AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #1 Del Skrevet 24. august 2023 Jeg skal gifte meg neste sommer, og har vurdert om det er verdt å få en proff til å sminke meg, men har ikke så veldig god erfaring med det. Synes ofte det kan bli litt harry og litt «ukjent». Jeg har tidligere vært interessert i make-up og brukte en del tid på det da jeg var tidlig i 20-årene. Nå er jeg 30 år, har to barn har de siste årene ikke prioritert å bruke så mye tid på sminke. Jeg tror likevel jeg skal klare å sminke meg pent til bryllupet, men vilt produkter jeg kan øve med og bli kjent med allerede nå. Noen som har tips til produkter, feks. flytende foundation, som er god og holdbar? Hva med setting spray, setting-pudder, vannfast maskara, osv? Noe annet jeg bør/må ha? Anonymkode: 9d4f8...745 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maddy25 Skrevet 24. august 2023 #2 Del Skrevet 24. august 2023 Jeg tror jeg ville gått for Estee Lauder double wear foundation. De har mange farger, så det er lett å finne en som passer deg. Legges den i et tynt lag så blir den veldig naturlig og holdbar. Jeg pleier å sette med KVD locking pudder, det er et fast pudder. Da holder sminket i uendelig mange timer. Linda Hallberg har en god settingspray. Grå flaske tror jeg. Alt dette får du kjøpt på Kicks. Du får sikkert flere tips, har ikke stor erfaring med vannfast mascara. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #3 Del Skrevet 24. august 2023 Estée Lauder Double Wear er en veldig god, holdbar og dekkende foundation (for mange, ikke alle). Lancôme Teint Idole Ultra Wear er også et godt alternativ. Hvilken som helst vannfast mascara burde gå bra. Husk at du skal se ut som deg selv på bryllupsdagen, og det kan være lurt å styre unna "full glam"(med mindre det er noe du trives i, så klart). Anonymkode: 6277c...5b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lev_livet Skrevet 24. august 2023 #4 Del Skrevet 24. august 2023 Det som er viktig når du skal finne en foundationen er å finne en som passer din hud, enten du er tør, oljete eller normal! jeg som har litt tør hud kan for eks ikke bruke Estée Lauder Double Wear da den ofte sprekker opp på meg 😅 noe av det viktigste i min base er en god primer under. jeg bruker ofte Nars eller lancome når jeg vet jeg skal ha på sminke hele dagen🙌 spør gjerne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #5 Del Skrevet 24. august 2023 Lev_livet skrev (3 minutter siden): Det som er viktig når du skal finne en foundationen er å finne en som passer din hud, enten du er tør, oljete eller normal! jeg som har litt tør hud kan for eks ikke bruke Estée Lauder Double Wear da den ofte sprekker opp på meg 😅 noe av det viktigste i min base er en god primer under. jeg bruker ofte Nars eller lancome når jeg vet jeg skal ha på sminke hele dagen🙌 spør gjerne Takk for gode tips! Jeg har også litt tørr hud (tror jeg). Jeg har tendenser til rosascea i fjeset, og ellers litt ujevnheter og porer. Hvis jeg vasker ansiktet føles det veldig stivt/stramt hvis jeg ikke får på fuktighetskrem. Jeg bruker produkter som er beregnet på tørr hud og gjerne et serum som gir fukt, og synes det fungerer fint. Er det Nars eller Lancome-foundation du bruker, eller bare merkene sånn generelt? Anonymkode: 9d4f8...745 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #6 Del Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Estée Lauder Double Wear er en veldig god, holdbar og dekkende foundation (for mange, ikke alle). Lancôme Teint Idole Ultra Wear er også et godt alternativ. Hvilken som helst vannfast mascara burde gå bra. Husk at du skal se ut som deg selv på bryllupsdagen, og det kan være lurt å styre unna "full glam"(med mindre det er noe du trives i, så klart). Anonymkode: 6277c...5b5 Takk for gode tips! Jeg skal sjekke ut Estée Lauder-foundation. Når du skriver at den er dekkende for en del, men ikke alle, hva mener du da? Jeg har ganske tørr hud, noe ujevnheter i kinnene (lett rosascea) og porer på nesen, og ganske synlige (synes jeg) rynker i pannen. Ellers har jeg ikke urenheter av betydning. Helt enig i at jeg skal se ut som meg selv, og er derfor jeg tenker at det tryggeste er å sminke meg selv. Jeg orker ikke å se ut som en oppblåsbar Barbara i trynet fordi en makeup-artist som ikke kjenner meg har sminket meg 😂😣 Anonymkode: 9d4f8...745 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lev_livet Skrevet 24. august 2023 #7 Del Skrevet 24. august 2023 Hvis du har kicks i nærheten, kan må få med prøver av foundationen, jeg anbefaler å prøve noen ganger først for å si hvordan den blir utover dager, jeg har også litt tendenser til rosascea og liker da spesielt lancome når det er på det værste Jeg har det meste fra begge merkene😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #8 Del Skrevet 24. august 2023 Maddy25 skrev (3 timer siden): Jeg tror jeg ville gått for Estee Lauder double wear foundation. De har mange farger, så det er lett å finne en som passer deg. Legges den i et tynt lag så blir den veldig naturlig og holdbar. Jeg pleier å sette med KVD locking pudder, det er et fast pudder. Da holder sminket i uendelig mange timer. Linda Hallberg har en god settingspray. Grå flaske tror jeg. Alt dette får du kjøpt på Kicks. Du får sikkert flere tips, har ikke stor erfaring med vannfast mascara. Takk for gode tips! Ser at Double Wear går igjen som et hett tips her, så skjønner at det absolutt kan være verdt å sjekke ut den! Jeg har ganske tørr hud. Vet du om den er god på det? Takk for tips om spray og pudder også. Har prøvd settingspray før, fra Makeup-mekka, NYX, Urban decay og Mac, og felles for de alle er at jeg synes det kjennes ut som jeg har sprayet hårspray i fjeset (spesielt den fra NYX) 😅 Kanskje et pudder er en bedre løsning? Er det lurt å kombinere både pudder og spray? 🤔 Anonymkode: 9d4f8...745 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #9 Del Skrevet 24. august 2023 Lev_livet skrev (4 minutter siden): Hvis du har kicks i nærheten, kan må få med prøver av foundationen, jeg anbefaler å prøve noen ganger først for å si hvordan den blir utover dager, jeg har også litt tendenser til rosascea og liker da spesielt lancome når det er på det værste Jeg har det meste fra begge merkene😂 Ja, har Kicks rett i nærheten her! Synes du lancome dekker bra? Jeg vil gjerne ha en med litt god dekkevne. Anonymkode: 9d4f8...745 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lev_livet Skrevet 24. august 2023 #10 Del Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, har Kicks rett i nærheten her! Synes du lancome dekker bra? Jeg vil gjerne ha en med litt god dekkevne. Anonymkode: 9d4f8...745 Lancome sin kan du bygge opp til den dekkevnen du vil ha🙌 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #11 Del Skrevet 24. august 2023 Lev_livet skrev (3 minutter siden): Lancome sin kan du bygge opp til den dekkevnen du vil ha🙌 Bra! Hvordan er det - legger den seg i linjene/rynkene i ansiktet? Jeg har en del linjer i panna, og ser at jeg ser mye mer rynkete ut når jeg bruker pudder-foundation i panna. Unngår det så mye som mulig. Anonymkode: 9d4f8...745 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lev_livet Skrevet 24. august 2023 #12 Del Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bra! Hvordan er det - legger den seg i linjene/rynkene i ansiktet? Jeg har en del linjer i panna, og ser at jeg ser mye mer rynkete ut når jeg bruker pudder-foundation i panna. Unngår det så mye som mulig. Anonymkode: 9d4f8...745 Jeg syns ikke det, anbefaler å prøve både kost og svamp for å finne det du liker bedt resultat og sette med et settingpudder som er super viktige steg for meg😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #13 Del Skrevet 24. august 2023 Lev_livet skrev (3 minutter siden): Jeg syns ikke det, anbefaler å prøve både kost og svamp for å finne det du liker bedt resultat og sette med et settingpudder som er super viktige steg for meg😅 Kan du anbefale et settingpudder, eller er det litt ett fett? Aldri brukt det, bare spray. Anonymkode: 9d4f8...745 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lev_livet Skrevet 24. august 2023 #14 Del Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan du anbefale et settingpudder, eller er det litt ett fett? Aldri brukt det, bare spray. Anonymkode: 9d4f8...745 Jeg personlig ville valgt huda beauty sitt eller Anastasia sitt, når du har lagt hele sminka setter du med en setting spray, viktig det også 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #15 Del Skrevet 24. august 2023 Lev_livet skrev (1 time siden): Jeg personlig ville valgt huda beauty sitt eller Anastasia sitt, når du har lagt hele sminka setter du med en setting spray, viktig det også 😅 Takk for veldig gode tips! Ser frem til å prøve meg frem i tiden fremover! Anonymkode: 9d4f8...745 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lev_livet Skrevet 24. august 2023 #16 Del Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Takk for veldig gode tips! Ser frem til å prøve meg frem i tiden fremover! Anonymkode: 9d4f8...745 BAre hyggelig ☺️ bare å spørre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maddy25 Skrevet 25. august 2023 #17 Del Skrevet 25. august 2023 12 hours ago, AnonymBruker said: Takk for gode tips! Ser at Double Wear går igjen som et hett tips her, så skjønner at det absolutt kan være verdt å sjekke ut den! Jeg har ganske tørr hud. Vet du om den er god på det? Takk for tips om spray og pudder også. Har prøvd settingspray før, fra Makeup-mekka, NYX, Urban decay og Mac, og felles for de alle er at jeg synes det kjennes ut som jeg har sprayet hårspray i fjeset (spesielt den fra NYX) 😅 Kanskje et pudder er en bedre løsning? Er det lurt å kombinere både pudder og spray? 🤔 Anonymkode: 9d4f8...745 Jeg har ganske normal hud som kan bli litt dehydrert hvis jeg ikke er nøye med hudpleien. God hudpleie er alfa omega for at sminken skal sitte fint🥰 Tipset om å få prøver på Kics er veldig bra👍 Jeg legger alltid foundation med børste først, så legger jeg concealer og dabber inn den med svamp og går over hele ansiktet med svampen for å jevne ut. Men har du veldig tørr hud er det mulig børste ikke er tingen for deg. Jeg kombinerer alltid pudder og settingspray. Synes resultatet blir best da🥰 Høres ut som jeg bruker et tonn med sminke, men det gjør jeg ikke, altså🤣 Tynne lag hele veien, så ser det helt naturlig ut🥰 Lancome er forøvrig også veldig bra👍 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #18 Del Skrevet 4. september 2023 Maddy25 skrev (På 25.8.2023 den 8.19): Jeg har ganske normal hud som kan bli litt dehydrert hvis jeg ikke er nøye med hudpleien. God hudpleie er alfa omega for at sminken skal sitte fint🥰 Tipset om å få prøver på Kics er veldig bra👍 Jeg legger alltid foundation med børste først, så legger jeg concealer og dabber inn den med svamp og går over hele ansiktet med svampen for å jevne ut. Men har du veldig tørr hud er det mulig børste ikke er tingen for deg. Jeg kombinerer alltid pudder og settingspray. Synes resultatet blir best da🥰 Høres ut som jeg bruker et tonn med sminke, men det gjør jeg ikke, altså🤣 Tynne lag hele veien, så ser det helt naturlig ut🥰 Lancome er forøvrig også veldig bra👍 Takk for god beskrivelse av fremgangsmåte! Akkurat det jeg trenger! Hva slags børste bruker du til flytende foundation? Har pleid å bruke det selv ved flytende foundation, men det er mange år siden nå. Hvilket pudder og settingspray bruker du? Er settingpudder alltid hvite? (De jeg har sett/prøvd har vært helt kritthvite i boksen). Mange dumme spørsmål, men.. Og en ting til; jeg liker å bruke solpudder for litt glød i fjeset. Bruker en stor/åpen børste og «dabber» på i et slags 3-tall og omvendt 3-tall fra pannen, inn på kinnene og ned under kjeven. Bruker ikke mye, MEN jeg synes ofte det ser veldig flekkete ut. Når jeg feks. ser bilder av meg selv ser det nesten ut som jeg er skitten i fjeset, selv om jeg prøver å ta på bare bittelitt. Noen formening om hvorfor det blir sånn? 🙃 Jeg har brukt litt forskjellig solpudder; et fra isadora, bahama mama og nå har jeg et fra make-up-mekka. Tror det sistnevnte er det beste, men er fortsatt ikke fornøyd. Anonymkode: 9d4f8...745 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #19 Del Skrevet 4. september 2023 Lev_livet skrev (På 24.8.2023 den 22.32): BAre hyggelig ☺️ bare å spørre AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for god beskrivelse av fremgangsmåte! Akkurat det jeg trenger! Hva slags børste bruker du til flytende foundation? Har pleid å bruke det selv ved flytende foundation, men det er mange år siden nå. Hvilket pudder og settingspray bruker du? Er settingpudder alltid hvite? (De jeg har sett/prøvd har vært helt kritthvite i boksen). Mange dumme spørsmål, men.. Og en ting til; jeg liker å bruke solpudder for litt glød i fjeset. Bruker en stor/åpen børste og «dabber» på i et slags 3-tall og omvendt 3-tall fra pannen, inn på kinnene og ned under kjeven. Bruker ikke mye, MEN jeg synes ofte det ser veldig flekkete ut. Når jeg feks. ser bilder av meg selv ser det nesten ut som jeg er skitten i fjeset, selv om jeg prøver å ta på bare bittelitt. Noen formening om hvorfor det blir sånn? 🙃 Jeg har brukt litt forskjellig solpudder; et fra isadora, bahama mama og nå har jeg et fra make-up-mekka. Tror det sistnevnte er det beste, men er fortsatt ikke fornøyd. Anonymkode: 9d4f8...745 Lev_livet, disse spørsmålene går også til deg 😂❤️ Anonymkode: 9d4f8...745 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maddy25 Skrevet 4. september 2023 #20 Del Skrevet 4. september 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Takk for god beskrivelse av fremgangsmåte! Akkurat det jeg trenger! Hva slags børste bruker du til flytende foundation? Har pleid å bruke det selv ved flytende foundation, men det er mange år siden nå. Hvilket pudder og settingspray bruker du? Er settingpudder alltid hvite? (De jeg har sett/prøvd har vært helt kritthvite i boksen). Mange dumme spørsmål, men.. Og en ting til; jeg liker å bruke solpudder for litt glød i fjeset. Bruker en stor/åpen børste og «dabber» på i et slags 3-tall og omvendt 3-tall fra pannen, inn på kinnene og ned under kjeven. Bruker ikke mye, MEN jeg synes ofte det ser veldig flekkete ut. Når jeg feks. ser bilder av meg selv ser det nesten ut som jeg er skitten i fjeset, selv om jeg prøver å ta på bare bittelitt. Noen formening om hvorfor det blir sånn? 🙃 Jeg har brukt litt forskjellig solpudder; et fra isadora, bahama mama og nå har jeg et fra make-up-mekka. Tror det sistnevnte er det beste, men er fortsatt ikke fornøyd. Anonymkode: 9d4f8...745 Den beste foundationbørsten jeg har er Mac 170, ellers har jeg noen gode fra Flair🙂 Jeg liker å bruke løst pudder under øynene og det jeg for tiden bruke er fra Revolution. Det heter translution bakingpudder, men jeg bruker bare bittelitt for å sette consealeren, baker aldri. Så liker jeg fast pudder til resten av ansiktet. For tiden er det KVD lock it pudder jeg bruker. Det tror jeg finnes i flere farger. Jeg har light. Settingsprayen jeg bruker kan variere. Men liker godt Lyko sin, hvit flaske, og Makupstor sin er god. Og LH cosmetics er også supergod. Jeg legger aldri bronzer før jeg har pudret skikkelig. Da blir det ganske bra. Går alltid over med en stippeling brush eller svamt for å blende ut skikkelig. Jeg bruker et billig et fra Essence og er fornøyd med det🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå