Gå til innhold

Ned 37 kilo - hjelpes

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei. Hva er dine PCOS plager?

Jeg sliter ekstremt mye med denne sykdommen.

- Jeg fikk beskjed av legen om at han anbefalte meg å gå ned 40 kilo for å bli normalvektig.

- Jeg har skjegg og hår over hele kroppen (sorte, selv om jeg sjøl er lys)

- Kviser på haka.

- Betennelser i kroppen.

- Blør i mnd i strekk, blør som en gris. Ligger med søppelsekk rundt meg for ikke å blø i senga.

- Er mye lei meg, deprimert.

- Går ikke til tannlege, frisør og lege lenger pga skjegget.

- Går på Metformin.

- Har totalt 100 cyster på eggstokkene. 

Sikkert flere ting også som jeg har glemt her. Pga ekstrem blødning ble jeg anbefalt hormonspiral i vår. Det hjalp noe for blødningene, men de andre symptomene har blitt verre 😔

Jeg er svært aktiv, går 2 timer med hunden hver dag. Spiser 2-3 store måltider om dagen, men spiser og drikker ikke sukker fordi jeg ikke liker det.

Jeg veier 120 kilo, mens min mamma veier 49 kilo (som resten av familien på begge sider)

Som dere skjønner sliter jeg noe EKSTREMT med denne sykdommen. Jeg føler meg helt hjelpesløs 💔 Hva skal jeg gjøre? Hva hjalp deg? Hvilke plager har du med PCOS? Noen her som har gått ned 40 kilo? Hva med løss-skinn? Osv?

Endret av CherryBerry
  • Liker 1
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk ned 30 kilo og magen hang, men betalte for bukplastikk av egen lomme og ble kjempefornøyd! Uansett var jeg ikke fornøyd med kroppen før vektnedgang heller, så det med løs hud brydde jeg meg ikke om; ville heller være normalvektig. 

Anonymkode: 6ab63...517

• Hjerte 4
Skrevet

Jeg har ikke gått ned så mye, men kan si det legen sa. Jo yngre du er jo mer strammes det opp opp av seg selv. Jeg har passert 40, men har bare gått ned 25 kg, ikke så veldig mye løs hud her, men litt er det. Men trener. Bruker gode kremer osv. 

Anonymkode: 59795...6f1

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg gikk ned ca 30 kg for ca 10 år siden. Noen få strekkmerker, men jevnt over ikke noe som er veldig synlig. Trent en del styrke så da "fyller" man jo ut den tomme huden litt. Med det sagt vil jeg heller ha løs hud enn overflødig fett på kroppen.

Jeg var forøvrig tidlig i 20-årene, så det spiller nok en rolle.

Endret av c_buk
Skrevet

Jeg fikk løs hud på nedre del av magen, på rumpa fikk jeg både det og cellulitter, og puppene ble en katastrofe — og det enda jeg bare gikk ned 18 kg. Rumpa ble litt bedre etter ett års tid, men er like flat som hos andre kvinnelige familiemedlemmer, selv om jeg trener.

Mulig de som er yngre har mer elastisk hud. Jeg var 46-47 da jeg slanket meg. Skal ta brystløft og bukplastikk når jeg blir «rik».

Anonymkode: c74c0...1ad

Skrevet

Jeg gikk ned 50 kg i 20 årene ble en del løs hud ja særlig på magen. Men hadde aldri råd til operasjon. Siden da har jeg gått opp igjen og ned igjen. Denne gangen er det mer løs hus sånn generelt på kroppen så tror nok det blir værre nå eldre man er. Nå er jeg 36. Løs hud armer og lår særlig denne gangen. Men nå er jeg samtidig mer voksen og gir litt mer f. 

Anonymkode: 52aae...635

Skrevet

Gikk ned 30 kg og fikk bukplastikk, brystløft og lårplastikk 😊 det ser veldig bra ut nå!

Anonymkode: 3ed03...901

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har ikke pcos, men har vært jojo-slanker de siste 12 årene. Opp 20kg det ene året, ned det neste osv. For 7 år siden tok jeg bukplastikk av egen lomme. Ikke fordi jeg hadde så mye løs hud, men delte magemuskler. På overasjonsdagen da veide jeg 66 kg og var sånn type bikinifitnesstrent. (Er over 170 cm). I fjor veide jeg nesten 95 kg. Magen var stram, men fettet hengte rundt overalt elles. 

Nå har jeg trent tung styrketrening i 10 mnd + høyt proteininnholdig kosthold med kalorirestriksjoner. Har gått ned 22 kg, kroppen er stram og muskuløs. Eneste stedet jeg har litt løs hud er på innsiden av lårene.  Det tar lengre tid å gå ned i vekt om man trener, men jeg tror nok kroppen ellers har veldig godt av styrketrening. Håper bare jeg klarer å holde koken. Å være normalvektig, stram og sterk er nå viktigere for meg enn å være tynn og slapp. Ikke så mye som 40 kg ned da, men på disse årene har jeg værtfall lært at man må være tålmodig og ikke gi opp. 

Anonymkode: cfbe5...914

• Nyttig 1
Skrevet
CherryBerry skrev (5 timer siden):

Hei.

Jeg er så fortvilet om dagen. Har PCOS og sliter ekstremt mye med denne sykdommen. Fikk beskjed om at jeg må ned hele 37 kilo for å bli normalvektig. Har trua, men er redd jeg ikke greier det. Dere som har greid å gå ned 40 kilo, fikk dere løs-skinn? Noen med samme problemene som meg? Hvordan er din PCOS? ❤️

Det er greit å gå ned i vekt, men når man når målet må man venne seg til å spise mye mindre enn før pga mindre kropp. Ellers vil du fort øke i vekt igjen. 

Anonymkode: 36568...c36

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville kanskje sett på muligheten for slankemedisin for deg? Sa ikke legen noe om hvordan du skulle få til dette? Det er jo veldig helseskadelig å være så stor, og uansett ville jeg mye heller hatt løshud enn overvekt. Løs hud kan jo formes med shaping-undertøy vil jeg tro. Og uansett kan det opereres bort dersom det blir et problem. Fatter ikke at folk med fedme kvier seg for å gå ned i vekt pga huden kan bli slapp. Ta et problem av gangen tenker jeg. Nå er problemet fedmen.

Anonymkode: edf6c...b57

Skrevet

Jeg har lite annet enn uregelmessig (og sparsom) mens og for høy vekt. Husker at den første gynekologen jeg var hos som stilte diagnosen sa at jeg aldri kom til å bli tynn, men at jeg skulle prøve å ikke legge mye på meg. (Ble vel ikke megamotivert av det…) Det har gått opp og ned i mange år, men totalt sett mest opp. Skal jeg bli BMI-messig normalvektig må jeg ned 20 kg, men jeg tror det er bedre for meg å ta det i mindre steg av gangen.

Når du har så store blødninger som du beskriver ville jeg tatt kontakt med lege, synes det høres utrygt ut å anta at det skyldes PCOS hvis du ikke har blitt undersøkt hos gynekolog på en stund.

Det finnes laserbehandling mot uønsket hårvekst. Vet ikke om det går an å få det på noen annen måte enn å betale selv.

Anonymkode: 8ad55...36e

• Liker 1
Skrevet
CherryBerry skrev (På 24.8.2023 den 2.06):

- Jeg fikk beskjed av legen om at han anbefalte meg å gå ned 40 kilo for å bli normalvektig.

- Kviser på haka.

- Betennelser i kroppen.

- Blør i mnd i strekk, blør som en gris. Ligger med søppelsekk rundt meg for ikke å blø i senga.

- Går på Metformin.

Sikkert flere ting også som jeg har glemt her. Pga ekstrem blødning ble jeg anbefalt hormonspiral i vår. Det hjalp noe for blødningene, men de andre symptomene har blitt verre 😔

Jeg er svært aktiv, går 2 timer med hunden hver dag. Spiser 2-3 store måltider om dagen, men spiser og drikker ikke sukker fordi jeg ikke liker det.

Jeg veier 120 kilo, mens min mamma veier 49 kilo (som resten av familien på begge sider)

Som dere skjønner sliter jeg noe EKSTREMT med denne sykdommen. Jeg føler meg helt hjelpesløs 💔 Hva skal jeg gjøre? Hva hjalp deg? Hvilke plager har du med PCOS? Noen her som har gått ned 40 kilo? Hva med løss-skinn? Osv?

Jeg er tannlege og jeg må bare si, IKKE la hårvekst i ansiktet hindre deg i å passe på munnhelsen. Sykdommer i munnen kan forverre både diabetes, betennelser og hjertehelse. Dette er tilstander du kanskje kommer til å få problemer med i livet med ditt utgangspunkt. Vi bryr oss ikke om utseende til pasientene, veldig mange kvinner har ansiktshår. Virkelig, veldig mange! Du starter jo innlegget med at du har vært hos legen, så det stemmer forhåpentligvis ikke at du lar være å gå til legen hvertfall. Men bare de blødningene bør du jo henvises for. Jeg har selv mye mindre blødninger enn dette, men får likevel hjelp og utredning. De skal fjerne litt av slimhinnen i livmoren. Hormonspiral skulle visst også kunne hjelpe.

Og jeg aner ikke noe om dette, men om livskvaliteten virkelig er så dårlig pga livmoren og eggstokker. Kan man ikke fjerne hele dritten? Er det en mulighet?

Anonymkode: edf6c...b57

• Liker 3
Skrevet
CherryBerry skrev (På 24.8.2023 den 2.06):

- Kviser på haka.

- Betennelser i kroppen.

- Går på Metformin.

Hva med fasting?

While more human studies directly examining the effects of intermittent fasting on PCOS are needed, one six-week trial of females with PCOS showed that restricting food to an 8-hour eating window led to significant improvements in PCOS symptoms and markers, including a reduction in weight, body fat, and androgen levels etc

https://www.thelifestyledietitian.com.au/blog/2020/9/7/pcos-and-intermittent-fasting

Anonymkode: 5906b...50f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...