Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min begynner å bli klare til å søke boliglån. Vi har en samlet inntekt på rundt 900 000, så ikke enorm inntekt. Men vi har ingen gjeld med unntak av min studiegjeld. Vi har også faste jobber begge to, og ingen barn. Vi har kausjonist, da vi ikke har spart opp noe særlig egentkapital, men vi har nok til eventuelle omkostninger. Vi bor i en liten by med boligpriser fra rindt 2,5-6 millioner, avhengig av størrelse, standard og lokasjon. Vi satser på ca 3,5-4 millioner i lån.

Så nå skal vi snart i gang med å søke finansieringsbevis. Men har ikke gjort det før. Er det noen måte å sende ut søknad til mange banker samtidig, eller må vi sende en ny søknad til hver bank vi vil høre med? 

Anonymkode: a0dad...d14

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo bare å søke. Husk at dere antakelig ikke får låne mer enn 5 ganger inntekten - og det inkluderer alle lån bla studielån, billån, kreditt osv.

Det kan være greit å ha litt å gå på lånemessig.

Anonymkode: d19b4...bf9

• Liker 3
Skrevet

Vær obs på at det ikke er noe garanti for å få lån, eller mye lån med kausjonist da vedkommende sin gjeld også regnes med i tillegg til at det regnes som en egen husholdning med egne utgifter.

Anonymkode: 92192...f53

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...