Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2006 #1 Skrevet 19. januar 2006 Kjæresten min skal på 13 dagers skiferie m gutta i februar. (om 3 uker) Han er ivrigere på ski enn meg, og har større reisebudsjett så det er helt greit, og jeg unner ham turen MEN jeg må si jeg ble skuffet da han sa han hadde takket ja til hemsedaltur m en annen guttegjeng helgen før han skal på ferien sin. Jeg har fått tilbud om hyttetur denne helgen, noe som da betyr at vi blir 4 helger fra hverandre. På en måte kunne jeg tenke meg å kutte ut den turen, men syns egentlig heller han skulle kutte ut sin.... og dra på fjellet med meg i stedet... ev ordne tur m noen av kameratene hans som også har kjærester. Kan jo ikke kreve noe selvsagt. Men lurer litt på hvordan dere ville reagert??? Er jeg sær? (Hører m til historien at han har fått forpliktelsesangst de gangene jeg har prøvd å stille krav tidligere... )
Champagnepiken Skrevet 19. januar 2006 #2 Skrevet 19. januar 2006 Jeg ville sagt det omtrent som du sier det her - at du vet du ikke kan kreve noe fra ham, men at du synes det er litt trist at han ikke gidder å prioritere å være litt sammen med deg når han skal være så lenge borte etterpå. Og så ville jeg dratt på tur til helga - nærmest demonstrativt, for å vise at "jeg klarer da å ha det gøy på egen hånd.
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2006 #3 Skrevet 19. januar 2006 Takk! Har tenkt at jeg burde dra ja... sa vel egentlig igår at hvis han kutter ut turen sin så kutter jeg ut min. Og det får være opp til ham.
Gjest Gitte Skrevet 19. januar 2006 #4 Skrevet 19. januar 2006 Nei jeg syns absolutt ikke du er sær.. Jeg hadde nok blitt rimelig forbanna om han valgte å reise på tur med gutta helga før han dro på ferie. Hva med meg da?? Istedet for å si at du er litt skuffet, bør du si at du er fryktelig skuffet, og syns det er dårlig gjort av han.. Om det er tilfellet. Har man kjæreste, så har man kjæreste.. Trist at han prioriterer enda en guttetur fremfor deg..
Gjest vimse Skrevet 19. januar 2006 #5 Skrevet 19. januar 2006 Synes heller ikke du er sær, og synes heller ikke noe om at han ikke spurte deg før denne helgeturen, men bare takket ja.
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2006 #6 Skrevet 19. januar 2006 Hmm.. takk for råd. Det siste jeg vil er å være sur og kontrollerende kjæreste. Vi har det også som regel slik at vi ikke trenger å spørre hverandre om lov til ting og tang, men dette tilfelle var jo litt spesiellt. Var sit. omvendt ville jeg gjort ALT for å få flyttet Hemsedalturen. De er bare 4 stk, så det burde jo ikke være umulig. Hvordan ville deres kjæreste oppført seg i liknende situasjon???
Gjest vimse Skrevet 19. januar 2006 #8 Skrevet 19. januar 2006 Mannen hadde spurt meg ja, og mest sannsynlig visst hva jeg ville svare
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2006 #9 Skrevet 19. januar 2006 Synes ikke du har noe med å bli sur for dette. Han er vel glad i å gå på ski, da! Hvis han holder på med noe han liker så blir han jo lykkelig og det vil jo du nyte godt av. Uansett er det vel ikke noe hyggelig å tilbringe helga sammen med en som egentlig heller ville vært et annet sted? Du kan vel kanskje få ham til å bli hjemme, men da hadde jeg sittet med litt dårlig smak i munnen ihvertfall, hvis jeg visste at det var noe annet han heller ville. Så du kan nok få ham til å bli hjemme, men det er vanskeligere å få ham til å ønske å bli hjemme i stedet for å dra på tur.
Gjest Jalileh Skrevet 19. januar 2006 #10 Skrevet 19. januar 2006 Dra på tur du. Ikke la livet stoppe opp pga en mann.
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2006 #11 Skrevet 19. januar 2006 Jeg drar nok på tur. Er ikke sur, bare trist fordi han prioriterer som han gjør ; Når Hemsedalturen ble bestemt hadde de mange datoer å ta av, og de er som sagt bare 4 stk. Jeg VET at om han sagt at han ikke kunne den helgen hadde turen blitt senere... og da hadde alt vært helt ok!!
Xora Skrevet 19. januar 2006 #12 Skrevet 19. januar 2006 Jeg hadde nok også blitt fryktelig skuffet i din situasjon. Og også sagt det. MEN latt han uavhengig av din mening selv få ta valget om han vil reise eller ikke. Og du bør så absolutt benytte muligheten din og reise nå i helgen. Det blir noen uker med lite kontakt, men iblant kan litt avstand bare skape et mye bedre forhold i ettertid. Hva med å foreslå at dere to skal reise på en tur sammen i påsken eller noe da? Og evt. finne på noe extra stas første helga etter at han har vært på sin ferie? Overraske han med noe spennende? Håper det går bra for og at dere begge gjør det dere har mest lyst til. Dersom dere ikke har barn ol så er det viktig å benytte seg av mulighetene nå mens dere har den. God helg og god tur til deg
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2006 #13 Skrevet 19. januar 2006 Tusen takk for kontruktivt svar!! De påfølgende helgene etter turen skal vi arrangere en fest + at jeg må hjelpe mor og far m å flytte. Men påsken er jo en fin tid å gjøre noe
Xora Skrevet 19. januar 2006 #14 Skrevet 19. januar 2006 Når dere arrangerer fest er det vel dere sammen.. og han kan vel også hjelpe foreldra dine å flytte, samt at dere flytter vel ikke på kveldene og kan gjøre noe ilag da... Være kjærester, gå på kino, kose dere... Ellers er det jo som et par andre innlegg under samliv her har skrevet - viktig å ta vare på hverandre i hverdagen - de små tinga som betyr så mye. Viktigst av alt er vel å tenke POSITIVT selvom det er travle tider en periode nå!
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2006 #15 Skrevet 19. januar 2006 er så enig så enig Litt av min frustrasjon ligger vel i at han så og si aldri tar initiativ til slike felles ting. Moro planlegges m gutta. Meg treffer han når han har tid. Han jobber veldig mye, så ukedagene ses vi skjelden før sent. Derfor blir disse helgene så viktige
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2006 #16 Skrevet 19. januar 2006 Vi prater om en KJÆRESTE, ikke en familiefar?
Gjest 2324 Skrevet 19. januar 2006 #17 Skrevet 19. januar 2006 Tror ikke jeg hadde tatt det så tungt jeg. Hadde sambo lagt planer uten å informere meg først, kunne jeg nok ha blitt litt irritert, men ikke hvis vi ikke bodde sammen. (Så lenge det ikke var hver helg selvfølgelig)
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2006 #18 Skrevet 19. januar 2006 SÅ du vil dra på din tur, men du vil han skal kutte sin så dere kan dra sammen? Det blir vel litt mye pose og sekk? Skal du ha han til å kutte sin tur må du kutte din tur. Beste hadde jo vært om han dro på sin tur samtidig som du dro på din.
Xora Skrevet 19. januar 2006 #19 Skrevet 19. januar 2006 SISTE GJEST: Leste du hovedinnlegget? Hun skal på tur EN helg, han neste og så deretter 13 dagers skiferie! Forøvrig var jeg litt treg med å få med meg at dere var kjærester og dermed kanskje ikke samboere enda? Gi hverandre friheten syns jeg Men er jo greit å lufte litt her på KG da... får ut litt frustrasjon og så føles det hele ikke så ille alikevel kanskje? Tror jeg ble litt engasjert i denne tråden nettopp fordi jeg selv er livredd hvis jeg skal inn i forhold igjen - å miste friheten til å ta mine egne valg - redd for at en ny kjæreste vil "kontrollere" meg eller "nekte" meg noe jeg har lyst til.
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2006 #20 Skrevet 19. januar 2006 Mener absolutt ikke at han skal kutte ut turene. Syns bare de kunne valgt en annen helg. Og nei, vi har ingen barn. Men han jobber svæært lange dager, så tid sammen i uka har vi nesten ikke. (klandrer ham naturligvis ikke for det heller ) Jeg har latt det vært helt opp til ham. Jeg kutter ut turen hvis han kutter ut eller utsetter Hemsedalturen. Men da min tur er først må han be meg bli hjemme. Turen til Alpene unner jeg ham av hele mitt hjerte Kanskje jeg rett og slett er litt kravstor..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå