AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #1 Skrevet 24. august 2023 Jeg har fått utallige mail om at min mobil er angrepet av trojan viruset og at bakmannen har tilgang til nettsider jeg har besøkt, bilder og avlyttet meg. Jeg er livredd. Hadde jeg bare fått 1 eller 2 mail på dette, så hadde jeg ikke brydd meg, men jeg har mottatt kanskje 10 mail. Og hver gang er det utpressing: at jeg må betale I bitcoin hvis ikke publiseres bilder av mmeg.Nå er det kon 24 timer før bilder publiseres, informeres det i mailen. Mailadressen er ulik i fra avsender gang på gang. Vet ikke om jeg bør anmelde til politiet? Eller kan dette bare være spam? Aldri hørt om andre som har fått disse truslene med så mange mail. Hilsen livredd! Hva skal jeg gjøre? Har forøvrig skiftet passord på alt og instalert totrinnspålogging på alt jeg har. Sikkerhetsforbedringen fra min side var litt sent, da dette ble gjort etter at jeg fikk mail om at mobilen min var hacket.... Anonymkode: 47867...b8b
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #2 Skrevet 24. august 2023 Det er spam. For all del anmeld, men hva skal poltiet gjøre? de har ikke ressurser til å søke opp noe som helst. Kommer til å bli henlagt før du går ut av politistasjonen. Det er SPAM OG TULL.... Ikke bry deg. Slett/blokk. Du har lagt igjen e-postadressen din på en nettside som trolig selger kundedataen til 3.part og derav får du masse spam. Anonymkode: 42137...350 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #3 Skrevet 24. august 2023 Og forresten, en liten TANKEVEKKER til deg... Du har fått MAIL sier du. Mail kan leses fra alle enheter som kan tilkobles internett. Det vil si, du kan lese e-post på Nettbrett, mobil, Playstation, xbox, Nintendo switch, SmartTVer, PCer... Hvordan kan avsender vite at du har trojan på mobilen din? Er det ingen som helst tankegang hos deg som sier at "Hey, dette er tull"?? Anonymkode: 42137...350 2
Bålkaffe Skrevet 24. august 2023 #4 Skrevet 24. august 2023 Hva du skal gjøre? Rapportere inn mail som phishing/scam/spam og leve livet ditt videre. Jeg mottok denne typen mail for første gang for mange år siden, og det renner stadig inn mailer med samme type beskjed "enheten din er infisert, jeg har sett deg onanere til voksen type videoer på voksen sider, jeg vil maile disse videoene til blablalblabla". I flere av dem har de faen meg inkludert stillbilder av et eller annet klipp hvor man ser en mannsperson. Jeg er ikke mann. Det er tull og fanteri fra ene enden til den andre, det eneste dette gjør er å spille på frykten din. De sitter ikke på noenting, de har ikke infisert enheten din med noen ting og det eneste de fisker etter er at folk skal bli så redde at de betaler beløpet i mailen. Og da kommer de inn i en ond sirkel, for da finner folka bak denne mailen ut at her har de en så redd person, så her er det bare å presse på enda mer og be om enda mer penger. Og sånn fortsetter det.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #5 Skrevet 24. august 2023 Sånne har jeg fått flere av på en spesifik mail som ble lekket av en nettside. Bare kødd så klart, men et helvete å bli kvitt da de endrer mailadresse hele tiden. Anonymkode: 3d8e9...8d3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #6 Skrevet 24. august 2023 43 minutter siden, AnonymBruker said: Vet ikke om jeg bør anmelde til politiet? Eller kan dette bare være spam? Aldri hørt om andre som har fått disse truslene med så mange mail. Hilsen livredd! Hva skal jeg gjøre? Har forøvrig skiftet passord på alt og instalert totrinnspålogging på alt jeg har. Sikkerhetsforbedringen fra min side var litt sent, da dette ble gjort etter at jeg fikk mail om at mobilen min var hacket.... Anonymkode: 47867...b8b Det helper fint lite når bakmennene er i Kongo eller Russland. Men problemet med dette netthysteriet er dessverre at politiet også tror at kriminaliteten foregår på nett og til og med motsetter seg opprettelsen av nye politikontorer - slik at den dagen man anmelder innbrudd, overfall eller til og med voldtekt, vil saken bli henlagt fordi politiet bruker ressursene til bagateller som dette. Så du kan gjerne anmelde - men vit at dette går ut over uskyldige som blir rammet av kriminalitet IRL, ikke spam på en dum smarttelefon. Anonymkode: 9e307...19d
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #7 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (På 24.8.2023 den 8.12): Sånne har jeg fått flere av på en spesifik mail som ble lekket av en nettside. Bare kødd så klart, men et helvete å bli kvitt da de endrer mailadresse hele tiden. Anonymkode: 3d8e9...8d3 Hvordan ble du kvitt disse mailene? De gir seg ikke, men har innsett at det er spam. Jeg måtte åpne en mail i går, og der var det bilde av en naken, onanerende mann. Så var der skrevet på engelsk at de hadde videoer av meg lignende dette, med vedlegg. Jeg turde ikke å åpne vedleggene. Men kjenner allikevel det går kaldt nedover ryggen på meg. Herregud for noen patetiske, kalde og kyniske mennesker som holder på sånn. Får håpe ingen lar seg lure og sender penger. Det nytter ikke å blokke, de sender med ulike mailadresser. Håper bare de blir lei en dag å sende når ingenting skjer i fra min side. Fra og med nå skal jeg aldri åpne junkmailen min. Men skulle gjerne visst hvordan jeg kan bli kvitt dette... Ts Anonymkode: 47867...b8b
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #8 Skrevet 30. august 2023 Hvilken epostleverandør bruker du? Gmail pleier å sende sånt rett i søpla uten at jeg ser det. Anonymkode: 2d17d...92f
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #9 Skrevet 30. august 2023 Dette kommer i søppelposten i min Gmail. Men jeg har nesten blitt besatt av å sjekke der etter at jeg begynte å få såmme mail... 😒 Anonymkode: 47867...b8b
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #10 Skrevet 31. august 2023 15 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan ble du kvitt disse mailene? De gir seg ikke, men har innsett at det er spam. Jeg måtte åpne en mail i går, og der var det bilde av en naken, onanerende mann. Så var der skrevet på engelsk at de hadde videoer av meg lignende dette, med vedlegg. Jeg turde ikke å åpne vedleggene. Men kjenner allikevel det går kaldt nedover ryggen på meg. Herregud for noen patetiske, kalde og kyniske mennesker som holder på sånn. Får håpe ingen lar seg lure og sender penger. Det nytter ikke å blokke, de sender med ulike mailadresser. Håper bare de blir lei en dag å sende når ingenting skjer i fra min side. Fra og med nå skal jeg aldri åpne junkmailen min. Men skulle gjerne visst hvordan jeg kan bli kvitt dette... Ts Anonymkode: 47867...b8b DU MÅ IKKE FINNE PÅ Å ÅPNE VEDLEGG TIL E-POSTER DU IKKE KJENNER TIL!!!!! Det er jo sånn man får virus!!!! Herregud.... Er det fuckings mulig å være så totalt idiot? DET STÅR PÅ ALLE SIDER, IKKE ÅPNE VEDLEGG FRA FOLK DU IKKE KJENNER- Det at du åpner e-postene i det hele tatt, gjør jo at avsender (spamidiotene) merker at e-postkontoen din er aktiv, og derav vil du får mer... Anonymkode: 42137...350
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #11 Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): DU MÅ IKKE FINNE PÅ Å ÅPNE VEDLEGG TIL E-POSTER DU IKKE KJENNER TIL!!!!! Det er jo sånn man får virus!!!! Herregud.... Er det fuckings mulig å være så totalt idiot? DET STÅR PÅ ALLE SIDER, IKKE ÅPNE VEDLEGG FRA FOLK DU IKKE KJENNER- Det at du åpner e-postene i det hele tatt, gjør jo at avsender (spamidiotene) merker at e-postkontoen din er aktiv, og derav vil du får mer... Anonymkode: 42137...350 Ja, skjønner! Skal heretter overse de! Takk for råd. Anonymkode: 47867...b8b
trøndermann38 Skrevet 31. august 2023 #12 Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hvordan ble du kvitt disse mailene? De gir seg ikke, men har innsett at det er spam. Jeg måtte åpne en mail i går, og der var det bilde av en naken, onanerende mann. Så var der skrevet på engelsk at de hadde videoer av meg lignende dette, med vedlegg. Jeg turde ikke å åpne vedleggene. Men kjenner allikevel det går kaldt nedover ryggen på meg. Herregud for noen patetiske, kalde og kyniske mennesker som holder på sånn. Får håpe ingen lar seg lure og sender penger. Det nytter ikke å blokke, de sender med ulike mailadresser. Håper bare de blir lei en dag å sende når ingenting skjer i fra min side. Fra og med nå skal jeg aldri åpne junkmailen min. Men skulle gjerne visst hvordan jeg kan bli kvitt dette... Ts Anonymkode: 47867...b8b Har du først startet å få det blir du aldri kvitt det. Noen levarandører er flinkere til å blokke slikt, gmail synes jeg er bra på det.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #13 Skrevet 31. august 2023 Hm, ok- men jeg får ikke gjort noe med det. Det legger seg heldigvis bare på søppelpost. Da får det bare ligge der, da. Skal slutte å gå inn å se der, for blir jo bare stresset det... Ts Anonymkode: 47867...b8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå