Gå til innhold

Utdannet barnehagelærer, men vil ikke jobbe i barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er utdannet barnehagelærer, og etter flere år med arbeid i barnehage ønsker jeg ikke å jobbe i barnehage lenger. Jeg har søkt på flere stilling som miljøarbeider/miljøterapeut, men får avslag på søknadene mine. Finnes det håp å få jobbet et annet sted enn barnehage?😔

Anonymkode: 3665d...e54

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Lurer på det samme. Et alternativ er videreutdanning, i typ spesialpedagogikk? Finnes det uten at man må ta master. Jeg er ihvertfall ikke super motivert for master akkurat nå.

Anonymkode: 1c2e7...d62

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. Jeg er utdannet barnehagelærer, og etter flere år med arbeid i barnehage ønsker jeg ikke å jobbe i barnehage lenger. Jeg har søkt på flere stilling som miljøarbeider/miljøterapeut, men får avslag på søknadene mine. Finnes det håp å få jobbet et annet sted enn barnehage?😔

Anonymkode: 3665d...e54

Du kan vel jobbe på SFO eller miljøarbeider/assistent på skolen? 

Vet om noen med lang erfaring fra barnehage som jobber som miljøarbeider eller miljøterapeut på rusinstitusjon, men dette er godt voksne kvinner med lang og bred erfaring (muligens master og etterutdanning). 

Anonymkode: e104c...82e

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei! Lurer på det samme. Et alternativ er videreutdanning, i typ spesialpedagogikk? Finnes det uten at man må ta master. Jeg er ihvertfall ikke super motivert for master akkurat nå.

Fult mulig å ta et semester på fagskole istedenfor, som en etterutdanning og. Mye aktuelt og flotte fag der. 

Skrevet

Ta et år med spesped, evt master.

En del som jobber som miljøterapeut på skoler, har kun bachelor i spesialpedagogikk.

Anonymkode: 2ffa5...92c

Skrevet

Jeg må også UT av barnehagen. Så jeg lurer også på dette

Anonymkode: 1b3d8...fdb

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Fult mulig å ta et semester på fagskole istedenfor, som en etterutdanning og. Mye aktuelt og flotte fag der. 

Men vil dette telle som videreutdanning etter bachelor? Dumt å ta det om det ikke vil ha noe å si i jobbsammenheng.

Skrevet

Er også barnehagelærer, men begynte på sykepleierstudiet nå ❤️

Anonymkode: 53bb1...512

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ta et år med spesped, evt master.

En del som jobber som miljøterapeut på skoler, har kun bachelor i spesialpedagogikk.

Anonymkode: 2ffa5...92c

Jeg er virkelig ikke motivert for master akkurat nå, men kunne tenkt å peilet meg inn på det spesialpedagogiske. Og jobbet i skolen eller med barn på avlasting osv. virker litt unødvendig å ha to så « like» bachelorer også. Barnehagelærer og spesialpedagogikk. Vet ikke. Men finner ingen høgskoler osv som tilbyr årsstudium i spes ped.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er også barnehagelærer, men begynte på sykepleierstudiet nå ❤️

Så du bytter en underbetalt jobb med mye stress, men en annen underbetalt jobb med mye stress? Seks år høyere utdanning og en lønn på rett over 500 000 med max ansinitet. Hvorfor?

Anonymkode: e198c...7e8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du kan vel jobbe på SFO eller miljøarbeider/assistent på skolen? 

Vet om noen med lang erfaring fra barnehage som jobber som miljøarbeider eller miljøterapeut på rusinstitusjon, men dette er godt voksne kvinner med lang og bred erfaring (muligens master og etterutdanning). 

Men lønnen vil ikke være det samme som barnehagelærer lønn..

Anonymkode: 52790...e09

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er virkelig ikke motivert for master akkurat nå, men kunne tenkt å peilet meg inn på det spesialpedagogiske. Og jobbet i skolen eller med barn på avlasting osv. virker litt unødvendig å ha to så « like» bachelorer også. Barnehagelærer og spesialpedagogikk. Vet ikke. Men finner ingen høgskoler osv som tilbyr årsstudium i spes ped.

Det fins nettundervisning som du kan ta.  Du som kan jobbe som spesialpedagog på skolen hvis du ta spesped og ppu tror eg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så du bytter en underbetalt jobb med mye stress, men en annen underbetalt jobb med mye stress? Seks år høyere utdanning og en lønn på rett over 500 000 med max ansinitet. Hvorfor?

Det er vel nå mere 7-8 år, for en middels betalt jobb og muligens et gigantisk studielån.

Men greit nok

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det fins nettundervisning som du kan ta.  Du som kan jobbe som spesialpedagog på skolen hvis du ta spesped og ppu tror eg. 

Nettstudier i spesped utenom fagskole? 
virker som at for å komme inn på PPU må man være ansatt i skole

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nettstudier i spesped utenom fagskole? 
virker som at for å komme inn på PPU må man være ansatt i skole

Jeg tenkte på glsm jeg ikke ppu

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.8.2023 den 21.29):

Fordi jeg vil? Mange flere spennende muligheter noe det ikke er innenfor bhg. Jobber innenfor helse nå og trives mye bedre der. 

Har heller ikke behov for å ta studielån som noen nedenfor her tenkte. 

Skrevet

Ingen sykepleier med full ansiennitet tjener «rett over 500 000» kr i 100% stilling.

Anonymkode: 8c55c...1a6

Skrevet
NakenPanda skrev (På 24.8.2023 den 21.40):

Det er vel nå mere 7-8 år, for en middels betalt jobb og muligens et gigantisk studielån.

Men greit nok

To bachelorgrader på 3 år er 6 år, ikke 7-8 år. Tar du en spesped er det 5 år totalt, men kun en lønn på ca 560 noe som er sykt lavt det også. 

Jeg får samlet 240 000 i studielån etter jeg er utdannet barnehagelærer og sykepleier. 

• Hjerte 1
Skrevet

Hæ, rett over 500?! Jeg har 650.000, dagjobb som sykepleier, med 60 stp videreutdanning. 

Anonymkode: f79e9...deb

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.8.2023 den 21.31):

Men lønnen vil ikke være det samme som barnehagelærer lønn..

Nei. Men det er et valg man tar om man ikke vil ha jobb knyttet til utdannelsen sin. Da går man gjerne ned i lønn.

Anonymkode: b9026...6b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...