AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #1 Skrevet 23. august 2023 Og at det vannet (eller væsken) forblir liggende der og ikke forsvinner av seg selv? For kan merke litt når jeg snur på hodet at i det ene øret at noe væske som detter over til den siden jeg legger hodet. Har tinnitus også så tenkte kanskje dersom det er sånn at det ligger væske der at det er årsaken til tinnitusen. Anonymkode: 9a5e9...8b4
Duff Skrevet 23. august 2023 #2 Skrevet 23. august 2023 (endret) Forstår jeg deg rett så kommer det ikke væske ut av øret? Endret 23. august 2023 av Duff
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #3 Skrevet 24. august 2023 Væske bak trommehinnen kalles væske i mellomøret. Det kan du ikke få ved å ha fått vann inn i øret, men ved at øretrompeten er tett, så væsken ikke kan dreneres ut gjennom svelget. Dette kommer ved forkjølelse, og løser seg stort sett etterpå. Symptomer er vanligvis nedsatt hørsel/dott i øret og smerter. Har ikke hørt at noen kan kjenne væsken bevege seg. Da vil jeg heller tro du har vann utenfor trommehinne i forbindelse med bading eller eventuelt dusj. Har du hatt det lenge? Anonymkode: eef03...eae
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #4 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Og at det vannet (eller væsken) forblir liggende der og ikke forsvinner av seg selv? For kan merke litt når jeg snur på hodet at i det ene øret at noe væske som detter over til den siden jeg legger hodet. Har tinnitus også så tenkte kanskje dersom det er sånn at det ligger væske der at det er årsaken til tinnitusen. Anonymkode: 9a5e9...8b4 Væske i mellomøret er ikke unormalt. Enten så forsvinner det av seg selv når årsaken til at væsken ikke drenerer seg forsvinner eller så kan man få medisin for å få litt hjelp. Greit å gå til lege før det evt utvikler seg til skikkelig ørebetennelse Anonymkode: 0737a...c7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå