Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Bor i tre roms leilighet og vurderer nå å ta inn en leieboer. Vi vil dele hele leiligheten. Den ligger sentralt i en større by og er helt ny. Betaler nå ca. 10500,- i lån/husleie/strøm. Hva synes dere er akseptabel leiepris?

Takk for hjelpen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du selv eier leiligheten ville jeg ha lagt meg på 3.500 - 4.000,- litt avhengig av prisnivået ellers på tilsvarende løsninger i nærmiljøet.

Skrevet

Jeg ville nok ha undersøkt litt i nærområdet for å få en oversikt over hva som er vanlige leiepriser. Så kan du justere litt avhengig av standard og størrelse. Men er det i en større by høres 3500 - 4000 omtrent riktig ut. Det vil jo gjerne også avhenge av hva det inkluderer - om f.eks. tilgang til bredbånd og strøm er inkl.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Hei igjen

Takk for tilbakemelding :) Hadde tenkt på 3500,-. Da er strøm og bredbånd inkludert.

Skrevet
Hei

Bor i tre roms leilighet og vurderer nå å ta inn en leieboer. Vi vil dele hele leiligheten. Den ligger sentralt i en større by og er helt ny. Betaler nå ca. 10500,- i lån/husleie/strøm. Hva synes dere er akseptabel leiepris?

Takk for hjelpen  :)

Det blir jo lite privatliv da...begge blir avhengi av hverandres gjester osv. Kun et soverom+deling av bad/kjøkken. jeg har villet betalt max 2000,men da skulle jeg vert hysterisk etter å få tak over hodet.

Gjest Revenka
Skrevet

En venninne av meg bor i lite hus med 3 andre i en middels stor by. Det er et ungt ektepar som har leid ut to rom. Hun betaler 3700,- i mnd for rommet. Det er med internett og strøm. Hun har et lite rom.

Skrevet

3500kr e no veldig greit når strøm og internett e inkludert da..

Gjest gjest 0
Skrevet

Det spørs litt hvor stort soverommet er. Hvis det er plass til sofa og seng kan du ta mer.

Mange av mine venner som har bodd i kollektiv har betalt mellom 3-4000 for et rom uten "stuemulighet". Jeg ville nok sjekket markedet litt og lagt meg på samme prisnivå som de andre.

Skrevet

Kommer VELDIG an på hvilken by det er i og hvilket område av byen. Er det feks sentralt i en by som har universitet eller veldig mange studenter (Oslo, Trondheim), er 3500- 4000 en helt grei pris for å dele en stor leilighet med noen (spesielt når strøm og internet er inkl.). Er det en mindre by, bør det nok ikke koste så mye. Jeg bor i Trondheim og har mange venninner som bor på hybel og betaler alt fra 2500- 4000 kr for et hybelrom der de deler kjøkken og bad med opptil flere personer (3+). Men Trondheim er en veldig dyr by når detgjelder bolig, pga av alle studentene. Samme med Oslo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...