Gå til innhold

Er sexdrift veldig individuelt? Hvordan kan noen leve årevis uten, mens andre ikke klarer 2 måneder uten sex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan sexdriften være så forskjellig hos begge kjønn? Og er dette hovedgrunnen til å leve i et forhold? Det å dele sex med et annet menneske over flere år? Et liv uten sex høres fattig ut. 

Anonymkode: a59db...296

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du alle mennesker er klin like?

Anonymkode: 68f29...8c7

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvis sex er viktig for deg, eller du har en høy sexdrift så er en partner med samme drifter å foretrekke, vel? 

Anonymkode: c2a3b...4b4

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror du alle mennesker er klin like?

Nei, det er det jeg uttrykker at vi ikke er. Derfor håper jeg på forskjellige svar.

ts 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det er det jeg uttrykker at vi ikke er. Derfor håper jeg på forskjellige svar.

ts 

Hva slags svar er du ute etter? Vi er alle forskjellig, selv ikke alle damer er like, det være seg personlighet, seksualitet osv osv. 

• Nyttig 1
Skrevet

Har ikke hatt god sex før, om det er fordi jeg har lav sexdrift/aseksulaitet eller fordi jeg har dårlig erfaring vet jeg ikke. Men uansett så gjør det jo det lett å avstå fra sex, fordi det er ikke noe jeg vet om jeg liker.

Har behov, men trenger jo ikke noen til å fikse det. Tenker mye på sex og drømmer om nærhet, men som sagt er redd det ikke blir bra å holder meg unna. 

Anonymkode: 1a6db...b3f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvordan kan sexdriften være så forskjellig hos begge kjønn? Og er dette hovedgrunnen til å leve i et forhold? Det å dele sex med et annet menneske over flere år? Et liv uten sex høres fattig ut. 

Jeg tror sex er  litt avhengighetsskapende. Blir man hekta så vil mange ha mer.

• Nyttig 2
Skrevet

De fleste ønsker sex, hvor mye variere.
ange som "kan" gå i årevis uten sex , gjør det siden de ikke  har alternativ.

Anonymkode: 78ecf...fa8

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg "kan" ha sex hver dag om jeg ønsker, men syntes onanering er bedre. Hadde fint klart meg resten av livet uten sex med noen, ser ikke hva som er så viktig med det.

Anonymkode: 0eb63...0e6

• Nyttig 2
Skrevet

De fleste ønsker sex, hvor mye variere.
ange som "kan" gå i årevis uten sex , gjør det siden de ikke  har alternativ.

Anonymkode: 78ecf...fa8

Synes det er veldig rart at noen kan gå i mange år uten. Vet om en dame som bor sammen med sønnen sin og sin sønns kone i en leilighet. Jeg vet at denne damen er seriøs og nesten aldri går ut av huset utenom jobb. Men tror bare noen er aseksuelle.   

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg "kan" ha sex hver dag om jeg ønsker, men syntes onanering er bedre. Hadde fint klart meg resten av livet uten sex med noen, ser ikke hva som er så viktig med det.

Er du mann eller dame? 

Skrevet

Synes det er veldig rart at noen kan gå i mange år uten. Vet om en dame som bor sammen med sønnen sin og sin sønns kone i en leilighet. Jeg vet at denne damen er seriøs og nesten aldri går ut av huset utenom jobb. Men tror bare noen er aseksuelle.   

Kan også være at hun er forsiktig av seg, å ingen akkurat stormer hjemmet hennes for å være nær henne. Da blir det lite sex. Noen syns det er vanskelig å bli kjennt, spesielt når det kommer til seksuelle og romantiske relasjoner. 

Anonymkode: 1a6db...b3f

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er du mann eller dame? 

Dame, 26. Jeg og samboern har sex 1-2 ganger i uka ca. Sex er fint, akkurat som hårpjusk eller fotmassasje, men ikke en nødvendighet. Livet er ikke fattig uten fotmassasje liksom. Er ikke aseksuell, folk er bare forskjellig, og er ikke noe rart med det. Er vel mer "rart" om man nesten ikke vil leve eller blir gal av å ikke kunne penetrere/bli penetrert - fix det selv om du er desp.

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noe med premisset i overskriften din som skurrer litt.

Alle i hele verden kan gå uten sex. Hva man ønsker og hva man kan er to ulike ting.

Sex er veldig langt ned på listen over grunner til at jeg er i et forhold med min samboer.

Spiller særdeles liten rolle for meg hvor ofte eller sjelden jeg har sex. Heldigvis er min samboer kompatibel. 
Vi kan ha sex alt fra 4 ganger på en uke, så kan det gå nesten et år til neste gang.

Et liv er ikke fattig uten noe man ikke savner. Et liv uten sex blir kun fattig om man ønsker sex og ikke har tilgang på det.

For meg er livet fattigere uten god mat og god vin. Fattigere uten unga mine. 

Anonymkode: 7ae46...cd5

• Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Synes det er veldig rart at noen kan gå i mange år uten. 

Jeg syntes det er veldig rart at noen ikke liker gode rødviner eller klassisk musikk.

Det er bare sånn mennesker er. Vi er forskjellige. Ingen ting rart med det.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Er du mann eller dame? 

Jeg er mann.

Jeg kan også ha sex «hver dag» om jeg hadde ønsket det. Men det orker jeg ikke. Det hadde blitt kjedelig og rutinepreget.

Skrevet

Fordi sex og følelser er to sider av samme sak for meg. Når jeg ikke har følelser for noen har jeg heller ikke sexbehov. Sex er ikke et naturgitt behov hos meg. 

K46

Anonymkode: 7c0f8...951

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi mennesker klarer det meste når vi må. Etter jeg ble skilt gikk jeg 7 år uten sex. Ufrivillig, men jeg vil ikke si at livet var fattig.

Det er savnet etter sex og intim kontakt som er vanskelig, fordi vi mennesker er skapt med slike behov.

Sexlysten varierer og er forskjellig fra menneske til menneske.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er kvinne. Siste ni år har jeg kun hatt sex med en mann et par ganger sånn ca midtveis i disse årene, men vi passet ikke sammen i et forhold.

Jeg har høy sexlyst. I de forholdene jeg har vært i har vi hatt sex minst en gang om dagen.

Men jeg synes sex er så utrolig mye bedre med en hvor det er gjensidige følelser mellom oss, en fast partner hvis kropp og preferanser man lærer å kjenne, utforske hverandre.

Det handler ikke om manglende alternativer, for jeg er attraktiv og har hatt flere menn som har ønsket både sex og forhold med meg disse årene, men ingen av dem har jeg hatt følelser for, ergo har jeg heller levd uten sex.

Ons er ikke noe for meg, for da får jeg bare store abstinenser etter fysisk nærhet og sex. Og uten følelser gidder jeg bare ikke lenger.

Så jeg er en person som godt kan leve uten sex i årevis - men jeg er også en person som i et forhold ønsker å ha sex minst en gang om dagen.

Anonymkode: 9186c...e27

• Nyttig 2
Skrevet

2 måneder uten sex, det har ikke skjedd siden konfirmasjonen. 

Holdt ut 5 ganger ifm et aspirantopptak i forsvaret.. Hadde ikke holdt ut en dag lenger 

Anonymkode: d5d23...6cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...