Gå til innhold

Hva er din favoritt flyplass?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mulig det er jeg som er rar, men er det ikke litt sært å ha en favorittflyplass? I min verden blir det som å ha en favoritt T-banestasjon.... En flyplass er bare et nødvendig hinder, på vei til eller fra en destinasjon.

Men OK: hvis jeg skal ha en «favoritt» kan det være en liten flyplass som jeg slipper å bruke mer tid på enn absolutt nødvendig. Førde, Værnes etc. Små, og kort vei fra inngang til gate.

«Hva er den verste flyplassen du kan tenke deg» kunne kanskje gitt mer morsomme/interessante svar? 😄

Anonymkode: fb7a1...0de

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørstokken på Stord, om flyet er fullt går innsjekkingskøen ut på parkeringsplassen ❤️ 

Stord lufthavn, Sørstokken – Wikipedia

Anonymkode: af331...e23

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mulig det er jeg som er rar, men er det ikke litt sært å ha en favorittflyplass? I min verden blir det som å ha en favoritt T-banestasjon.... En flyplass er bare et nødvendig hinder, på vei til eller fra en destinasjon.

Men OK: hvis jeg skal ha en «favoritt» kan det være en liten flyplass som jeg slipper å bruke mer tid på enn absolutt nødvendig. Førde, Værnes etc. Små, og kort vei fra inngang til gate.

«Hva er den verste flyplassen du kan tenke deg» kunne kanskje gitt mer morsomme/interessante svar? 😄

Enig med deg. Store flyplasser er uoversiktlige og vanskelige å finne frem på når man ikke er kjent. Jeg liker best min lokale her hjemme. Enkel innsjekking (med en person, ikke en datamaskin, det er et stort pluss), minimalt med kø og bare en gate. 

Anonymkode: 81e6c...6e4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/25/2023 at 1:30 AM, AnonymBruker said:

Gardermoen

Anonymkode: 1a32e...96d

Enig. Veldig effektiv flyplass med lite kø sammenlignet med de fleste andre steder, og jeg har vært på maaange flyplasser. Synes også det er akkurat passe med butikker til å holde seg underholdt den korte tiden man er der. Og små avstander, sjelden bussgate. 

Anonymkode: bb776...7bd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet i luftfart i 15 år, og har vært innom mange flyplasser, men jeg må si at det i Norge er særdeles bra. Værnes er enkel og fin, har alt, korte avstander, kiosker, mat, toaletter, sitteplasser. Gardermoen kommer og høyt. Rent og alt i orden. Litt større avstander, men sånn er det på Europas syvende eller åttende mest travle flyplasser. Skulle ikke tro det? 😉

Anonymkode: a42fe...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sansen for flere norske. Man kan sikkert klage myr på Gardermoen, men når man kommer hjem fra reise er det gjerne forfriskende rent og oversiktlig på Gardermoen. 

München, Istanbul Atatürk og Tbilisi er også flyplasser jeg har likt godt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg skulle tenke på noe avslappende av en flyplass måtte det bli noe småtteri av en norsk en..  Ingen traumatiske køer ved innsjekk, kun litt svak norsk mumling rundt omkring og kanskje litt lukt av vafler.

Mer enn nok stress med å fly for min del om jeg ikke allerede skal begynne stress og mas på en gigantisk flyplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ankomsthallen på Gardermoen, for da vet jeg at jeg snart er hjemme:hjerte:

(jobber rotasjon og er borte tre måneder i slengen)

Anonymkode: be5c3...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liverpool. Stor nok til bra spisetilbud, liten nok til at passkontroll og baggasje går kjapt. Ligger i tillegg under 20 pund i taxi fra sentrum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sola flyplass er min favoritt, helt klart. Elsker bare å være der, selv uten å måtte fly. Pølsene på Point er himmelske, folk chiller - og elsker kaffe og rosin bolle ute i solskinn å se på alle menneskene 😍. Bor i nærheten så tar gjerne turen dit når jeg kan bare for å nyte kaffe og rosin bolle eller en pølse 🤩

Anonymkode: e94bc...988

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.8.2023 den 14.15):

Og  Bodø flyplass ligger bare 5 minutters gåtur fra sentrum.

Anonymkode: efd39...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...