AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #1 Skrevet 23. august 2023 Han misliker idrett og blir ikke med å spiller fotball, basket, osv. Har fått han med på bordtennis noen ganger, men vil ikke gå på det fast. Samme med instrument. Kampsport har vi også prøvd. Har foreslått alt jeg har kunne komme på… Har tatt han med på klatring, svømming, boksing, trening, osv, men det er stort sett individuelle aktiviteter. Han er ikke så ivrig på å henge med andre på fritiden, så derfor ønsker jeg at han skal finne et sted hvor han trives og finner noen med samme interesse som han. Men litt vanskelig når han er litt sær på hva han vil holde på med. Noen som har tips til noe annerledes? Som man ikke tenker på med en gang? Anonymkode: 28fd0...2d0
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #2 Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men litt vanskelig når han er litt sær på hva han vil holde på med. Hva vil han holde på med, da? Eller er han bare en typisk fjortis som ikke ønsker å gjøre noe av det foreldrene foreslår? Anonymkode: 0141e...5fa 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #3 Skrevet 23. august 2023 Jeg hadde en periode på den tiden hvor jeg likte å være alene. Syns det var deilig å ha fred og trivdes i eget selskap. Jeg var også sliten etter skolen. Men møtte jo venner på skolen. Det er nok vanlig å ikke ha fritidsaktiviteter på den alderen. Det som regel kun de som liker idrett eller noe annet de kan melde seg på. Mange er kun sosial. Har han venner? Kan han oppsøke de oftere? Anonymkode: 8b007...fdc
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #4 Skrevet 23. august 2023 Sjakk, golf, tegning, maling, hiphop, ballett, sang, instrument, band, korps, speidern..., DNT, fisking.. Mange har funnet seg sjæl via en bra ungdomsklubb, hvis det finnes i nærheten. Anonymkode: 9adbf...b5d
Hundejente Skrevet 23. august 2023 #5 Skrevet 23. august 2023 min misliker også mye organisert aktivitet, men han liker parkour. men er kanskje ikke i alle byer man har det. Han liker også friidrett. begge deler er ganske individuelt, man trenger ikke prestere sammen et lag, men det er likevel sosialt
GMT800 Skrevet 24. august 2023 #6 Skrevet 24. august 2023 Hva liker han å gjøre, da? Om han ikke liker sport eller idrett er det ikke noe poeng i å tvinge gjennom det, det varer aldri uansett i så fall. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #7 Skrevet 24. august 2023 Hvorfor liker han ikke idrett eller andre aktiviteter. Hva med å finne ut hvordan barnet har det og hjelpe det med det som gjør idrett, instrumenter og ev møter møter med andre vanskelig. Anonymkode: 5e428...531
Arkana Skrevet 24. august 2023 #8 Skrevet 24. august 2023 Mine driver med speideren. En stoppeklokkefri fritidsaktivitet hvor man er sammen på tvers av kjønn og alder (i motsetning til i idrett). Veldig lærerikt og samtidig sosialt og gøy på hytteturer. 1
Lill3My Skrevet 24. august 2023 #9 Skrevet 24. august 2023 Du skeiver mye om hva han ikke vil og ikke liker. Heller enn at vi skal bedrive eliminasjon: hva liker han? Hvilke interesser har han? Greit å vite litt om det for deretter kunne tenke bedre rundt en aktivitet somkanskje er mer relevant 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #11 Skrevet 24. august 2023 Koding, e-sport, band, pokemon go, Anonymkode: dcbc0...bd5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #12 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Han misliker idrett og blir ikke med å spiller fotball, basket, osv. Har fått han med på bordtennis noen ganger, men vil ikke gå på det fast. Samme med instrument. Kampsport har vi også prøvd. Har foreslått alt jeg har kunne komme på… Har tatt han med på klatring, svømming, boksing, trening, osv, men det er stort sett individuelle aktiviteter. Han er ikke så ivrig på å henge med andre på fritiden, så derfor ønsker jeg at han skal finne et sted hvor han trives og finner noen med samme interesse som han. Men litt vanskelig når han er litt sær på hva han vil holde på med. Noen som har tips til noe annerledes? Som man ikke tenker på med en gang? Anonymkode: 28fd0...2d0 Hva med sjakk eller orientering? Oløp er bra for å trene kropp og hjerne. Og det finnes klubber overalt. Anonymkode: a5099...5ef
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #13 Skrevet 24. august 2023 Bueskyting, fekting, speideren, klatring, golf Min datter på 13 begynner nå på et kurs i bueskyting. Har vært en del om og men med aktiviteter her, også. Hun er ganske god i idrett, men misliker både mye kroppskontakt og konkurrering. Jeg har tenkt at en aktivitet bør hun ha, men det behøver ikke være noe som tar veldig mye tid. Kurset hun begynner på nå er en gang pr uke over noen uker. Fortsetter hun er det ok, hvis ikke har hun erfaringen det er å møte opp og lære akkurat denne aktiviteten. Anonymkode: 49ea6...9e6
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #14 Skrevet 24. august 2023 Mi jente i samme alder er ikke en lagidrettsperson og liker å srive idretter h or hun er avhengig av bare seg selv. Tips ut i fra egne erfaringer som hun trives med er: Skyting er utrolig konsentrasjon- og teknikksport, som skjerper hjernen. Man er med andre, men driver på individuelt. Seiling, eks. Optimistjolle eller sniper hvor man seiler alene i båten, men er rundt mange andre i båtene. Eventuelt B-one h or man seiler opp til 2 stk i samme båt. Speider, eventuelt sjøspeider hvor man er på turer og har det gøy og sosialt og man lærer ulike ting og opplever mestring på en helt annen måte enn på en fotballbane. Skating, da er man ikke avhengig av tider eller treninger, men kan dra når man vil. Eventuelt melde seg inn i klubben som er i området. Vi opplever et ekstrem godt miljø i skateparken, hvor de andre skaterne er vennlige, ønsker å hjelpe hverandre, heier hverandre oppover og er skikkelig kompiser, selv om de har forskjellig bakgrunn og andre interesser. Eventuelt rollerblades eller triksesparkesykkel. Anonymkode: 9250d...215
Januar2 Skrevet 24. august 2023 #15 Skrevet 24. august 2023 Hva med selvforsvar eller kampkunst ex kravmaga? eller har han nok med å være på ungdoms klubben? liker han å lese? håndarbeid? Husflidslag har kurs for ungdommer innen gøye ting som lærarbeid, smiing osv, det finnes jo bil klubber med opplegg for ungdommer der de kan skru og skravle, ex amcar klubben i Lillestrøm/Sørum, Kanskje røde kors? Kurs? min 13 årige datter elsker å tegne, liker å henge med venner, går på kravmaga, er med på to ungdomsklubber
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #16 Skrevet 24. august 2023 Teater? Eller være med i styret på den lokale ungdomsklubben? 😊 Anonymkode: b110e...7f7
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #17 Skrevet 24. august 2023 Natur og ungdom, politikk, teater, kunst, 4h, kor, motorcross, alpint, treningsstudio, kristne ungdomsklubber, frisbee-golf, dans. Anonymkode: 553f8...5d7
Lill3My Skrevet 24. august 2023 #18 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Han misliker idrett og blir ikke med å spiller fotball, basket, osv. Har fått han med på bordtennis noen ganger, men vil ikke gå på det fast. Samme med instrument. Kampsport har vi også prøvd. Har foreslått alt jeg har kunne komme på… Har tatt han med på klatring, svømming, boksing, trening, osv, men det er stort sett individuelle aktiviteter. Han er ikke så ivrig på å henge med andre på fritiden, så derfor ønsker jeg at han skal finne et sted hvor han trives og finner noen med samme interesse som han. Men litt vanskelig når han er litt sær på hva han vil holde på med. Noen som har tips til noe annerledes? Som man ikke tenker på med en gang? Anonymkode: 28fd0...2d0 Du nevner klatring, likte han det? Samboeren min driver med både klatring og buldring og det er en veldig sosiale greie. Det hender svært sjelden at han klatrer alene. Kommer han seg inn i klatremiljøet vil han kunne få seg venner for livet. Særlig dersom han begynner å klatre utendørs også - det er enormt givende og krever samarbeid, dialog og generelt å være rundt andre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå