Gå til innhold

Sunne mellom-måltider

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Altså, jeg prøver å bli sunn. Har begynt å spise lite men ofte. Har klart å finne ut hva som passer meg i mengde men utenom frukt vet jeg lissom ikke hva som passer som mellom-måltider. :sjenert: Kanskje et teit spørsmål..

Noen som kan hjelpe? Eller skal jeg bare holde meg til frukt frukt frukt mellom måltider?

Også, hva 'burde' et bra kosthold inneholde?

Endret av Hel
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes et glass Biola naturell er et ok mellommåltid - raskt og mettende. :)

Og har du blender kan en smoothie være godt, og et bedre alternativ enn fruktyoghurt, som inneholder temmelig mye sukker.

Ang godt kosthold: Noen forslag i denne tråden.

Skrevet

-et knekkebrød med f.eks makrell+en frukt eller en grønnsak

-youplait yoghurt+en frukt eller grønnsak

-nøtter

det er mine mellommåltider.ensformig kanskje,men så lenge det funker og jeg liker maten er det greit for meg.

Skrevet

Yoghurt med enten tørket eller fersk frukt! NYDELIG!

Skrevet

Jeg liker å ta meg et par rugsprø-knekkebrød med philadelphia light og noen bananskiver. Ellers hvis du liker cottage cheese har du mulighet til å blande det med noe frukt. Godt! Lett-yoghurt m/litt musli, grønnsaker, salat (ferdiglaga), hmm... ja det var det jeg kom på.

Skrevet

Et par rug eller havre knekkebrød med lett-smør og feta-ost..eller makrell i tomat.

Skrevet

Et bra kosthold inneholder mye grønnsaker (for de som liker det...), frukt, Kjøtt (kylling, svinekjøtt, biffkjøtt,) og fisk. Kjøtt og fisk inneholder mye proteiner, og frukt og grønnsaker karbohydrater.

Et mellommåltid kan godt bestå av ei brødskive med kjøttpålegg og et glass med juice. Nøtter er også bra å spise. Pistasjnøtter er noe jeg er veldig glad i og spiser gjerne det til mellommåltid. :sikle:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...