Hensatt Skrevet 23. august 2023 #1 Skrevet 23. august 2023 Jeg har alltid bare aktivert alle kupongene i Coop-appen og tenkt at kjekt å spare penger hvis vi kjøper akkurat det produktet. Men så har jeg nå lest at det er mulig å bytte kuponger. Det valget har jeg aldri sett i appen. Er det noe jeg har gått glipp av? Og hvorfor må man aktivere kupongene i det hele tatt. Kunne man ikke bare fått rabatten i kassen? 1
Sommer91 Skrevet 23. august 2023 #2 Skrevet 23. august 2023 Byttefunksjonen forsvant for en tid tilbake. Dette med aktivering er tåpelig. Hvis man vil vise at man ikke er interessert i en vare, lar man bare vær å kjøpe. 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #3 Skrevet 24. august 2023 Jeg får ofte kuponger på det samme flere ganger. Hvis jeg har flere like brukes den nyeste, og da hender det at den eldste går ut på dato uten at jeg får brukt den. Derfor venter jeg med å aktivere til den eldste er brukt. Anonymkode: f3fe5...c19 2
smilo Skrevet 24. august 2023 #4 Skrevet 24. august 2023 Hvis man aktiverer en nyere kupong på noe du ikke har benyttet fra tidligere brukes den nyeste kupongen først. Derfor aktiverer jeg aldri nye kuponger før jeg har sjekket om jeg har gamle som er like. Da bruker jeg de først
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #5 Skrevet 24. august 2023 For at Coop skal spare penger. Anonymkode: cd459...d24 1
Schmuhu Skrevet 24. august 2023 #6 Skrevet 24. august 2023 Mange kuponger er relative. For eksempel minus 10kr per kg på paprika. Tenk om du trenger en paprika i dag men du vet at du kjøper masse paprika i neste uke. Dagens paprika til 0,2kg gir en rabatt på 2kr med kupongen. Ditt paprikakjøp i neste uke til 0,8kg gir 8kr rabatt med kupongen. Jeg mener du bør ha friheten til å velge NÅR du ønsker rabatten for å optimalisere den i forhold til dine innkjøpsvaner. Løsningen fra coop er dermed bra i og med at du kan makse det ut individuelt. Schmuhu 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #7 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): For at Coop skal spare penger. Anonymkode: cd459...d24 Nettopp. Jeg hadde vært coop-medlem i evigheter før jeg så at det var kuponger. Min mor har fremdeles bare et fysisk medlemskort og ikke app, og har garantert ikke hørt om at de har kuponger engang. Hvis alle fikk automatisk rabatt så hadde det vært mer penger ut i rabatt for Coop til folk som hadde vært medlem uansett. Anonymkode: a1c40...08f
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #8 Skrevet 24. august 2023 Du aktivere kuponger hos Coop, Meny, inn å aktivere priskutt hos Rema 1000 FORDI de vil at forbruker aktivt skal gå inn og si "jeg vil handle hos deg", samt at de sparer enorme penger på at de fleste glemmer å gjøre det. Anonymkode: 4d19f...b61
Druid Skrevet 24. august 2023 #9 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Nettopp. Jeg hadde vært coop-medlem i evigheter før jeg så at det var kuponger. Min mor har fremdeles bare et fysisk medlemskort og ikke app, og har garantert ikke hørt om at de har kuponger engang. Hvis alle fikk automatisk rabatt så hadde det vært mer penger ut i rabatt for Coop til folk som hadde vært medlem uansett. Anonymkode: a1c40...08f Kuponger kom jo i posten før. Det var ganske lenge før appen tok over kupongene , og jeg er ganske sikker på at papir fortsatt er et valg. Automatisk rabatt må være mye mindre målrettet og mindre lukrative enn denne typen løsning, som kan spisses mot varer med lav omsetningstakt, noe ALLE tjener på. 1
Sydvesta Orkana Skrevet 24. august 2023 #10 Skrevet 24. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg får ofte kuponger på det samme flere ganger. Hvis jeg har flere like brukes den nyeste, og da hender det at den eldste går ut på dato uten at jeg får brukt den. Derfor venter jeg med å aktivere til den eldste er brukt. Anonymkode: f3fe5...c19 Jeg har motsatt erfaring. Jeg aktiverer alle alltid. Når jeg har flere like er mi erfaring at den eldste automatisk blir brukt først. Endret 24. august 2023 av Sydvesta Orkana 1
Gjest Marte79 Skrevet 24. august 2023 #11 Skrevet 24. august 2023 Markedføringstricks! Du MÅ åpne appen for å aktivere en kupong og så ser du plutselig mye annet som du egentlig ikke har tenkt å kjøpe.
Hensatt Skrevet 24. august 2023 Forfatter #12 Skrevet 24. august 2023 Marte79 skrev (34 minutter siden): Markedføringstricks! Du MÅ åpne appen for å aktivere en kupong og så ser du plutselig mye annet som du egentlig ikke har tenkt å kjøpe. Jeg aktiverer alltid alle med en gang, uansett om jeg skal kjøpe det eller ikke. Ser jo ingen poeng i å kjøpe noe jeg ikke trenger i utgangspunktet, så bare en bonus om jeg kjøper varen i den perioden tenker jeg.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #13 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg får ofte kuponger på det samme flere ganger. Hvis jeg har flere like brukes den nyeste, og da hender det at den eldste går ut på dato uten at jeg får brukt den. Derfor venter jeg med å aktivere til den eldste er brukt. Anonymkode: f3fe5...c19 Samme erfaring her. Jeg kommenterte dette til coop på facebook en gang, og de påstod at det alltid ville være den kupongen som ga det beste tilbudet som ble brukt først. Vel, de kupongene jeg opplevde det på hadde akkurat samme rabatt, men den nyeste ble trukket og den gamle gikk ut like etter. 🤷♂️ Anonymkode: 7cfe7...28b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå