Gå til innhold

Er det pga. alderen at det kan ta tid for noen kvinner å få ny kjæreste når kvinnen er mellom 35-40 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det derfor det kan ta tid for noen kvinner å få ny kjæreste? Altså at hun har økende alder og at rett alder er viktig for menn? Altså, jeg dater ikke menn på samme alder eller yngre, jeg dater bare menn mellom 40-48 ca. 40 er minstealderen jeg kan date.

Kvinne 37 

Anonymkode: 95fe3...b89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke alderen har noe å si.

Anonymkode: 20bc8...1df

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det derfor det kan ta tid for noen kvinner å få ny kjæreste? Altså at hun har økende alder og at rett alder er viktig for menn? Altså, jeg dater ikke menn på samme alder eller yngre, jeg dater bare menn mellom 40-48 ca. 40 er minstealderen jeg kan date.

Kvinne 37 

Da jeg  datet som 40-åring var jeg ganske skeptisk til denne aldersgruppen fordi jeg tenkte at de muligens ønsker seg barn fort. Jeg var ikke motivert for flere barn. Endte opp med dame på min egen alder som hadde mer eller mindre voksne barn.

Endret av I Grosny
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Tror det handler om at man blir mer kresen og "satt" jo eldre man blir.

Anonymkode: b5c21...083

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet

Ikke min erfaring heller. Da jeg datet gikk jeg ikke opp i alder, alder hos menn er viktig for meg, og det var ikke noe problem å finne en litt yngre mann for forhold. Er 50, om det har noe å si.

Anonymkode: 94afa...ddc

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
I Grosny skrev (5 minutter siden):

Da jeg  datet som 40-åring var jeg ganske skeptisk til denne aldersgruppen fordi jeg tenkte at de muligens ønsker seg barn fort. Jeg var ikke motivert for flere barn. Endte opp med dame på min egen alder som hadde mer eller mindre voksne barn.

Ja, men jeg har et barn 50%, skal ikke ha flere. Ellers er det forståelig. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

OK, kanskje for noen. Men jeg er villig til å ofre mye av mine interesser og tilpasse meg en mann, da et forhold og samboerskap er viktig for meg. Singellivet mitt er ikke like verdifullt som en kjæreste er. 

TS 

• Liker 2
Skrevet
I Grosny skrev (7 minutter siden):

Akkurat sånn tenker jeg om menn i alderen 37-45 som er barnløse. Flere har oppgitt på tinder at de ønsker barn. 

Anonymkode: 20bc8...1df

• Nyttig 4
Skrevet

Mye lettere å date som "eldre". Jeg er mer selvsikker. Har mer å snakke om. Vet hvordan jeg vil bli behandlet. Jeg ser bedre ut nå, enn da jeg var i 20 årene. Sex er mye bedre.

"Eldre" menn er også mye mer interessante enn de yngre. Av samme grunn som eksemplene over. 

Anonymkode: 1d712...86c

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Mange menn på leting etter en yngre dame, så alderen er ikke et problem. Ville vært annerledes om du var fem år eldre og på leting etter en jevnaldrende mann.

• Nyttig 1
Skrevet

Foruten det med barn å de mennene som styrer unna kvinner som kanskje vil selv om de også vil, så syns jeg det virker som et problem uansett alder å finne kjæreste nå. Kan jo være fordi de som får kjæreste ikke snakker om det like mye? Eller siden det ikke er et problem der som må løses, vi ikke vier det så mye oppmerksomhet?

Men ser du kun vil ha eldre menn, da blir det jo ferre å matche med å automatisk vanskeligere. Men absolutt ikke umulig 😊

• Liker 2
Skrevet

Ikke noe problem det heller, og ei heller en litt yngre mann. Jeg går ikke mer enn fem år ned da, men liker å holde meg to - tre år yngre enn meg selv for å korrigere for menns skrøpelige helse og kortere levealder.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er da ganske lett for ei dame på 37 å få kjæreste, så lenge du ikke søker yngre menn. Det er mulig det ikke er like lett som da du var i 20-årene, men det er da fortsatt enkelt 

Anonymkode: 735cd...ee9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er da ganske lett for ei dame på 37 å få kjæreste, så lenge du ikke søker yngre menn. Det er mulig det ikke er like lett som da du var i 20-årene, men det er da fortsatt enkelt 

Er nok lett selv om hun søker yngre mann, også. Mrn jeg forstår godt at enkelte menn kan ha en egeninteresse av å prøve å innbille damer at de må opp i alder når de bikker 30-åra.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg har ikke merket noe til det. Er 46.

Da tror jeg mer det er den negative holdningen din til singellivet som er problemet. Jeg hadde skygget banen ganske fort når det kom fram hvor desperat du var. Jeg vil ha noen som står trygt på egne ben og er fornøyd med livet sitt. Jeg er for gammel til å forholde meg til folk som ikke har et solid fundament. Jeg hadde vært redd for at du tok hva som helst og det er ikke akkurat et kompliment.

Anonymkode: c90fb...27f

• Liker 10
  • Nyttig 7
Skrevet

For min del tok det to måneder. Uten at jeg engang leita noe særlig. Noen venninner av meg har brukt flere år. Først ville de gjerne bare leve for seg selv, ikke måtte tilpasse seg til andre mennesker osv. De ønsker heller ikke å fire på kravene til viktige ting som intelligens, EQ, likestilling mv. De ønsker heller ikke å involvere seg i fuckboys. De er rett og slett mer kritiske enn mange av de yngre jentene, som sluker alt rått. Derfor kan det ta tid. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er nok lett selv om hun søker yngre mann, også. Mrn jeg forstår godt at enkelte menn kan ha en egeninteresse av å prøve å innbille damer at de må opp i alder når de bikker 30-åra.

Ok ja det er mulig det er enkelt for ei dame på 37 å få en yngre kjæreste, kanskje jeg tok feil da. Det er tydeligvis enkelt for alle damer i alle aldre å få akkurat de mennene de vil ha, om det så er høye, kjekke og yngre menn. Og det er jo flott det

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Tror jeg og. Mange yngre tar det ikke så tungt, og blir gjerne sammen fort så lenge de føler seg bra sammen med fyren. De litt eldre har ofte mer fokus på hva som skal være på plass av ditt og datt, og sammenligner gjerne alle de nye de møter med tidligere dater og kjærester.

Anonymkode: c16fb...e68

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Tror jeg og. Mange yngre tar det ikke så tungt, og blir gjerne sammen fort så lenge de føler seg bra sammen med fyren. De litt eldre har ofte mer fokus på hva som skal være på plass av ditt og datt, og sammenligner gjerne alle de nye de møter med tidligere dater og kjærester.

Anonymkode: c16fb...e68

Det stemmer ikke for meg, jeg er motsatt.

TS

• Nyttig 1
Skrevet
Rosalilje84 skrev (25 minutter siden):

For min del tok det to måneder. Uten at jeg engang leita noe særlig. Noen venninner av meg har brukt flere år. Først ville de gjerne bare leve for seg selv, ikke måtte tilpasse seg til andre mennesker osv. De ønsker heller ikke å fire på kravene til viktige ting som intelligens, EQ, likestilling mv. De ønsker heller ikke å involvere seg i fuckboys. De er rett og slett mer kritiske enn mange av de yngre jentene, som sluker alt rått. Derfor kan det ta tid. 

Hvor møtte du kjæresten din etter bruddet da? Og hvorfor gikk det så fort, tror du?

TS 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...