Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer det med strømavtale når man skal ta over ny bolig? Burde jeg ringe strømselskapet før overtakelse eller gjøres det samme dag?

Anonymkode: f74e5...7a9

Skrevet

På selve overtakelsesdagen så skriver dere en overtakelsesprotokoll hos megler firmaet.

Der kan man velge strømleverandør, eller så bestiller du strømleverandøren du ønsker samme dag.

Anonymkode: f34ff...15d

• Liker 1
Skrevet

Har hørt at det kan være lurt å avvente til man får melding fra strømselskapet/netteier om at man ønskes velkommen som kunde. I tidsrommet mellom overtagelse og den meldingen er man ikke nødvendigvis registrert som juridisk eier av målerID. 

Skrevet
newman01 skrev (11 timer siden):

Har hørt at det kan være lurt å avvente til man får melding fra strømselskapet/netteier om at man ønskes velkommen som kunde. I tidsrommet mellom overtagelse og den meldingen er man ikke nødvendigvis registrert som juridisk eier av målerID. 

Tullebukk

man går vare tilbake og skriver den datoen man overtok

Anonymkode: aebcd...3d0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Når du overtar bolig opphører kundeforholdet mellom forrige eier og strømleverandør. Da blir strømmen levert av nettselskapet (leveringsplikt). Denne strømmen er dyrere. Derfor er det viktig å inngå avtale med ny strømleverandør så raskt som mulig. 

"Leveringsplikt er meint å vera ein førebels ordning og skal difor vere dyrare enn om den same kraften vert kjøpt frå ein straumleverandør."

https://www.nve.no/reguleringsmyndigheten/kunde/stroem/leveringsplikt/

• Liker 1
Skrevet
newman01 skrev (14 timer siden):

har hørt...

Alt går fort i disse elektroniske tidene. Man er registrert som eier med en gang.

Slikt skal du alltid være skeptisk til. Ved sist overtakelse av bolig, hadde jeg meldt fra til strømleverandør på forhånd at x dato overtok jeg huset, så var de klare den dagen.

Anonymkode: 6d1cd...83a

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
On 8/24/2023 at 9:13 AM, AnonymBruker said:

Hvordan fungerer det med strømavtale når man skal ta over ny bolig? Burde jeg ringe strømselskapet før overtakelse eller gjøres det samme dag?

Anonymkode: f74e5...7a9

Meld inn til strømselskap fra dagen du overtar, gjør det raskt ellers får du ventestrøm og den er veldig høy

Anonymkode: 637ac...a50

Skrevet

Vi ordnet strømoverføringen på tlf med bankID mens vi var på overtakelsen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...