CherryBerry Skrevet 24. august 2023 #1 Skrevet 24. august 2023 (endret) Slettet? Endret 24. august 2023 av CherryBerry 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #2 Skrevet 24. august 2023 Metformin? Slankepiller? Jeg hadde mild pcos, fjernet seg med rent kosthold, uten medisiner. Men ikke i samme skala som jeg tror du har. Brukte en liten formue på laser-hårfjerning. Og det var det verdt. Blødningene ble mye bedre utover 40-åra. Be om henvisning til endokrinolog, tror jeg det heter. Anonymkode: 49946...1d3
CherryBerry Skrevet 24. august 2023 Forfatter #3 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Metformin? Slankepiller? Jeg hadde mild pcos, fjernet seg med rent kosthold, uten medisiner. Men ikke i samme skala som jeg tror du har. Brukte en liten formue på laser-hårfjerning. Og det var det verdt. Blødningene ble mye bedre utover 40-åra. Be om henvisning til endokrinolog, tror jeg det heter. Anonymkode: 49946...1d3 Hei og takk for svar ❤️ Går på Metformin og har gjort det i flere år. Ser ikke helt hva det hjelper kroppen med, men gir det absolutt en sjanse! Hvor mye overvektig var du? Er hårene dine helt borte? Takk for tips kjære deg!
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #4 Skrevet 24. august 2023 CherryBerry skrev (8 minutter siden): Som dere skjønner sliter jeg noe EKSTREMT med denne sykdommen. Jeg føler meg helt hjelpesløs 💔 Hva skal jeg gjøre? Hva hjalp deg? Hvilke plager har du med PCOS? Noen her som har gått ned 40 kilo? Hva med løss skinn? Osv? Jeg skjønner at dette er ekstremt frustrerende, og dette er ikke noe jeg føler du fortjener i det hele tatt Fryktelig vond situasjon ved at du har fått et mye vanskeligere utgangspunkt en de fleste andre. Når det kommer til løs hud, så tenker jeg at det er mye bedre å ha en vekt som ikke sliter på ledd og gjør sykdommen din verre, en litt løs hud. Blir det for ille så kan man søke om operasjoner som blir dekket av staten. Men uansett så er det bedre å ha en trivselsvekt som gir deg mer energi og mobilitet i hverdagen. Jeg håper at du klarer å finne motivasjon til å enten telle kalorier eller ta andre grep for at du har en sunn vektnedgang som ikke er unødvendig rask. Det viktigste er å finne et kosthold og en livsstil du kan leve og trives med resten av livet. Så er det bare å ta ett steg om gangen. Jeg skjønner dette er enormt vanskelig, men du må be legen om mer hjelp. Depresjon hjelper ikke på deg nå, du må ha hjelp til det, Kanskje du kan få hjelp av en kostholdsspesialist? Ta ett steg av gangen. Først, se om du klarer å gjøre noe med depresjonen, deretter vekten, deretter cyster etc. Jeg heier på deg ❤️ Anonymkode: 55787...62b
Mardina Skrevet 24. august 2023 #5 Skrevet 24. august 2023 - Overvekt og problemer med å gå ned i vekt - Uønsket hårvekst, som også kommer fort tilbake. Barberer meg annenhver dag og selv da får jeg ikke bort alt. - Kraftig og tildels hemmende menstruasjon, når den først kommer. Må bruke dobbelt nattbind OG håndkle i sengen de dagene jeg har mensen 🙁
Kaisada Skrevet 24. august 2023 #6 Skrevet 24. august 2023 CherryBerry skrev (2 timer siden): Hei og takk for svar ❤️ Går på Metformin og har gjort det i flere år. Ser ikke helt hva det hjelper kroppen med, men gir det absolutt en sjanse! Hvor mye overvektig var du? Er hårene dine helt borte? Takk for tips kjære deg! Hvilke dose står du på, og har du forsøkt å bytte til synonymet glucophage? Noen forskere sier at man kan bruke høyere doser for alvorlig pcos. Snakk med gynekologen din om evt doseøkning. Gikk du ned noe da du startet på metformin?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå