Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min valgte i går og ta sin siste snus. Han pleide å snuse en boks om dagen. Hvordan kan jeg støtte han i ukene fremover? Jeg har null erfaring ift røyk,snus og avhengighet. 

Anonymkode: ce00f...f6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unngå å la dine problemer gå ut over han og ikke konfrontere han for noe. Med andre ord, ikke være toxic. 

Anonymkode: 0aea9...4d3

Skrevet

Han vil bli frustrert og rasende inni seg. Putt i ham noe god mat, be ham trene. Han kan bli lettirritert og sur - skyld det på avrusnings og ikke vær for hard med ham - send ham ut på joggetur eller annen trening hvis han blir vanskelig å ha med å gjøre. Jeg måtte bytte snus mot annen stimuli. Spiste mer, og trente mer, var mer ute. Det hjalp, så du kan jo minne ham på praktiske grep som kan få fokuset vekk fra abstinensene?

Skrevet

Minn han aldri på snus hvis han ikke tar det opp selv.

Ha stor toleranse for at han er grinete, mutt og teit.

Hvis han ypper til bråk, unngå å hekte deg inn i en krangel med ham.

La han trekke seg unna (be han dra et annet sted) hvis han er kjipt å være rundt.

snusslutt er utrolig smertefullt for en del. Og abstinenser gjør at man kan bli kjip, sur og si og gjøre ting man ellers ikke ville. Å bli deprimert en periode er for eksempel en del av abstinensen. Man er ikke seg selv. Dessverre går det ut over de som er rundt.  Så ikke bli såra over det.

Tre, fire uker, så er det over. Lykke til!

Anonymkode: de21d...a9a

Skrevet

Takk for svar😊 Han klarer seg fint hittil👏

Anonymkode: ce00f...f6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...