Gå til innhold

Hun ville ikke stille på date uten sminke...synes det er noe man bør og kan kreve.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er rimelig, fordi det er kjempestor forskjell med og uten sminke på mange kvinner.

Når man ikke kan vise den man egentlig er så har man et problem. Av erfaring er bilder aldri det samme som i virkeligheten, mange tar bildet ovenfra og ned av ansiktet....blitt lurt litt der. Noen er MYE større fysisk også.

Synes det er lov å stille krav jeg :) 

Anonymkode: fc496...b36

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
17.11 skrev (2 minutter siden):

Du kan stille så mange krav du bare vil, også får motparten avgjøre om de finner seg i det eller ikke.

Hadde jeg blitt bedt ut på date, og i samme vendig fått krav relatert til sminke eller bekledning, hadde jeg tenkt at det var et rødt flagg og utrolig spesiell oppførsel. 

Helt enig! Man kan kreve det man vil.

• Liker 2
Skrevet

😂🧌

Anonymkode: 460f6...1af

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Enig! Og mannfolk må opplyse om hvor mye pungen henger. Altså. Det er jo ikke greit at man tror han er en kjekk fyr, og så har han giiiiiigapung som henger langt nede langs låret.

• Liker 30
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg synes det er rimelig, fordi det er kjempestor forskjell med og uten sminke på mange kvinner.

Når man ikke kan vise den man egentlig er så har man et problem. Av erfaring er bilder aldri det samme som i virkeligheten, mange tar bildet ovenfra og ned av ansiktet....blitt lurt litt der. Noen er MYE større fysisk også.

Man kan ikke KREVE noen ting av mennesker du ikke engang har møtt. Du kan ønske deg det, men ikke kreve. Vil du ikke møte henne med sminke, og hun vil ikke fremstå for deg usminket på første date, så kan du avlyse daten. Så lett og så vanskelig.

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
Sententia skrev (Akkurat nå):

Enig! Og mannfolk må opplyse om hvor mye pungen henger. Altså. Det er jo ikke greit at man tror han er en kjekk fyr, og så har han giiiiiigapung som henger langt nede langs låret.

Nettopp. Så må de stille med 3 dagers skjegg, udusjet og med fett hår. Sånn at man vet hvordan de ser ut når de har forkjølelse osv.

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Helt enig! Man kan kreve det man vil.

Krev i vei. Husk at omgivelsene dine også reagerer på dine krav og velger selv om de ønsker å oppfylle de eller bare rett og slett unngå deg.

Ikke så vanskelig valg egentlig, lett.

Anonymkode: b9080...4fa

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du kan selvfølgelig spørre om det som er viktig for deg,  og en dag treffer du kanskje en dame som synes dette var en rimelig forespørsel. Før den tid vil jeg tro du møter flest damer som synes du virker kontrollerende og mangler sosial kompetanse… Lykke til med dating. 

Anonymkode: 0a53b...5b0

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, Sententia said:

Just now, Rosalilje84 said:

Nettopp. Så må de stille med 3 dagers skjegg, udusjet og med fett hår. Sånn at man vet hvordan de ser ut når de har forkjølelse osv.

Altså, dere to er jo helt ute å kjøre og utrolig overfladiske. Å sminke seg er noe helt annet enn hvordan kroppen naturlig ser ut eller å være syk. Man må undres om det er diagnoser bak postene deres eller bare ekstrem bitterhet. 

Forresten, TS, du ser vel om hun bruker mye sminke eller litt og kan danne deg et inntrykk av det. Og innen noen dater bør du havne i en situasjon hvor det er naturlig å se dama uten sminke, så å kreve noe sånt på første date er fryktelig patetisk. 

Anonymkode: 034a0...8cd

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvor mange kvinner har du møtt i levende livet utenom bilder på instagram ? 

Men sånn helt ærlig. om jeg hadde blitt bedt på date, og så hadde de forlanget at jeg kom uten sminke. så hadde jeg blitt letta over at jeg hadde fått første røde flagg så tidlig og så stort. Slipper å kaste bort mye tid der, kan bare avslutte alt med en gang. Praktisk. 

Anonymkode: d7fe4...7b9

• Liker 19
  • Nyttig 9
Skrevet

Du kan kreve hva du vil, men opp til folk selv om de vil innfri.

Jeg hadde lett droppet den daten, det er et stort rødt flagg å skulle bestemme noe sånt. 

Og jeg går ikke med sminke til vanlig engang og er naturlig vakker. Det er jo rødt flagg for ALLE kvinner, ikke bare de jåledukkene du prøver å unngå.

Skjønner jo dette er en trolletråd skapt av en gutt som aldri har vært i nærheten av å si hei til en jente engang og som lever ut fantasiene sine ved å følge damer på instagram, men: i den hypotetiske situasjonen hvor en helt vanlig mann på Tinder krever dette før man har møttes, så antar jeg at antall dater han ender opp med å få vil være tilnærmet null.

Anonymkode: 0d701...d3a

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Altså, dere to er jo helt ute å kjøre og utrolig overfladiske. Å sminke seg er noe helt annet enn hvordan kroppen naturlig ser ut eller å være syk. Man må undres om det er diagnoser bak postene deres eller bare ekstrem bitterhet.

image.gif.cb07eca86abeca1b38774d2d74a585c6.gifimage.gif.cb07eca86abeca1b38774d2d74a585c6.gifimage.gif.cb07eca86abeca1b38774d2d74a585c6.gifSarkasme er en fin bil! Du burde prøvekjøre den ❤️image.gif.cb07eca86abeca1b38774d2d74a585c6.gif

Endret av Sententia
  • Liker 4
Skrevet

Du kan selvsagt kreve hva du vil, men som du har oppdaget er det slik at jo rarere ting du spør om, desto mindre sannsynlig er det at noen vil møte deg. Jeg sminker meg aldri, men hadde noen spurt meg om noe sånt hadde jeg også takket nei. 

Anonymkode: 25be9...211

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Er det ikke bedre å styre unna de du ser at bruker full scenesminke? Det er jo lett å se! Men kanskje ikke for menn? Glemmer aldri en hyttetur da vi gikk siste året på vgs og en av gutta ventet utenfor badet fordi han ville se hvordan jentene så ut uten sminke…

Ingen av oss hadde hatt på sminke (hallo, hvem gidder å sminke seg på hyttetur?), så  der fikk han ingen endring😄 Vi holdt på å le oss ihjel over at han trodde en halv klasse med usminka jenter var sminket.

Anonymkode: a25c7...808

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Forresten, TS, du ser vel om hun bruker mye sminke eller litt og kan danne deg et inntrykk av det. Og innen noen dater bør du havne i en situasjon hvor det er naturlig å se dama uten sminke, så å kreve noe sånt på første date er fryktelig patetisk. 

Nei, det er det ikke. TS ønsker å se dama på hennes verste, altså helt usminket. Jeg regner med at hun til vanlig sminker seg når hun går ut av huset. Da er det rett og rimelig av en dame å se mannen på sitt verste - syk og ustelt, for dette er jo en helt vanlig, dagligdags situasjon. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hvor mange kvinner har du møtt i levende livet utenom bilder på instagram ? 

Men sånn helt ærlig. om jeg hadde blitt bedt på date, og så hadde de forlanget at jeg kom uten sminke. så hadde jeg blitt letta over at jeg hadde fått første røde flagg så tidlig og så stort. Slipper å kaste bort mye tid der, kan bare avslutte alt med en gang. Praktisk. 

Anonymkode: d7fe4...7b9

Nettopp. Rødt flagg. Hva blir neste? "Ikke gå med skjørt over kneet?" "Dekk til skuldrene?"

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er vel som med ytringsfriheten. Frihet til å ytre seg er ikke det samme som frihet fra respons.

Alle har muligheten til å sette grenser for seg selv og stille de krav de ønsker til omgivelsene. Det innebærer også at enkelte velger bort å være en del av ditt liv heller enn å følge disse krav og retningslinjer. For eksempel fordi de har egne krav og grenser.

Jeg vil ikke ønske å stille på date med noen som har noen som helst krav til mitt utseende, fordi det er et område jeg ønsker full autonomi på selv. Dette er så viktig for meg at jeg heller går uten dater, enn å fire på det. Så om dette sminkekravet føles like viktig for deg, så stå i det.

Om du derimot kjenner at du blir litt furt for at du ikke kan tvinge damer til å både følge dine regler OG gå på date med deg, er du bare kontrollerende, og da bør du jobbe litt med dine eget tankesett.

Anonymkode: 552bd...640

• Liker 11
Skrevet

Det er vel bare hyggelig om damen som mannen gjør seg litt fin for hverandre.

Vil du ha en dame som gjør ting fordi du sier det og ikke av seg selv?

Møt dater og se om de er sånn som du tiltrekkes av.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Rosalilje84 skrev (2 timer siden):

Nei, det er det ikke. TS ønsker å se dama på hennes verste, altså helt usminket. Jeg regner med at hun til vanlig sminker seg når hun går ut av huset. Da er det rett og rimelig av en dame å se mannen på sitt verste - syk og ustelt, for dette er jo en helt vanlig, dagligdags situasjon. 

Sitt verste? Mange kvinner ser bedre ut uten sminke, eller svært lite sminke.

For en dårlig sammenligning.

Rosalilje84 skrev (2 timer siden):

Nettopp. Rødt flagg. Hva blir neste? "Ikke gå med skjørt over kneet?" "Dekk til skuldrene?"

Her er det også helt ute av kurs, starter å dra inn andre ting enn det som var tema.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...