AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #1 Skrevet 23. august 2023 Jeg leste akkurat i en avis om en tidligere mann, som snart skal få den siste operasjonen for å få den fulle transformasjonen til kvinne i voksen alder. Hun ser veldig lykkelig ut på bildene, og i intervjuet sier hun at det enkleste er å forklare at hun FØLER seg som kvinne! Jeg syns det er kjempeflott at folk kan endre på kroppen sin, slik at en blir mer fornøyd og dermed mer lykkelig, MEN kan noen forklare meg HVORDAN en kan FØLE seg som kvinne?? Jeg blir kjempeglad for flere svar her, -for jeg har hatt "kvinne" i passet mitt i snart 50 år, og er fornøyd med å være mamma og ha en mann, men Jeg må bare si at jeg ikke aner hvordan det "føles" å være kvinne. Jeg liker både å pynte meg med smykker og sminke, og gå i klær av merket Blåklæder og vernesko, -føler meg vel uansett, bare det passer til gjøremålet/dagen. Men å føle meg som en kvinne, det gjør jeg ikke.... Føler meg bare som meg, jeg. Blir utrolig glad om noen kan hjelpe meg å forstå hva jeg ikke fatter/føler.... ❤️ 🤷♀️ Anonymkode: e8a40...188 7
Jeg-er-anonym Skrevet 24. august 2023 #2 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg leste akkurat i en avis om en tidligere mann, som snart skal få den siste operasjonen for å få den fulle transformasjonen til kvinne i voksen alder. Hun ser veldig lykkelig ut på bildene, og i intervjuet sier hun at det enkleste er å forklare at hun FØLER seg som kvinne! Jeg syns det er kjempeflott at folk kan endre på kroppen sin, slik at en blir mer fornøyd og dermed mer lykkelig, MEN kan noen forklare meg HVORDAN en kan FØLE seg som kvinne?? Jeg blir kjempeglad for flere svar her, -for jeg har hatt "kvinne" i passet mitt i snart 50 år, og er fornøyd med å være mamma og ha en mann, men Jeg må bare si at jeg ikke aner hvordan det "føles" å være kvinne. Jeg liker både å pynte meg med smykker og sminke, og gå i klær av merket Blåklæder og vernesko, -føler meg vel uansett, bare det passer til gjøremålet/dagen. Men å føle meg som en kvinne, det gjør jeg ikke.... Føler meg bare som meg, jeg. Blir utrolig glad om noen kan hjelpe meg å forstå hva jeg ikke fatter/føler.... ❤️ 🤷♀️ Anonymkode: e8a40...188 Følelsen av «å være kvinne» er veldig subjektivt og egentlig nærmest ikke-eksisterende i de sammenhenger du refererer til. For dem er det nok mer en følelse av at de lenger ikke er «fanget i en mannekropp», men hvor de uttaler seg på den måten de gjør. Det er flere følelser og tanker biologisk-fødte kvinner har med å gjøre enn noen biologisk-fødte menn kan noensinne ha, uavhengig operasjon eller nei. Slik at selv om du føler på deg som bare deg selv er du i realiteten mye mer kvinne enn noen av de som «velger å bli det». 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #3 Skrevet 24. august 2023 Jeg aner ikke hva transpersoner mener. Men jeg kom til å tenke på følelser som kvinner oftere har en menn. Som mir og kone, tenkte jeg på følelsen av at allle skal ha en bit av deg. F.eks nå i sommer har det vært dager hvor jeg har hatt en unge hengende i hver sin arm hele dagen, som begge vil ha eksklusiv oppmerksomhet fra mor. Når barna endelig er i seng og jeg ville sette meg ned og slappe av litt, er det mannen som forventer oppmerksomhet og kos. Den følelsen av å ikke eie sin egen kropp og sin egen tid, tror jeg er ganske eksklusiv for kvinner. Men er nok ikke det transpersoner tenker på. Anonymkode: ab6f9...573 3 8
tøydokka Skrevet 24. august 2023 #4 Skrevet 24. august 2023 jeg tror det er noe vi ikke kan forstå helt vi som har blitt født som kvinner og aldri tenkt på det som noe konfliktfylt. Jeg har aldri vært noe opptatt av at jeg er kvinne, det er liksom bare sånn det er. Aldri tenkt så mye på det og vet ikke helt hvordan det ville være å virkelig føle seg som kvinne. Jeg liker å sminke meg og pynte meg, men føler meg også vel i arbeidsklær. Tror det med å lengte etter å føle seg som en kvinne helst er aktuelt for de menneskene som er født i mannskropp og har problemer med det. Jeg lurer på hvordan jeg ville følt det om jeg var født med mannskropp, om det da hadde vært et problem eller om jeg hadde tilpasset meg det sånn jeg har gjort med kvinnekropp? 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #5 Skrevet 24. august 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg aner ikke hva transpersoner mener. Men jeg kom til å tenke på følelser som kvinner oftere har en menn. Som mir og kone, tenkte jeg på følelsen av at allle skal ha en bit av deg. F.eks nå i sommer har det vært dager hvor jeg har hatt en unge hengende i hver sin arm hele dagen, som begge vil ha eksklusiv oppmerksomhet fra mor. Når barna endelig er i seng og jeg ville sette meg ned og slappe av litt, er det mannen som forventer oppmerksomhet og kos. Den følelsen av å ikke eie sin egen kropp og sin egen tid, tror jeg er ganske eksklusiv for kvinner. Men er nok ikke det transpersoner tenker på. Anonymkode: ab6f9...573 Det antakelig nettopp følelsen av å ikke eie egen kropp som gjør det nødvendig å gjøre korrrigerer med den ved bruk av hormoner/kirurgi. Anonymkode: 029d8...a61
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #6 Skrevet 24. august 2023 Vi kvinner har jo aldri opplevd hvordan det føles å være mann, så vi har ikke noe sammenligningsgrunnlag. Det føles jo som det er - helt vanlig for min del. Tror aldri det kan beskrives eller oppleves på ekte uten at man er født som det. Anonymkode: 40622...507
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #7 Skrevet 24. august 2023 Det føles bare naturllig for meg å være kvinne, aldri hatt noe ønske om å være mann. Anonymkode: 8b3e7...bc4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #8 Skrevet 24. august 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg leste akkurat i en avis om en tidligere mann, som snart skal få den siste operasjonen for å få den fulle transformasjonen til kvinne i voksen alder. Hun ser veldig lykkelig ut på bildene, og i intervjuet sier hun at det enkleste er å forklare at hun FØLER seg som kvinne! Jeg syns det er kjempeflott at folk kan endre på kroppen sin, slik at en blir mer fornøyd og dermed mer lykkelig, MEN kan noen forklare meg HVORDAN en kan FØLE seg som kvinne?? Jeg blir kjempeglad for flere svar her, -for jeg har hatt "kvinne" i passet mitt i snart 50 år, og er fornøyd med å være mamma og ha en mann, men Jeg må bare si at jeg ikke aner hvordan det "føles" å være kvinne. Jeg liker både å pynte meg med smykker og sminke, og gå i klær av merket Blåklæder og vernesko, -føler meg vel uansett, bare det passer til gjøremålet/dagen. Men å føle meg som en kvinne, det gjør jeg ikke.... Føler meg bare som meg, jeg. Blir utrolig glad om noen kan hjelpe meg å forstå hva jeg ikke fatter/føler.... ❤️ 🤷♀️ Anonymkode: e8a40...188 Jeg er en av de du snakker om og kan si det samme som deg. Jeg føler meg ikke som mann, men når kroppen passer med hodet føler jeg meg bra. Jeg har en kropp som forbindes med det å oppfattes som mann, men jeg føler meg ikke som mann bortsett fra at jeg trives best med å ha en kropp med mest testosteron og et mannlig utseende. Anonymkode: 029d8...a61
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #9 Skrevet 24. august 2023 Som kvinne må jeg si at jeg synes det er støtende at en mann som vil "være" kvinne kan si at han vet hvordan det føles å være en kvinne. Det er jo veldig absurd når man virkelig tenker på det. Og at vi kvinner liksom er "hatere" når noen av oss ikke liker at noen menn liksom skal være mer kvinne enn oss som faktisk er kvinne. Også dette med "cis-kvinne" og "cis-mann" er jo egentlig en form for skjellsord blitt, for å nedverdige oss som er kvinner og de som er menn. Alle vet at man ikke kan bli en kvinne om man er mann, eller bli en mann om du er kvinne. Ingen kan endre ditt DNA på den måten. Du kan selvsagt få hormontilskudd slik at du kan se mer ut som en kvinne, eller mer som en mann, men ingen kan selvsagt bytte kjønn. Dette tullet må snart ta slutt - altså at vi skal tvinges til å late som heller enn å fortelle fakta. Greit nok at noen vil leve som det motsatte kjønn, men ikke fornærm oss som er ekte kvinner eller ekte menn, ved å si at du vet hvordan det føles å være kvinne når du egentlig er mann, eller at du vet hvordan det er å være mann når du egentlig er kvinne som går på testosterontilskudd. 😅 Anonymkode: 24d8b...448 7 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #10 Skrevet 24. august 2023 Det er som å prøve å forklare hva vann smaker. Anonymkode: 5c2d4...471 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #11 Skrevet 24. august 2023 Slik jeg ser på det, så vet jeg bare at jeg er kvinne. Uten at jeg kan forklare hvorfor. Om noen hele livet mitt skulle sagt jeg var mann, ja de hadde vært slitsomt, for jeg er jo ikke det. Jeg vet jo hva jeg er, og tenker at det er likt for de som er trans. De også bare vet det. Selv om etter samfunnets standard så har de «feil» kjønnsorgan ol. Så vet de så utrolig godt selv hva som er riktig for dem. Og det mener jeg at ingen andre skal få si noe på. Anonymkode: 598eb...127 5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #12 Skrevet 24. august 2023 Jeg tenker i det daglige ikke over at jeg er kvinne, men når jeg blir diskriminert og trakkasert føler jeg meg kvinnelig i negativ forstand. Anonymkode: 2020a...f4f 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #13 Skrevet 24. august 2023 Jeg skjønner heller ikke greia med å føle seg om et annet kjønn. Uansett hva man gjør, så går det ikke an å trylle om kroppen til et annet kjønn. Dna-et forblir det samme, man må gå på hormontilskudd, man kan ikke forandre kjønnscellene. Så er jo et menneske mye mer enn det å kunne formere seg, men likevel.. Man kan opererer og ta tilskudd, men man blir jo ikke det annet kjønn, det blir jo bare en etterligning. Skulle ønske at det i samfunnet ble sett på som fritt fram for menn å pynte og sminke seg, gå med kjole og oppføre seg slik som blir sett på som feminint, og for kvinner å droppe alt av pynt og kunne oppføre seg så maskulint de vil. Jeg tror noe av økningen av personer som føler seg som et annet kjønn, skyldes alt for smale kjønnsroller. Se bare på den idiotiske oppdelingen i guttejenter og jenteleker, guttefarger og jentefarger. Det er i hvert fall det de sier, de som angrer, at de ble sett på som "for feminine" " eller "for maskuline" og at de følte at de ikke passet inn. Jeg redd det blir mange flere av de som angrer etter hvert. Anonymkode: 7fb19...27a 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #14 Skrevet 24. august 2023 Jeg føler meg ikke som kvinne, jeg føler meg som meg. Jeg er kvinne fordi det tilfeldigvis er det biologien min sier. Jeg kunne like gjerne ha vært mann. Kjønn er egentlig ganske uinteressant for meg. De eneste gangene det har vært relevant er når kjønnet mitt har vært min verste fiende mht misogyni. Anonymkode: cc8c5...165 3
Smugleseren Skrevet 24. august 2023 #15 Skrevet 24. august 2023 (endret) Må si jeg ikke er så innmari glad for å være kvinne når jeg er ute og reiser utenlands.... Mye enklere som mann da. Endret 24. august 2023 av Smugleseren 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #16 Skrevet 24. august 2023 Tenker aldri over at jeg er kvinne, bortsett fra når menn liksom skal beskrive kjønnet mitt, og jeg selvfølgieg ikke kjenner meg igjen 😅 . Så jeg forstår jo at jeg blir behandlet annerledes, snakket om annerledesz Eneste gangen jeg har følt meg som en kvinne, var da jeg så eggene mine på en skjerm. Da ble jeg sånn: woooow! Anonymkode: 781db...3cd
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #17 Skrevet 24. august 2023 Tror dette med å føle seg som et (annet) kjønn stort sett bare er aktuelt for transpersoner og andre som er usikre på identiteten sin. Det er nok den usikkerhetsfølelsen som er "følekjønnet". Anonymkode: 11a96...376 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #18 Skrevet 24. august 2023 Vanskelig å beskrive som medfødt kvinne som aldri har vært noe annet. Men lettere når jeg ser for meg å våkne i en mannekropp i morgen. Det helvete det hadde vært hadde vært nok til at jeg hadde takket for meg. Først da skjønner jeg hvor mye jeg hører sammen med identiteten min som kvinne. Å føle meg sensuell, å pynte meg med sminke og kjole, å føle meg liten og sårbar med en mann, men tøff på andre måter. Anonymkode: 0d274...ea9 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #19 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vanskelig å beskrive som medfødt kvinne som aldri har vært noe annet. Men lettere når jeg ser for meg å våkne i en mannekropp i morgen. Det helvete det hadde vært hadde vært nok til at jeg hadde takket for meg. Først da skjønner jeg hvor mye jeg hører sammen med identiteten min som kvinne. Å føle meg sensuell, å pynte meg med sminke og kjole, å føle meg liten og sårbar med en mann, men tøff på andre måter. Anonymkode: 0d274...ea9 Om jeg våkner opp i morgen som mann, vil jeg selvsagt bekymre meg over hvordan jeg skal klare å beholde mannen min, men alt annet er generelt urelevant. Tviler på at jeg ville ha savnet å sminke meg. Verre med mer hår i ansiktet 😂 Jeg virkelig HATER å være hormonell/premenstruell og gruer meg som fy på å komme i overgangsalderen, og kan derfor ikke fatte og begripe hvordan folk vil seg selv så vondt som å ta kvinnelige hormoner frivillig. (Var ikke meningen å støte noen her, og det kan jo hende at det er litt mer OK å ta østrogen og progesteron om man ikke har en blødende livmor) Mvh Trådstarter. Anonymkode: e8a40...188
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #20 Skrevet 25. august 2023 Når jeg klær meg i kjoler og sminke føler jeg at jeg er en satt dame. Anonymkode: 01e85...0bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå