ennyanonym Skrevet 24. august 2023 #1 Skrevet 24. august 2023 (endret) Da kaster jeg meg ut her for å høre deres kvinners tanker om denne situasjonen jeg nå står i. Jeg er en 27 år gammel gutt som "dater" en jente. Hun er et par år yngre enn meg. Vi traff hverandre i junimåned og har vært sammen minst én til to ganger i uken i to måneder nå. Alt virker greit egentlig, og vi finner på mye sammen. Vi spiser ute, drikker sammen, drar på kino, drar på hytteturer, er hos hverandre og sover hos hverandre. Vi har enda ikke sagt nei til hverandre. Noe hun derimot er veldig treig på er sosiale medier. Hun svarer ikke på meldinger før det har gått minst en halvtime, om det så gjelder Facebook, Instagram eller SMS. Det kan gå 3-4 dager før hun åpner en snap. Dette gjelder ikke bare meg, men jeg har selv sett at hun har fått en snap to-tre dager i forveien og ikke åpnet denne. For eksempel fra venninner. Jeg har fått melding fra familien hennes på Messenger når de ikke har fått tak i henne, så dette er ikke noe nytt. Hun er en jente som er ganske konfliktsky og stille av seg, og hun snakker ikke så mye i det offentlige rommet. Jeg har begynt å slå meg med tanker om at hun ikke tør å si nei til meg, fordi hun er redd for en reaksjon. Jeg har derimot mange ganger sagt at "blir du med dit, bare hvis du har lyst osv.". Har alltid påpekt at det er valgfritt, selv om det høres rart ut. Hun er alltid med på ting, og vi trives sammen. Hun sier at hun er betatt, men at hun trenger litt tid. Hun har slitt med noen utfordringer, blant annet spiseforstyrrelser og noen andre ting vi ikke helt har snakket om. Jeg klarer ikke å få henne til å åpne seg helt. Vi er begge studenter, og hun studerer en time unna meg. Hun bor også en time unna og er som regel kun hjemme i helgene. Vi er som nevnt mye sammen, men det er ofte jeg som spør. Hun har spurt to-tre ganger om vi skal gjøre det ene eller det andre, men ikke så mye oftere enn det. Endret 24. august 2023 av ennyanonym
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #2 Skrevet 24. august 2023 Hvis hun er litt innadvendt og sjenert er det iallfall helt naturlig at du er den som oftest spør om å møtes. Det betyr ikke at hun nødvendigvis er mindre interessert, men at hun kanskje har en usikkerhet i seg som gjør at hun foretrekker å få den bekreftelsen av deg. Når det kommer til aktivitet på SoMe så synes jeg det er godt innenfor at hun bruker litt tid på å svare på SMS. Ikke alle ønsker å være så styrt av kommunikasjon at man kaster alt man har i hendende for å svare. Hvis hun er introvert trenger hun kanskje litt ekstra tid og synes det kan bli litt overveldende å skulle være parat hver gang telefonen gir lyd fra seg. Ang. Snapchat tror jeg det er veldig individuelt i hvilken grad man bruker det. Jeg kan godt la være å åpne meldinger på Snap så det kan fort gå en uke (hvis jeg i det hele tatt gidder åpne den). Grunnen til det, er at jeg aldri vet om meldingene er spesifikt til meg, så da driter jeg i det. Og jeg er heller ikke sånn hypernysgjerrig på hva folk legger ut for fellesskapet. Kanskje hun er likedan. Jeg kan ikke se at du gjør noe galt. Ikke hun heller for den saks skyld. Så jeg tenker du bare kan fortsette slik dere har gjort. Men vær kanskje litt obs på hvor intens kommunikasjonen dere har dere i mellom. Ikke spam henne med ørten meldinger om dagen, hvis du føler at hun kanskje har et lavere tempo på meldingsfronten. Det kan fort bli slitsom og usjarmerende. Anonymkode: cedb5...2e1 1
ennyanonym Skrevet 24. august 2023 Forfatter #3 Skrevet 24. august 2023 Takk for respons. Kommunikasjonen er overhodet ikke intens. Vi sender såvidt meldinger til hverandre - utenom de dagene vi faktisk skal finne på ting. Vi sender en del snaps til hverandre i fylla, da åpner hun seg mer opp på en måte. Har vært veldig forsiktig med å ikke spamme henne med meldinger, da det fort kan bli for intenst.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #4 Skrevet 24. august 2023 Gjør deg selv og verden en tjeneste; du er 27, og kan kalle deg en mann nå, og hun er forhåpentligvis en kvinne. Anonymkode: 9d338...bd7 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #5 Skrevet 24. august 2023 Jeg ville faktisk forsøkt å avtalt et treff hvor du oppfordrer henne (og deg) til å snakke åpent om hvordan dere har det, hva dere ser for dere fremover, her og nå, hvilke behov dere har osv. Ikke tvinge henne selvsagt. Men hvis hun av seg selv åpner seg litt så kan du prøve å spørre henne og vise interesse for det. Kanskje du får plukket opp litt mer som gjør at du blir bedre kjent med hvordan hun er. Si hvordan du opplever henne og at du ønsker hun skal være komfortabel. Spørre hvordan hun ønsker det fremover. Skal du forsette å ta initiativ slik du gjør? Er det for mye? For lite? Vil hun at du holder litt tilbake og at hun selv tar initiativ når hun vil møte deg? Synes hun det blir for mye når du sender endinger, snap osv? Vil hun kanskje gå enda saktere frem? For meg virker hun kanskje litt distansert. At hun prøver å beskytte seg. Noe som selvsagt kan ha å gjøre med ett eller annet av det hun ikke har åpnet seg for med deg. Anonymkode: afa29...73d 1
petterm Skrevet 24. august 2023 #6 Skrevet 24. august 2023 Kanskje hun er spesielt opptatt nå i begynnelsen av nytt studieår, og at det er derfor hun er litt treig med å svare?
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #7 Skrevet 24. august 2023 Dump ho, du fortjener bedre. Anonymkode: 77f60...b05
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #8 Skrevet 24. august 2023 Har du datet litt mer voksne damer, som er trygge på seg selv, vet hva de vil og ikke har noen problemer med å kommunisere det? Slik du beskriver henne høres det ut som en litt tafatt jente med psykiske problemer. Eller at kommunikasjonsstilene/personlighetene deres ikke matcher så godt. Anonymkode: 27467...f6c
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #9 Skrevet 24. august 2023 TS hva er egentlig spørsmålet her? Anonymkode: af769...5a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå