AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #1 Skrevet 24. august 2023 Vi har en nabo som spiller musikk hver eneste dag, hele dagen. Det starter rundt kl 10 og pågår hvertfall til kona kommer hjem fra jobb kl 16, ofte også helt til leggetid. Musikken spilles i garasjen på høyt volum med døra åpen - slik at vi naboer hører det inn i huset vårt selv når vi lukker alt av vinduer og dører. Dette pågår hver dag når han er hjemme. Han jobber i nordsjøen, så dvs hjemme 4 uker om gangen, borte 2 uker om gangen. Eneste unntak er hvis han er på tur/hos venner, noe som skjer ca 2-3 dager pr friperiode. Han er dessverre vanskelig å snakke med om dette. Vi har prøvd å ta opp andre ting tidligere, og han lytter ikke i det heletatt. Tar man opp noe, så blir det verre. Han er så ego-sentrert man kan bli. En annen nabo deler oppkjørsel med ham, og han klikker hvis det står en bil så mye som 10cm «over på hans halvdel», mens han selv kan sette hele bilen sin inn på naboens halvdel eller midt ute i gata, i veien for alle. Han har båthengeren sin stående i vårt gårdsrom, der har den stått i mange år, uten at han har tillatelse til det (og har blitt bedt om å flytte den mange ganger). Han bruker vår strøm i tide og utide (vi har nå bestemt oss for å ta sikringen i hele garasjen vår, slik at han ikke kobler seg til utestikkontakten lengre) Vi skal flytte, utelukkende grunnet denne naboen, men dessverre er det ikke før neste år. Vi har bodd her i 2 år og orker ikke mer. Jeg er hjemmeværende grunnet små barn, og jeg er så sinnsykt sliten. Jeg går ut på lange turer bare for å få en pause. Musikk er greit det, men ikke HELE DAGENE, HVER DAG, HELE UKA. Jeg vet egentlig ikke hvor jeg vil med dette innlegget. Jeg vet at det ikke nytter å ta det opp med ham, alt annet vi (eller andre naboer) har tatt opp, har blitt verre. Jeg tror bare jeg måtte ha ut frustrasjon… Tenk at én person kan ødelegge ett helt nabolag. Folk flytter herfra grunnet ham. Nye kommer til, oppdager støyen, og flytter igjen… Anonymkode: e5b81...3c0 1 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #2 Skrevet 24. august 2023 Dette høres helt forferdelig ut. Er det mulig for dere å kutte strømmen til musikken hans? Jeg ville prøvd! Har dere bedt ham flytte båthengeren? Det må han jo bare, hvis den står på deres eiendom. Sett hardt mot hardt, er det ingen som er tøffe nok? Ellers er dere vel nødt til å si fra om dette ved eventuelt salg av bolig? Anonymkode: da585...9c6 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #3 Skrevet 24. august 2023 Just now, AnonymBruker said: Dette høres helt forferdelig ut. Er det mulig for dere å kutte strømmen til musikken hans? Jeg ville prøvd! Har dere bedt ham flytte båthengeren? Det må han jo bare, hvis den står på deres eiendom. Sett hardt mot hardt, er det ingen som er tøffe nok? Ellers er dere vel nødt til å si fra om dette ved eventuelt salg av bolig? Anonymkode: da585...9c6 Ser nå at dere har bedt ham flytte båthengeren. Hva med å forlange at nå blir den flyttet!? Anonymkode: da585...9c6 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #4 Skrevet 24. august 2023 Hvilket fylke, hvilket sted? Hvor skal man ikke flytte? Anonymkode: f810f...c5b
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #5 Skrevet 25. august 2023 Høres ut som en på feltet hos mi mor. Er det i Arendal? Anonymkode: 65872...43c
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #6 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Ser nå at dere har bedt ham flytte båthengeren. Hva med å forlange at nå blir den flyttet!? Anonymkode: da585...9c6 Ja, eller bare flytte den selv. Det hadde jeg gjort. Anonymkode: ad0df...e4b
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #7 Skrevet 25. august 2023 Samle hele nabolaget og skaff tidenes høyttaleranlegg, og spill Fairytale av Alexander Rybak på repeat til han gir seg. Neida. Joda. Men dere kan jo ikke leve sånn. Er det ikke noen lover for slikt? Greit nok at det kun er på dagtid, men det må da gå an å forvente å ikke ha konstant støy inne hos seg selv. Når dere har forsøkt å snakke med ham uten hell, ville jeg faktisk ringt politiet og gitt beskjed. Få med naboene dine, dersom mange nok plages av dette så vil de til slutt ta det seriøst og snakke med ham. Når det gjelder båthengeren ville jeg gitt en siste, skriftlig beskjed om å fjerne den, med frist, og deretter fått den tauet bort. Kan ikke oppbevare hans eiendeler på deres eiendom, uten tillatelse... Han her høres jo ut som naboen fra helvete. Anonymkode: da256...6aa 2
Baktus2024 Skrevet 25. august 2023 #8 Skrevet 25. august 2023 kollektivismen på sitt beste... greit å vite hvor man flytter..det er faktisk viktigere å spørre om hvem som bor rundt leiligheten enn å sjekkke standarden på selve leiligheten...standard kan man gjøre noe med..naboer er der ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå