AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #1 Del Skrevet 24. august 2023 Hvilke symptomer har dere hatt når dere har hatt eggløsning? Jeg er på CD 12, og tok letrozol dag 3 - 7. I går kveld og i dag har jeg en tung, dump følelse nederst i magen, kan nesten minne litt om milde menssmerter. Hadde ingen utslag på EL testen i dag tidlig da, så tviler på det er EL som skjer allerede nå.. kan det være at kroppen forbereder seg? Har i tillegg pcos, dersom det betyr noe 😊 Anonymkode: ea2d3...eaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #2 Del Skrevet 24. august 2023 Jeg har litt forskjellige symptomer for hver syklus men pleier stortsett å ha mye eggløsningsslim i flere dager før eggløsning. Ellers kan jeg ha litt eggløsningssmerter på selve eggløsningsdagen, men det er ikke hver syklus jeg har det. Har fulgt med på eggløsningstester siste 5 mnd og den blir som regel positiv på dag 12 eller 13 og eggløsningen skjer da enten dagen etter eller 2 dager etter. Anonymkode: bf36d...ed5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 24. august 2023 #3 Del Skrevet 24. august 2023 Du kan få eggløsning dag 10-25 etter siste pille . Får du oppfølging med blodprøver eller ultralyd? Husk at med pcos er det stor sjanse å få falsk positiv eggløsning tester Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #4 Del Skrevet 24. august 2023 Sofakona skrev (59 minutter siden): Du kan få eggløsning dag 10-25 etter siste pille . Får du oppfølging med blodprøver eller ultralyd? Husk at med pcos er det stor sjanse å få falsk positiv eggløsning tester Dette er litt feil.. "Normalt" sett vil eggløsning komme mellom 5 og 12 dager etter siste pille med Letrozol. Dette er antall dager fertilitetsklinikker forholder seg til. Men selv med Letrozol er ikke eggløsning garantert. Og med pcos har man noe større sjanse for falsk positiv test, men dette er noe legene gjerne vurderer utifra hver enkelts pasients pcos situasjon. For dem med store plager og hormon ubalanse grunnet pcos vil en lege gjerne be pasienten om å ikke benytte EL tester. Men i svært mange tilfeller er pcos "svakt" nok til at man likevel får beskjed om at man trygt kan benytte seg av EL tester. Svar til TS: Jeg opplever murring/smerter i siden egget slippes fra 3-4 dager i forkant. Får EL slim ca 3 dager før, og gir seg 1 dag etter EL. Får utslag på EL striper ca 2.5 døgn før EL og utslag på digital EL test 24t før EL. Har kort LH vindu. Anonymkode: 0c3b3...752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #5 Del Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvilke symptomer har dere hatt når dere har hatt eggløsning? Jeg er på CD 12, og tok letrozol dag 3 - 7. I går kveld og i dag har jeg en tung, dump følelse nederst i magen, kan nesten minne litt om milde menssmerter. Hadde ingen utslag på EL testen i dag tidlig da, så tviler på det er EL som skjer allerede nå.. kan det være at kroppen forbereder seg? Har i tillegg pcos, dersom det betyr noe 😊 Anonymkode: ea2d3...eaf Jeg får utflod når jeg har eggløsning (gjennomsiktig og klissete), og litt forstoppelse. Kan også kjenne litt murring, men ikke hver gang (tror jeg). Anonymkode: 952e9...05b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladekosmos Skrevet 24. august 2023 #6 Del Skrevet 24. august 2023 Hei! Har selv PCOS og blitt gravid med hjelp av Letrozol. Jeg opplevde sterkere symptomer på eggløsning de syklusene jeg tok Letrozol. Jeg fikk tydelig eggløsningsslim, med økende mengde dagene før eggløsning, og dagen for eggløsning fikk jeg eggløsningssmerter (kunne ikke kjenne siden, men mer på midten egentlig). Før jeg begynte på Letrozol kunne jeg også kjenne murrende ubehag ved eggløsning, men med Letrozol ble det faktisk litt vondt! Men hvilke symptomer man får og styrken er individuelt 😊 Det er vanskelig å si om det du kjenner på er en begynnende eggløsning eller ikke, det vil fremtiden vise! Men det er spennende å følge med på hvordan kroppen reagerer når du begynner på Letrozol. Eggløsningstidspunktet varierte fra CD15-22 på Letrozol for min del, så det kan ta noen sykluser før du blir kjent med hvordan akuratt din kropp reagere (hvis du ikke blir gravid før du rekker det da! 🤞). Jeg håper du har like god effekt av Letrozolen som jeg hadde, og at du snart får din lille Letrozolbaby ✨ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå