AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #1 Skrevet 24. august 2023 Mannen og jeg er separert etter en lang og krevende tid og han flyttet ut. Ting har vært litt frem og tilbake mellom oss. Vi er fortsatt fryktelig glad i hverandre og har felles barn. Kan derfor ikke bryte kontakten helt. Vi har vært masse sammen gjennom sommeren, egentlig hatt det veldig fint og snakket masse sammen om ting som har gått skeis. Jeg står nå ved et veiskille hvor jeg føler jeg må bryte helt å gå videre eller ta sats i den andre retningen å prøve å reparere. Jeg synes også det er vanskelig å forstå eks og hva han egentlig vil. Om han vil ha meg tilbake eller ikke. Samtidig har jeg fått invitasjon til date med en veldig flott mann. Har veldig lyst å dra, samtidig som det føles feil overfor eks. Noen som har vært i lignende situasjon? Noen gode råd? Hvordan reagerte deres eks når dere begynte å date en ny? Anonymkode: e16bb...37a
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #2 Skrevet 24. august 2023 Ikke gå på date før du er helt ferdig med eksen. Snakker dessverre av erfaring, og det blir bare vondt for deg... Anonymkode: 1def5...93f 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #3 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke gå på date før du er helt ferdig med eksen. Snakker dessverre av erfaring, og det blir bare vondt for deg... Anonymkode: 1def5...93f Kan du dele hvordan det gikk?❤️ Anonymkode: e16bb...37a
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #4 Skrevet 24. august 2023 Gå ut og ta en kopp kaffe, ha det litt hyggelig, se og opplev litt nytt. Eksen din gjør garantert det samme om muligheten byr seg. Du skal da bare ta en kaffe,det er ikke et nytt giftemål. Anonymkode: 455b6...0fb 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #5 Skrevet 24. august 2023 Snakk med eksen din. Si at du føler miksede signaler mellom dere, og at du vil avklare hva han føler og ønsker videre med mellom dere. Om det skulle bli dere to igjen, så er det dumt å begynne å date andre. Anonymkode: abd33...3d2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #6 Skrevet 24. august 2023 Du forteller at dere er fryktelig glade i hverandre , men et separert pga dere får det ikke til å funger. Det henger ikke helt på greip synes jeg. Hvorfor har dere ikke brettet opp ermene , stått på og fått hjelp til å løse problemene ? Er det umodenhet eller illojalitet som ligger bak ? Anonymkode: 37671...c82 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #7 Skrevet 24. august 2023 Vent med noen nye til skilsmissen er gjennomført, for barna sin del også. Og når det gjelder mannen din må du nesten gå ut fra at han ikke er interessert så lenge han ikke sier noe. Jeg tror du har alt å tjene på å opptre ryddig framover. Anonymkode: f1e75...8b9
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #8 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Du forteller at dere er fryktelig glade i hverandre , men et separert pga dere får det ikke til å funger. Det henger ikke helt på greip synes jeg. Hvorfor har dere ikke brettet opp ermene , stått på og fått hjelp til å løse problemene ? Er det umodenhet eller illojalitet som ligger bak ? Anonymkode: 37671...c82 Ja for du veit jo ut ifra det lille jeg skrev at vi ikke har brettet opp ermene eller stått på og fått hjelp🙈 Da kan jeg fortelle deg at joda, det har vi fått. Vi har gått i parterapi i nesten et år. Å vi har virkelig brettet opp ermene og kjempet for det vi har bygget opp sammen gjennom mange år. Til det punktet at det sa stopp. Å tro det eller ei. Det kan oppstå en stor skade i et parforhold som gjør at to stykker som i utgangspunktet elsker hverandre svært høyt likevel må ta det valget om å gå fra hverandre. Kanskje vanskelig for noen som ikke har vært i en tilsvarende situasjon å sette seg inn i. De fleste tenker jo på samlivsbrudd som noe svært konfliktfylt. Anonymkode: e16bb...37a
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #9 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja for du veit jo ut ifra det lille jeg skrev at vi ikke har brettet opp ermene eller stått på og fått hjelp🙈 Da kan jeg fortelle deg at joda, det har vi fått. Vi har gått i parterapi i nesten et år. Å vi har virkelig brettet opp ermene og kjempet for det vi har bygget opp sammen gjennom mange år. Til det punktet at det sa stopp. Å tro det eller ei. Det kan oppstå en stor skade i et parforhold som gjør at to stykker som i utgangspunktet elsker hverandre svært høyt likevel må ta det valget om å gå fra hverandre. Kanskje vanskelig for noen som ikke har vært i en tilsvarende situasjon å sette seg inn i. De fleste tenker jo på samlivsbrudd som noe svært konfliktfylt. Anonymkode: e16bb...37a Ja, du helt rett i at jeg fatter ikke hvordan en kan være fryktelig glade i hverandre, gå i terapi i et helt år og fremdeles ikke fått orden på tinga. Hva er problemet da? Anonymkode: 37671...c82
ESFP Skrevet 24. august 2023 #10 Skrevet 24. august 2023 Du skriver at du synes det er vanskelig å forstå eks og hva han egentlig vil. Har du spurt ham? Kan det være at det egentlig er du som ikke forstår deg selv og ikke vet hva du selv vil? Først må du bestemme deg for om du vil satse igjen, så må du fortelle ham hva du ønsker og hva du trenger. Så må du be ham være like tydelig. Hvi begge to er like ubesluttsom vil det garantert ende med at en av dere plutselig går halvveis videre med en annen og konfliktnivået stiger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå