AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #21 Skrevet 26. august 2023 I feel you! Inne på samme tanken selv ❤️ Anonymkode: 90f0a...057 1 1
NakenPanda Skrevet 27. august 2023 #22 Skrevet 27. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (10 timer siden): To bachelorgrader på 3 år er 6 år, ikke 7-8 år. Tar du en spesped er det 5 år totalt, men kun en lønn på ca 560 noe som er sykt lavt det også. Jeg får samlet 240 000 i studielån etter jeg er utdannet barnehagelærer og sykepleier. Anonymkode: 53bb1...512 Vel vi får håpe at du klarer det på normert tid når du skal jobbe såpass mye ved siden av. Normalt fullt lån er over 100 000 NOK per år så tenk litt på det Du bytter fra en greit betalt jobb til en like godt betalt jobb så vi skjønner jo at du ikke er i det for pengene. Endret 27. august 2023 av NakenPanda
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #23 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (På 24.8.2023 den 22.27): Jeg er virkelig ikke motivert for master akkurat nå, men kunne tenkt å peilet meg inn på det spesialpedagogiske. Og jobbet i skolen eller med barn på avlasting osv. virker litt unødvendig å ha to så « like» bachelorer også. Barnehagelærer og spesialpedagogikk. Vet ikke. Men finner ingen høgskoler osv som tilbyr årsstudium i spes ped. Anonymkode: 1c2e7...d62 Både NTNU, DMMH og HK tilbyr dette. Det er bare å søke seg inn som enkeltemne student, ganske enkelt altså. HK har et årsstudium, men NTNU og DMMH har enkeltemner i spesped på 60 stp. Du må gjøre research så finner du ut at du har mange muligheter som barnehagelærer. Synes det er ganske spesielt at så mange barnehagelærere er så dårlig til å lete etter relevant informasjon, når man trossalt har skrevet en bacheloroppgave. Det er bekymringsverdig. Ser det har vært flere tråder om samme tema, når det slettes ikke stemmer med virkeligheten. Dere er kvalifisert for mange tverrfaglige videreutdanninger, f.eks videreutdanning i psykososialt arbeid med barn og unge. Men også videreutdanninger innen rådgiving, administrasjon etc. Anonymkode: 2ffa5...92c 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #24 Skrevet 27. august 2023 On 8/24/2023 at 9:29 PM, AnonymBruker said: Så du bytter en underbetalt jobb med mye stress, men en annen underbetalt jobb med mye stress? Seks år høyere utdanning og en lønn på rett over 500 000 med max ansinitet. Hvorfor? Anonymkode: e198c...7e8 Du tjener jo mye mer som sykepleier pga tilleggene. Hos oss har vi dessuten mange sykepleiere (uten master) med over 550 000 i grunnlønn. Etterhvert som sykepleiermangelen blir mer alvorlig vil lønnen og ikke minst tilleggene gå opp. Lønnsmessig er ikke sykepleie et dårlig valg. Anonymkode: afd2b...516
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #25 Skrevet 27. august 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du tjener jo mye mer som sykepleier pga tilleggene. Hos oss har vi dessuten mange sykepleiere (uten master) med over 550 000 i grunnlønn. Etterhvert som sykepleiermangelen blir mer alvorlig vil lønnen og ikke minst tilleggene gå opp. Lønnsmessig er ikke sykepleie et dårlig valg. Anonymkode: afd2b...516 Må legge til sykepleierne hos oss med full ansiennitet tjener mer enn 550 tusen, 550 er snittet hos oss. Og så kommer tillegg i tillegg, utgjør gjerne over 100 000. At sykepleiere tjener så dårlig er en myte. Anonymkode: afd2b...516
Grüner Skrevet 27. august 2023 #26 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (På 24.8.2023 den 21.27): Jeg er virkelig ikke motivert for master akkurat nå, men kunne tenkt å peilet meg inn på det spesialpedagogiske. Og jobbet i skolen eller med barn på avlasting osv. virker litt unødvendig å ha to så « like» bachelorer også. Barnehagelærer og spesialpedagogikk. Vet ikke. Men finner ingen høgskoler osv som tilbyr årsstudium i spes ped. Anonymkode: 1c2e7...d62 Du får ingen stilling som spesialpedagog med et årsstudium i spes.ped.
Grüner Skrevet 27. august 2023 #27 Skrevet 27. august 2023 (endret) Hva med å søke jobb som lærervikar i småskolen og ta GLSM parallelt? Mulig du får det dekket av arbeidsgiver også. Bedre forhold i skolen enn i bhg og mer ferie og høyere lønn i tillegg 😉. Endret 27. august 2023 av Grüner 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #28 Skrevet 27. august 2023 NakenPanda skrev (13 timer siden): Vel vi får håpe at du klarer det på normert tid når du skal jobbe såpass mye ved siden av. Normalt fullt lån er over 100 000 NOK per år så tenk litt på det Du bytter fra en greit betalt jobb til en like godt betalt jobb så vi skjønner jo at du ikke er i det for pengene. Har en mann som sitter godt i det, så er ikke noe problem nei. Å ta opp lån hadde vært totalt meningsløst for meg. Anonymkode: 53bb1...512
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #29 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Både NTNU, DMMH og HK tilbyr dette. Det er bare å søke seg inn som enkeltemne student, ganske enkelt altså. HK har et årsstudium, men NTNU og DMMH har enkeltemner i spesped på 60 stp. Du må gjøre research så finner du ut at du har mange muligheter som barnehagelærer. Synes det er ganske spesielt at så mange barnehagelærere er så dårlig til å lete etter relevant informasjon, når man trossalt har skrevet en bacheloroppgave. Det er bekymringsverdig. Ser det har vært flere tråder om samme tema, når det slettes ikke stemmer med virkeligheten. Dere er kvalifisert for mange tverrfaglige videreutdanninger, f.eks videreutdanning i psykososialt arbeid med barn og unge. Men også videreutdanninger innen rådgiving, administrasjon etc. Anonymkode: 2ffa5...92c Det står at det er mange muligheter i andre yrker som bhglærer, men det er ikke det fordi de heller ansetter de som har den riktige utdanningen. Anonymkode: 53bb1...512 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #30 Skrevet 27. august 2023 Jeg følte på det samme etter over 20 år som ped.leder og tok Spes.ped 1 og Spes.ped 2 ved Oslo Met, avd Kjeller deltid over 2 år ved siden av 100% jobb. Jobber nå som spesialpedagog på barneskole og stortrives. Mange skoleledere ønsker seg nok ansatte som også har undervisningkompetanse, men man er kvalifisert for fast ansettelse i skolen med barnehagelærer og minimum 60 stp spesialpedagogikk. Flere av lærerne på småtrinn hos oss startet rett fra barnehagen, med et løfte om at de tar utdanning i norsk, matematikk el engelsk raskest mulig. Her på Østlandet er kampen om lærerne hard. Anonymkode: ffa14...781
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #31 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (På 24.8.2023 den 14.51): Hei! Lurer på det samme. Et alternativ er videreutdanning, i typ spesialpedagogikk? Finnes det uten at man må ta master. Jeg er ihvertfall ikke super motivert for master akkurat nå. Anonymkode: 1c2e7...d62 Jeg er barnehagelærer med 1 år spes ped. Jobbet som barnehagelærer i 14 år. Har vært på intervju som miljøveilder på barneskole og barnevernspedagog. Er dessverre mange med gode utdannelser og god erfaring som søker på slike stillinger. Vanskelig å få jobb desverre…. Anonymkode: d3bc6...cbc 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #32 Skrevet 27. august 2023 Pedleder som og vil vekk fra Bhg her🙋♀️Følger tråden. Jeg tenker å ta 2 års videreutdanning sånn at jeg får master. Men, usikker på hva jeg vil studere/jobbe med. Er det noen barnehagelærere som har fått seg jobb utenfor barnehagen? Anonymkode: 4eea7...3b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå