AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #1 Skrevet 24. august 2023 Jeg er ute etter erfaringer med dette. Skal til et sted med mye mygg og vet at jeg blir plaget. Har lest at b vitamin kan hjelpe. Hvor mye bør jeg ta? Anonymkode: 370c0...fd9
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #2 Skrevet 24. august 2023 B-vitamin er visstnok det eneste vitamintilskuddet som er testet mot myggstikk og der fant de ingen virkning. https://www.livestrong.com/article/361084-vitamins-to-prevent-mosquito-bites/ Derimot har folk med D-vitaminmangel ord på seg for å tiltrekke seg mygg. Men det er aldri testet om D-vitamintilskudd beskytter mot myggstikk. Anonymkode: 2505f...586
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #3 Skrevet 24. august 2023 Leste at mygg ikke liker lukten av kokosnøtt, så testet dette og det stemmer. Det holder ikke all mygg unna, men fikk drastisk mye mindre stikk. Så om sommeren når jeg skal være steder med mye mygg bruker jeg enten dusjsåpe med kokos, eller kokosolje rett på huden etter dusj. Anonymkode: 5f6ea...b43
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #4 Skrevet 24. august 2023 Hvis du vil ha myggmiddelet som fikk sekser på terningen i magasinet "Villmarksliv", må du kjøpe en deciliter mandelolje på apoteket og tømme oppi 25 dråper sitrongressolje. Når du smører blandinga på deg, vil både knott, mygg og klegg holde seg unna. Mandeloljen gir myk hud som bonus. Dette myggmiddelet kan til og med brukes på spedbarn. Anonymkode: 2505f...586 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #5 Skrevet 24. august 2023 Beste som finnes er ren aloe vera på myggstikk Anonymkode: 01abc...0d6
Natta1980 Skrevet 25. august 2023 #6 Skrevet 25. august 2023 Jeg pleier å bruke citronella olje blandet ut i mandelolje og smøre meg før natta for å unngå myggstikk hvis det er mye mygg der. Mygg hater den lukten. Kan også ta en sprayflaske med vann og tilsette noen dråper citronella. Sitter man på verandaen og kvelden, får man kjøpt lys som skal motvirke mygg. Eller å ta med seg en sånn telysestake hvor man har vann over lyset og da tilsette citronella, siden oppvarmingen av vannet gjør at det lukter sterkt av oljen. 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #7 Skrevet 25. august 2023 Bruk nå det som er ment for å hindre stikk: Myggolje Anonymkode: 631b6...461
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå