Gå til innhold

Har du vært på "Livskrisehjelpen" på legevakten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var de som jobber der, og fikk du hjelp?

Anonymkode: 31ca7...3b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du psykiatrisk legevakt?

Skrevet
Samfunnsengasjert skrev (Akkurat nå):

Mener du psykiatrisk legevakt?

Ja 

Ts

Skrevet

Ja jeg har vært der. Slet med angst og depresjoner i lang tid som toppet seg når far til barna vant hovedomsorg i retten. Jeg var langt nede og tok kontakt. Vi pratet i rundt 2 timer, jeg fikk forståelse for hva jeg gikk gjennom og ble meldt inn til dps for videre oppfølging. Alt i alt synes jeg det var en fin opplevelse. 

Anonymkode: bc25a...07b

• Liker 1
  • Hjerte 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja jeg har vært der. Slet med angst og depresjoner i lang tid som toppet seg når far til barna vant hovedomsorg i retten. Jeg var langt nede og tok kontakt. Vi pratet i rundt 2 timer, jeg fikk forståelse for hva jeg gikk gjennom og ble meldt inn til dps for videre oppfølging. Alt i alt synes jeg det var en fin opplevelse. 

Så bra.

Anonymkode: baa6d...ca5

Skrevet

Får man komme dit flere ganger eller er det kun en engangs konsultasjon?

Ts

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Får man komme dit flere ganger eller er det kun en engangs konsultasjon?

Ts

De er et lavterskel tilbud og vil ta imot deg nar du trenger det. De vil gjerne først prøve å gi deg råd via tlf, om det ikke er godt nok får du komme inn. 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

De er et lavterskel tilbud og vil ta imot deg nar du trenger det. De vil gjerne først prøve å gi deg råd via tlf, om det ikke er godt nok får du komme inn. 

Så mange ganger du trenger det, vil tørre å påstå at disse er et bedre alternativ enn mental helse tlf f.eks.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så mange ganger du trenger det, vil tørre å påstå at disse er et bedre alternativ enn mental helse tlf f.eks.. 

Har ringt Mental Helse sin tlf to ganger og begge gangene snakket jeg med en person som var treig når han/hun snakket, og ikke hadde noe å komme med.

Husker at jeg gråt og hulket og sa at jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg, og at jeg hadde det helt jævlig og ønsket at jeg ikke var i live.

Da svarte hun damen fra MH bare" javel ja" og "hmmm".

Ikke noe hjelpeapparat der akkurat, men så er det vel ikke fagpersoner som svarer i tlf heller, men pensjonister som har fått opplæring.

Ts

• Liker 1
Skrevet

Jeg oppsøkte de en gang, aldri mer. Oppsøkte de etter en voldekt, snakket med ei og uken etterpå hadde de anmeldt overgrepet til politiet uten min vilje eller viten, (dette er det ingen verken legevakt eller andre etater som gjør med mindre det er fare for gjentakelse fordi det er noe offeret skal ha en eier prosess til, og det skaper sår med en slik maktmisbruk der offeret ikke gjør denne prosessen selv om de velger det). Dette skapte et enormt tillitsbrudd og var et gigantisk overtramp og noe som skapte mer problemer og vanskeligere å få hjelp å ha tillit når jeg etterhvert fikk god og profesjonell hjelp av en dyktig psykolog. 

Anonymkode: 8c17d...689

• Hjerte 8
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Har ringt Mental Helse sin tlf to ganger og begge gangene snakket jeg med en person som var treig når han/hun snakket, og ikke hadde noe å komme med.

Husker at jeg gråt og hulket og sa at jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg, og at jeg hadde det helt jævlig og ønsket at jeg ikke var i live.

Da svarte hun damen fra MH bare" javel ja" og "hmmm".

Ikke noe hjelpeapparat der akkurat, men så er det vel ikke fagpersoner som svarer i tlf heller, men pensjonister som har fått opplæring.

Ts

Hm, hørtes ikke bra ut det nei. Ikke prøvd å ringe dem noengang, så har ikke egen erfaring, men har hørt om andres erfaringer som heller ikke har vært noe særlig 

Skrevet

I Bergen er opplegget latterlig. De har 2-3 timer ledige pr dag, disse er gjerne booket på forhånd. Får gjerne beskjed om å komme neste dag. 
Rådet man får er gjerne å drikke te og ta det med ro. Blir ikke tatt på alvor i det hele tatt. 

Anonymkode: 1ed43...d91

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

I Bergen er opplegget latterlig. De har 2-3 timer ledige pr dag, disse er gjerne booket på forhånd. Får gjerne beskjed om å komme neste dag. 
Rådet man får er gjerne å drikke te og ta det med ro. Blir ikke tatt på alvor i det hele tatt. 

Anonymkode: 1ed43...d91

Det var Livskrisehjelpen på Bergen Legevakt jeg hadde tenkt å kontakte faktisk.

Ts

Skrevet

Livskrisehjelpen i Bergen er en stor spøk. Kun dårlige erfaringer med dem.

Anonymkode: d8815...b8d

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Livskrisehjelpen i Bergen er en stor spøk. Kun dårlige erfaringer med dem.

Anonymkode: d8815...b8d

Fortell

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...