storsataing med fleire utbyggarar, som innkluderer heilt ny barnehage (åpna august 22), og er eit område med mange barnefamilier. Så fornøgd sjølv med å bo her! 

Anonymkode: ebc0d...70e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Billingstad er vel også det området som har scoret høyest i levekårsundersøkelser flest ganger.. 

Skrevet

Vokste opp på Hosle/Stabekk/Haslum/Bekkestua, det var helt supert!

Anonymkode: 0c99b...c1f

Skrevet
Fjugur skrev (4 minutter siden):

Billingstad er vel også det området som har scoret høyest i levekårsundersøkelser flest ganger.. 

Det ble kåret til "Norges beste sted å bo" da jeg var på barneskolen!

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vokste opp på Hosle/Stabekk/Haslum/Bekkestua, det var helt supert!

Anonymkode: 0c99b...c1f

10 mill får deg ikke stort i det området og i hvert fall ikke hage som ts etterlyser. 

Lettest med det budsjettet i Asker eller vestre Bærum med det budsjettet. Da hadde jeg selv gått for noe a'la Heggedal i Asker siden vestre Bærum er ganske triste greier. 

Anonymkode: 3bcb1...599

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

10 mill får deg ikke stort i det området og i hvert fall ikke hage som ts etterlyser. 

Lettest med det budsjettet i Asker eller vestre Bærum med det budsjettet. Da hadde jeg selv gått for noe a'la Heggedal i Asker siden vestre Bærum er ganske triste greier. 

Vestre Bærum som Lommedalen og Bærums verk er jo kjempekoselige steder. Kan anbefales! 

Synes Heggedal området er tristere 

Endret av Lulo456
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ville valgt Bærum over Asker, det er veldig langt ut hvis du ikke bor rett ved togstasjonen. 

Anonymkode: 938b1...cb1

• Liker 1
Skrevet

Fine steder uansett vil jeg si. 

Anonymkode: 81a80...2d3

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Lulo456 said:

Vestre Bærum som Lommedalen og Bærums verk er jo kjempekoselige steder. Kan anbefales! 

Synes Heggedal området er tristere 

Ja Lommedalen hadde jeg egentlig glemt. Det er fryktelig dårlig kommunikasjon til Oslo der dog.

Når jeg sa trist tenkte jeg mer på Rykkin, Kolsås, Dønski, Vøyenenga og Skui. 

Skrevet

Fra Stabekk er det 10 min med tog til byen! 

Anonymkode: 81a80...2d3

• Liker 1
Skrevet

Lommedalen eller Bærums verk er vel de områdene i Bærum som passer både til budsjett og kravene. Og det er veldig fine områder! Men sentralt er det ikke, det er ganske landig. Asker er også veldig fint, det er flere områder i Asker som kan passe til budsjettet. Altså, rekkehus får du jo overalt til de pengene, men vil du ha enebolig og hage, er det fort mer begrenset.

Anonymkode: b2eea...18f

Skrevet

Hvis du er redd for merkepress så må du i hvert fall unngå Stabekk og Jar. Og egentlig flere steder i Bærum, men det gir seg nok selv med budsjettet+ønske om hage. Bærums verk er koselig, men man bor tett. Gullhaug har mye kommunale boliger, samme med Emma Hjorth. Fine områder på både Tanum, Billingstad, Hvalstad og utover, bare følg togsporet. 

Anonymkode: 7b6fe...c0a

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde siktet meg inn på noe i nærheten av togsporet mellom Asker og Slependen. Som Høn, Vakås, Hvalstad, Billingstad, Slependen. Eller på Tanum, hvor man kan sykle til Sandvika og ta toget eller ta buss dit. Jeg har bodd flere av disse stedene som barn og voksen, og har trivdes veldig godt og det har mye av det du beskriver. Bor der nå, har barn og jobber i Oslo, og trives veldig godt. Jeg tror mye i Bærum blir (enda) dyrere og tar lengre tid kollektivt til Oslo. 

Anonymkode: c23d8...31e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...