Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hvordan og hvor mye er dere romantiske, tar på hverandre eller har sex i et lengre forhold. La oss si etter 10,15, 20 år
Er alt sånt da fjerne minner, eller noe dere gjør mye? Hvem i forhold gjør hva? Hvordan visere dere kjærlighet ? 

Jeg spør fordi jeg blir helt oversett i forhold og vurderer å gå fra min kone. Jeg er "desperat" etter det jeg kaller kjærlighet og nærhet. 

Når jeg snakker med min kone om dette så er svaret at jeg skal slutte å sutre og tenke på at vi har det bra på de praktiske tingene
De praktiske tingene betyr lite for meg, jeg tenger nærhet og kjærlighet for å ha det bra

Vi har i dag sex ca 6-8 ganger i året, noe hun mener er helt ok. Jeg mener jeg er grei når jeg sier at 2-4 ganger i måneden er ok for meg ,men at jeg trenger andre former for hudkontakt og nærhet hver eneste dag.  Jeg elsker henne, men er usikker på om hun elsker meg på samme måte tilbake. Hun har liksom ingen behov for nærhet eller andre lyster og da tenker jeg at hun kanskje ikke egentlig har følelser for meg. Hva tenker dere? 

Anonymkode: c86bb...e9f

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres trist ut. Vi er inne i vårt 11 år som par. Sexlivet har dabbet litt (fra hans side, han må være opplagt for å ha lyst). Vi har et krevende liv med småbarn og noe jobbstress for hans del. Men vi tar på hverandre daglig, holder innimellom hender når vi ser film sammen og kysser hver dag. Og vi har sex ca en gang i uken  da.

Anonymkode: 8efa5...51c

• Hjerte 1
Skrevet

Det praktiske i hverdagen er ikke uviktig da det fort blir kaos om man dropper mye av det, så der har kona di rett

Men å avfeie deg på den måten syns jeg er en uting når du tar opp noe som er viktig og sårt for deg. 

Uansett hvor travelt liv man har så har man alltid tid til å kysse hverandre, ha nærhet, hverdagsflørting som å klapse hverandre på rompa når man går forbi hverandre osv

Jeg og min mann har vært sammen i 19 år, og pga mine kroniske sykdommer så blir det ikke sex så ofte som vi skulle ønske, men selv jeg hadde bli gal av for lite sex også. Her er minstekravet for oss 1 gang i uka, nesten koste hva det koste vil 😂 

Men vi er veldig flinke til å ha nærhet i hverdagen hvor vi kaller hverandre sexy, klaps på rompa, stryk over ryggen, ler og har det gøy sammen osv

Anonymkode: 34c60...309

• Hjerte 4
Skrevet

Vi har vært gift i 30 år og tar masse på hverandre i hverdagen. Gode ord og mye fysisk nærhet. Ligger alltid tett sammen om kvelden. Sex ca to ganger i uken, tror begge trives veldig godt med det.

Kunne ikke levd i et kjærlighetsløst forhold.

Anonymkode: 13446...c5e

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

TS,

Hva tenker jeg?

Jeg tenker at deres samliv trenger endring. Kanskje dere hadde klar dette hvis dere begge hadde vært fornøyde med tingenes ordning.

Du savner å føle at dere er kjærester, samtidig som du elsker henne.

Hun vil i hvert fall ikke si at hun savner å leve sammen med enn kjæreste.

Jeg tror at hun nå ikke har kjæreste følelser for deg. Men av enn eller annen forståelig grunn ikke ønsker samlivsbrudd akkurat nå.

Hvis du tenker det perspektivet, hvis du hadde manglet slike følelser for din kone, men ønsket at dere skulle fortsatt som ektepar?

Er ikke så kult å annerkjenne, eller fortelle til partner. Lettere å la det skurre å gå. Men skurre å gå vil gjøre at en av dere vil få nok enn eller annen gang.

Er lettere for deg, da du ikke vil se på deg selv som problemet. Det er ikke du som ikke vil gi klem, kos og kyss. Men det er dere i fellesskap som er problemet. Det at dere er der dere er, det er et resultat av dynamikken i deres forhold. Det vil kun være destruktivt å prøve å plassere skyld hos noen av dere.

Hva tenker jeg at du bør gjøre?

Du er den som åpent tørr å se problemet. Da tenker jeg at du må prøve å gjøre det du kan for å snu deres forhold.

Noen tanker jeg har i baklommen hvis jeg hadde tenkt at jeg var på vei ditt du er:

- Se seg selv i speilet. Er det en flott velstelt mann du ser? Hvis svaret er ja, så kan du spørre deg om det er en spennende mann, eller har du sett likt ut de siste 10 årene (frisyre, tøy, osv). Gjør noe med det hvis du tenker det er rom for forbedringer eller for all del bare endring.

- Se deg selv i speilet når det gjelder hvordan du er. Er du positiv, nyfiken, hjelpsom, blid og så videre. Igjen gjør noe med det hvis det er rom for det.

- Se deg rundt. Hvordan er det med hjem og barn. Har dere rutiner der mye havner hos henne. Ikke glem det som handler om å planlegge å følge opp.

- Se på dere. Er livet mye hyggelige rutiner. Ferie på hytta eller samme sted, år etter år. Fredagstaco hver fredag. Hvis svaret er ja, bytt ut noe til noe nytt. Kanskje dere kunde få en ny felles hobby, og så videre.

- Se på henne. Er det ting som bekymrer henne. Har hun mulighet til alene tid og ikke minst tid til trening. Tenk over hvordan du kan bidra til at hun får det annorledes.

• Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei!

Hvordan og hvor mye er dere romantiske, tar på hverandre eller har sex i et lengre forhold. La oss si etter 10,15, 20 år
Er alt sånt da fjerne minner, eller noe dere gjør mye? Hvem i forhold gjør hva? Hvordan visere dere kjærlighet ? 

Jeg spør fordi jeg blir helt oversett i forhold og vurderer å gå fra min kone. Jeg er "desperat" etter det jeg kaller kjærlighet og nærhet. 

Når jeg snakker med min kone om dette så er svaret at jeg skal slutte å sutre og tenke på at vi har det bra på de praktiske tingene
De praktiske tingene betyr lite for meg, jeg tenger nærhet og kjærlighet for å ha det bra

Vi har i dag sex ca 6-8 ganger i året, noe hun mener er helt ok. Jeg mener jeg er grei når jeg sier at 2-4 ganger i måneden er ok for meg ,men at jeg trenger andre former for hudkontakt og nærhet hver eneste dag.  Jeg elsker henne, men er usikker på om hun elsker meg på samme måte tilbake. Hun har liksom ingen behov for nærhet eller andre lyster og da tenker jeg at hun kanskje ikke egentlig har følelser for meg. Hva tenker dere? 

Det går jo fint an at hun elsker deg selv om hun ikke har behov for sex like ofte som deg. 
Men jeg synes det høres rart ut at dere ikke klarer å dyrke nærhet og intimitet i hverdagen, sånn helt utenom sexen. 
Og å dyrke et forhold videre basert på at de praktiske tingene er bra vil i allefall ikke fungert for meg . Det må være noe slags romantikk og nærhet som danner grunnlaget for forholdet, som begge to ønsker og investerer i. Hvis ikke dere klarer å få dette på plass på en eller annen måte så vil jeg si at dine behov ikke blir ivaretatt godt nok til at det er verdt å bygge videre på forholdet.

• Liker 2
Skrevet

Romantikk og nærhet kjenner jeg at er totalt uinteressant for min del. Er sikkert en del puslete tøffelmenn som synes det er viktig, men det er bedre ting å bruke tiden på. Hobbyer feks. Sex blir kjedelig etter lang tid med samme person så det er heller ikke så viktig i en langvarig relasjon. Man kan heller oppleve seksuell spenning og opplevelser med andre. 

Anonymkode: 67b05...c9c

Skrevet

Vi hadde ingenting igjen etter 15 år sammen. Ikke sex, ingen kyss, ingen armkrok. Så jeg skilte meg, og har funnet ny kjæreste. Vi har bare vært sammen et år, så vi er fortsatt i nyforelskelsen hvor vi ikke får nok av hverandre. Håper vi klarer å beholde nærheten. Vi har en fordel med at vi har levd i hvert vårt ekteskap uten nærhet og ikke ønsker at det skal bli sånn igjen. Og vi har ungene våre 50 % så vi har masse tid til hverandre ☺️ Skill deg. Livet er for kort til å leve uten kjærlighet ❤️

Hilsen kvinne 39

Anonymkode: 7a7cc...351

• Nyttig 4
Skrevet

Sammen i 11 år, gift i 7. Tar mye på hverandre. Søker kroppskontakt begge to. Sex i alt fra 1-5 ganger i uka, varierer mtp. traver hverdag. Gir hverandre gode klemmer hver dag. Flørter mye og skriver fortsatt fine meldinger til hverandre på sms. Sexen blir bare bedre og bedre. Forholdet har krevd mye jobb fra oss begge, samtidig har vi en utrolig fysisk kjemi. Alltid hatt det. Flaks, I guess. 

Hadde ikke orket å leve i et forhold der partner ikke tok på meg eller var interessert i sex og nærhet. Da hadde jeg sagt ADIOS AMIGOS. 

Anonymkode: de060...69d

Skrevet

Vi har sex to/tre ganger i uken nå etter 12 år sammen. Men har mye nærhet uten sex. Begge er veldig fysiske, så vi stryker litt på hverandre omtrent hver gang vi er i nærheten av hverandre eller går forbi hverandre. Stryker stort sett lett over armen eller ryggen. Litt på rumpa om ikke ungene er i nærheten. Kysser mange ganger til dagen. Men klarer ikke å sove tett. 

Med eksen var det helt tørke de siste av de femten årene vi var sammen. To år helt uten klem eller øyekontakt. 

Anonymkode: 4c09c...3bb

Skrevet

Sammen i 16 år. Her har det vært ingen form for nærhet eller sex de siste 7 årene.
Jeg vil, ikke han. Jeg prøver ikke lenger.. 

Anonymkode: 352b1...8be

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan dere som er i forhold uten nærhet og sex orker det. Vi har vært sammen i 22 år og gift i 18, har sex hver kveld om vi ikke er syke eller en av oss er borte. Klemmer og koser flere ganger om dagen, sover inntil hverandre om natta. Kunne ikke ha klart meg uten. 

Anonymkode: b765b...4db

• Hjerte 2
Skrevet

For meg hører nærhet og kos sammen med følelser. Når følelsene mine dabbet av etter mange år ble det også mindre nærhet, kos og sex. Til slutt trodde jeg at jeg var blitt aseksuell. 

Men etter å ha gått til psykolog forsto jeg at mine behov var blitt oversett i åresvis. Jeg forsøkt å si ifra, men ble ikke hørt. Og til slutt ga jeg opp. Da begynte også nærhet og sex å forsvinne. 

Hvis du virkelig vil redde dette forholdet må sette deg ned og spørre kona di hva du har oversett og ignorert i mange år. Så bør du unnskylde deg og endre deg. Hvis det ikke allerede er for sent. 

Mannen min klarte ikke det, så nå forlater jeg han. Han ønsker ikke det, men nå er det for sent. 

Anonymkode: fdd48...bae

• Hjerte 1
Skrevet

15 år sammen, 3 barn under skolealder og begge i 100% jobb. Vi tar på hverandre og kysser hverandre flere ganger daglig. Har sex 4-8 ganger i uken. Legger oss samtidig nesten hver kveld og da ligger vi alltid og koser med hverandre før vi sovner. 
Noe annet hadde blitt trist for meg og muligens uaktuelt å leve med. Jeg har et stort behov for både nærhet og sex og heldigvis er mannen lik. Skjønner likevel godt at det ikke er alltid man finner seg en partner man er 100% kompatibel med på alle plan, så det hender nok ofte at par krasjer litt både her og der. Dere matcher jo tydeligvis på andre plan, som kanskje flere som er kompatible sexmessig krasjer på.

Jeg vil tro dere scorer noe ulikt på kjærlighetsspråk (finnes test på www.5lovelanguages.com). Selv om det ikke nødvendigvis øker hennes behov for nærhet og sex, så kan det være fint å bli bedre kjent med hverandres kjærlighetsspråk. Å tvinge frem sexlyst er ikke bare bare, men tenker det må gå an å inngå et kompromiss om mer nærhet ellers i hverdagen. Kanskje har hun andre behov som ikke er dekt slik at hun ikke evner å ha lyst på sex? Det kan være så mangt som ligger bak lav sexlyst eller lite behov for fysisk nærhet generelt. Hos noen er det bare slik de er og da er det lite å få gjort noe med. Har det skjedd en endring i henne, så må dere sammen finne en måte å hente det tilbake på. 

Jeg skjønner godt at du kjenner på behovet for å gå. Jeg hadde nok følt på akkurat det samme. Likevel bør du ikke presentere det på den måten til konen din. Ved å føle at hun kun har seksuell verdi for deg kan nok det dytte henne lenger bort. Og for all del; ikke vær utro. Du kan lufte tanken om åpent forhold (altså du elsker henne og vil dele livet med henne, men trenger noen til å dekke behovet ditt for nærhet, selv om du helst skulle ønske at du fikk dekt det behovet fra henne da det er hun du virkelig elsker og begjærer), men kun hvis dere virkelig har et solid forhold i bunn. Kjenner du at behovet for nærhet er større enn behovet for å ha henne i livet ditt må du gå. Men aller helst forsøk videre å finne ut av dette sammen med konen din. 

… og til slutt: det gleder med at du søker råd fremfor å få tips til utroskap. Selv om hun kanskje ikke har behov for mye sex og nærhet vil hun nok kjenne et stort svik hvis du går bak ryggen hennes. Kanskje blir hun ødelagt for alle fremtidige relasjoner. Da er det mye bedre å gå først. Håper dere finner ut av det. Snakk med din kone og del akkurat det du skriver her ♥️

Anonymkode: 25558...f1c

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hun har liksom ingen behov for nærhet eller andre lyster og da tenker jeg at hun kanskje ikke egentlig har følelser for meg. Hva tenker dere? 

Jeg tenker at behov for nærhet og andre lyster ikke trenger å ha noe med følelsene til din kone over hode.

Selv har jeg ikke noe behov for nærhet og sex for å ha det bra. Jeg kan gjerne «gi» nærhet og ha mye sex. Men jeg kan også være uten. Det betyr ingen ting for min kjærlighet til partner.

Jeg vil heller være med samboeren min resten av livet uten sex, en å ikke være med henne, bare for å skulle ha sex med noen andre.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg skjønner ikke hvordan dere som er i forhold uten nærhet og sex orker det. Vi har vært sammen i 22 år og gift i 18, har sex hver kveld 

Anonymkode: b765b...4db

Mens jeg Skjønner ikke hvordan man orker sex hver dag i 22 år.

Vi er alle forskjellige. Det er ikke noe å skjønne.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei!

Når jeg snakker med min kone om dette så er svaret at jeg skal slutte å sutre og tenke på at vi har det bra på de praktiske tingene...

Vi har i dag sex ca 6-8 ganger i året, noe hun mener er helt ok. 

Dere har et så å si sexløst forhold. Og verre enn det, din kone snakker nedsettende til deg når du deler ønsker og behov...

• Nyttig 1
Skrevet

Sammen 20 år. Fysisk kos hver dag. Legger oss sammen stort sett alltid, og det er vår stund liksom. Sovner alltid tett omslynget fremdeles. Første vi gjør på morgenen er også å kose. Sex 2-3 ganger i uka nå. 

Han er enda mer kosete enn meg, så han vil nok helst sitte/ligge inntil hverandre når vi sitter i sofaen også, men der blir det litt det og litt fra hverandre. Han vil at jeg skal massere bena/kose på ham der også, og det vil begge barna også, så jeg føler jeg blir litt kosemaskin, og trenger hendene mine for meg selv litt. 😅

Men kjærlige berøringer gjennom dagen gir vi begge. 

Høres trist ut ts. Forstår at det er savnet. ❤️

Anonymkode: 12140...080

Skrevet

Hei! Vi har vært sammen i 14 år, og det har vært veldig opp og ned. En periode var det null sex og nærhet, også jobbet vi oss tilbake igjen. Livet skjer og kriser skjer. Mye som kan gjøre at man glemmer hverandre. Heldigvis har vi stått støtt gjennom alle prøvelser.  Vi har sex 1-4 ganger i uken foruten når jeg har uka mi. Prøver å gi minst en klem og et kyss hver dag, selv når vi nesten ikke ser hverandre. Tonen er god. Håper dere finner tilbake igjen. Det er alltid håp om kjærlighet ligger i grunn 

Anonymkode: 9278c...115

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...