Gå til innhold

Hvordan i helv… møter man menn på et lite sted?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ganske nylig flytta til et relativt lite tettsted og har det som plommen i egget, bortsett fra en ting - jeg finner jo for pokker ikke mannfolk å date! 😅 

Innrømmer glatt at jeg nok er for godt vant med «storbyen», og jeg forventer jo ikke å finne Mr. Right med en gang, men jeg trodde virkelig ikke det skulle være så vanskelig å finne noen å gå på date med i det hele tatt. 

Altså, jeg er kvinne i slutten av 20-årene, slank/normalt trent, ikke smellvakker men heller ikke stygg. Er ganske alminnelig; jeg liker en god bok, vin, fjelltur, slike ting. Ikke det mest spennende, men føler ikke jeg skremmer bort folk heller. Jeg er hyggelig mot de fleste og har ikke urimelig høye krav, i mine øyne i hvert fall.

Likevel finner jeg for pokker ingen å date, verken via bekjente eller på nett! Føler at stedet rett og slett er for lite, men samtidig så finner jo folk seg åpenbart kjærester… HVORDAN?! 

Hjelp! 😭😂

Anonymkode: a5b8a...915

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Treffes ofte via felles venner, eller på fest. Der er sikkert grendefester eller lignende der? 

Anonymkode: 35c20...a4e

• Liker 1
Skrevet (endret)

det fungerer ofte ikke slik som i byer. Man er mer tilbakelendt. dater ikke med kino og tinder. man møter folk på butikken ( den lille nærbutikken ) man blir kjent. man drar på privatfester er med å trener, med å henger. Passer på å bli invitert. Det kan virke kjempe stille på bygden. Men det er nesten garantert at en kveld du sitter hjemme og føler det er dødt, så noen hundre meter i luftlinje fra deg er en gjeng samlet. 

ofte har man snakket litt sammen under forskjellige omstendigheter. så på en fest så blir det pulings. Ofte overnatter man for det er langt hjem, og ingen taxi på mil avstand. Da er du i gang. 

Man er ikke så formell som å date gå på date. 

Det er et nytt språk der ute for deg å mestre. 

Endret av Amistad
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Det er dødfødt, kjære deg. Med unntak av en ensom syttiåring oppi lia, er det skrinn jord for dating på småsteder. Men du kan alltids skru kilometeravstanden opp til 160 på Tinder. Det er i luftlinje, og da skumper du gjerne borti noen storbyer og kan sitte og drømme deg bort 😅

Endret av Lava Anne
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Sjekking på bygda skjer gjennom aktiv deltagelse i livet der du bor; dugnader, foreninger, grendefester, turgrupper osv. og heng gjerne litt på bensinstasjonen og den lokale kafeen. Få deg et sosialt nettverk.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Du må bare stå på, og gjerne tenke utenfor boksen. Ryktet om den legendariske, eksotiske og flotte nytilflytta må få grobunn til å bli spredt ut til bygdedyret, og så fikser resten seg som oftest. For du er et frisk pust. 

Du kan være helt sikkert på at slike tettsted har noen ordentlige og fine mannfolk som er klar som et egg for deg, for de har falt mellom stolene i manko på kvinner og er nok rimelig utsulta på kos og pjusk. 😊 Jeg snakker av erfaring... 

Du har barn, kjører stasjonsvogn og er gift før du vet ordet av det. 👌

Endret av Bombasi
  • Nyttig 1
Skrevet

Bygda er ikke lett

Lava Anne skrev (40 minutter siden):

Det er dødfødt, kjære deg. Med unntak av en ensom syttiåring oppi lia, er det skrinn jord for dating på småsteder. Men du kan alltids skru kilometeravstanden opp til 160 på Tinder. Det er i luftlinje, og da skumper du gjerne borti noen storbyer og kan sitte og drømme deg bort 😅

Det er spesifikt kun menn rundt 70 år jeg merker har interesse for meg. Det er alvorlige tilstander 😂😭 

• Hjerte 1
Skrevet

Er det ikke overskudd av menn i distriktet?

Anonymkode: 373fe...73a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har ganske nylig flytta til et relativt lite tettsted og har det som plommen i egget, bortsett fra en ting - jeg finner jo for pokker ikke mannfolk å date! 😅 

Innrømmer glatt at jeg nok er for godt vant med «storbyen», og jeg forventer jo ikke å finne Mr. Right med en gang, men jeg trodde virkelig ikke det skulle være så vanskelig å finne noen å gå på date med i det hele tatt. 

Altså, jeg er kvinne i slutten av 20-årene, slank/normalt trent, ikke smellvakker men heller ikke stygg. Er ganske alminnelig; jeg liker en god bok, vin, fjelltur, slike ting. Ikke det mest spennende, men føler ikke jeg skremmer bort folk heller. Jeg er hyggelig mot de fleste og har ikke urimelig høye krav, i mine øyne i hvert fall.

Likevel finner jeg for pokker ingen å date, verken via bekjente eller på nett! Føler at stedet rett og slett er for lite, men samtidig så finner jo folk seg åpenbart kjærester… HVORDAN?! 

Hjelp! 😭😂

Du får spørre hvordan de møttes.

Skrevet
Flintis skrev (6 minutter siden):

Du får spørre hvordan de møttes.

Sikkert søskenbarn.

Anonymkode: e87e9...466

Skrevet

De i din alder som fortsatt bor der traff ektefellen sin på ungdomsskolen og hadde 3 unger og full familie før fyllte 26. 

Anonymkode: fd39a...c68

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sikkert søskenbarn.

Anonymkode: e87e9...466

Det har vel forekommet, men er ikke regelen.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hjelp! 😭😂

Tja sånn i gamle dager fantes det bygdefester og steder der de serverte glass med øl og vin i. Om det kommer en med draget og prater til deg på disse kan det jo ordne seg.

Etter det er slutt der kan det bli etterpåspill og der kan det også være noen som har draget.Da kan det også ordne seg.

Så kan det hende du blir tørrpratende med en som ikke har draget, og muligens banker på døra di etter noen dager og spør om du tar i mot besøk. Da drikker han sikkert mye kaffe og gjør ikke noe fremstøt. Da kan du gjøre det og da kan det ordne seg.

Så kan du finne ut hvem som er sjefspulern i kommunen (beklager språkbruket) og hilse på han og da kan det ordne seg med sex ihvertfall.

Så kan det være lurt å prate med folk i alle sammenhenger så folk vet om deg.

Selv var jeg han som kom på kaffebesøk og tørrpratet. Han med draget ble foretrukket tross at han avviste ganske tydelig. Men internettet fungerer også for sånne som meg.

Endret av Flintis
Skrevet
Flintis skrev (2 timer siden):

Tja sånn i gamle dager fantes det bygdefester og steder der de serverte glass med øl og vin i. Om det kommer en med draget og prater til deg på disse kan det jo ordne seg.

Etter det er slutt der kan det bli etterpåspill og der kan det også være noen som har draget.Da kan det også ordne seg.

Så kan det hende du blir tørrpratende med en som ikke har draget, og muligens banker på døra di etter noen dager og spør om du tar i mot besøk. Da drikker han sikkert mye kaffe og gjør ikke noe fremstøt. Da kan du gjøre det og da kan det ordne seg.

Så kan du finne ut hvem som er sjefspulern i kommunen (beklager språkbruket) og hilse på han og da kan det ordne seg med sex ihvertfall.

Så kan det være lurt å prate med folk i alle sammenhenger så folk vet om deg.

Selv var jeg han som kom på kaffebesøk og tørrpratet. Han med draget ble foretrukket tross at han avviste ganske tydelig. Men internettet fungerer også for sånne som meg.

Det er da veldig modig å komme på kaffebesøk. Hvorfor tror du at du turte å møte opp sånn, men ikke gjøre framstøt? 

Skrevet

Hvorfor i helv.. vil du møte menn?

Anonymkode: 10695...23a

Skrevet

Spørs hvor i landet dette tettstedet er. Jo lenger ut på bøgda, jo mer sjenerte er gutta. Bortsett fra de litt mer breiale kara.. 

Rykte om den nye beiben er allerede gått vegg-til-vegg innen 12 timer etter at du flytta inn. Er du slank, veltrent og rimelig pen, er det ingen damer i eller uten forhold som liker deg nå. Det gjelder alle damer i alderen 20-60. 

Hvis du finner noen som vil late som de er venninne med deg vil du bli invitert til ett eller annet. Der vil trolig noen begynne å "make a move" kanskje mer og fler enn du er klar for. Noen matchmakere vil kanskje også introdusere dere. 

Anonymkode: 4767d...232

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Er det ikke overskudd av menn i distriktet?

Anonymkode: 373fe...73a

Jo, det er massevis. Men det spørs jo på høydekrav etc. om de er bra nok

Anonymkode: 9f829...33f

Skrevet
Rosakatt skrev (8 timer siden):

Det er da veldig modig å komme på kaffebesøk. Hvorfor tror du at du turte å møte opp sånn, men ikke gjøre framstøt? 

I Norge var det en Kaffekultur. En gikk bort, banket på, og fikk en kopp kaffe pratet om løst og fast og gikk hjem. Dette kunne være til venner og bekjentskaper uavhengig av kjønn. 

Veldig koselig, en kunne lære folk å kjenne i ro og mak og ble vel ofte "friendsoned" vil jeg tro.

Så om en da likte dama og kunne tenke seg noe mer og omsider tok mot til seg ble en avvist fordi en ikke var attraktiv på den måten. 

De som var attraktive gikk selvfølgelig på "kaffebesøk" og det er noe annet.

Skrevet
Flintis skrev (Akkurat nå):

I Norge var det en Kaffekultur. En gikk bort, banket på, og fikk en kopp kaffe pratet om løst og fast og gikk hjem. Dette kunne være til venner og bekjentskaper uavhengig av kjønn. 

Veldig koselig, en kunne lære folk å kjenne i ro og mak og ble vel ofte "friendsoned" vil jeg tro.

Så om en da likte dama og kunne tenke seg noe mer og omsider tok mot til seg ble en avvist fordi en ikke var attraktiv på den måten. 

De som var attraktive gikk selvfølgelig på "kaffebesøk" og det er noe annet.

Føler det absolutt kan gå galt å du kan gå glipp av å vite at hun var interisert i å se mer av deg, om dere begge holdt kortene for tett til brystet. Er redd du er en mann som opplever det, men det er kun antagelser. Har jo ikke sett hendelsesforløpet med egne øyne. 

Skummelt men fint med kaffekultur, husker det var mer sånn da jeg var liten, men at det ble mindre å mindre sikkert i takt med Internett, mobil osv. Ikke at folk ikke besøker hverandre lengre. 

Skrevet

Det er nok gått litt i glemmeboken og blitt avløst av cafékultur så en planlegger å møtes over en kopp kaffe og prater om løst og fast.

Skal en på besøk planlegges det og en er ikke så sosisialt spontan.

Når det gjelder avvisning eller mangel på attraktivitet så fant man ut det.

Jeg kunne sikkert gjort ting anderledes, men nå ble internettet løsningen for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...