Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Til dere med babycall uten video, hvor ofte sjekker dere at babyen sover trygt mens dere er våkne på kvelden? Og hvor gammel er din baby? Min baby er 4mnd og jeg sjekker så ofte, kanskje hvert 20 minutt, og tenker på det en stund før jeg sjekker 

Endret av Lulo456
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjelden-aldri. Baby våknet ganske fast etter klokka for mat da, så hadde sånn ca kontroll på det. Og følsom babycall, så hørte jo bevegelsene.

Anonymkode: 8d1c5...cf3

Skrevet

Ett par ganger etter hun har sovnet før vi legger oss tenker jeg, legger oss 3-4 timer etter at hun har sovnet.

Anonymkode: d70d3...451

Skrevet

Sjekker aldri. For det første sover han dårlig og våkner av ingenting, så når han først sover så er det om å gjøre å være så stille som mulig og holde seg unna rommet. Og for det andre er han stort sett våken en gang i timen fra leggetid til midnatt, men litt lenger soveøkter etter at jeg har lagt meg og da sover jeg jo selv også.

Snart 4 mnd.

Anonymkode: ffe6d...ed1

Skrevet
Lulo456 skrev (13 minutter siden):

Til dere med babycall uten video, hvor ofte sjekker dere at babyen sover trygt mens dere er våkne på kvelden? Og hvor gammel er din baby? Min baby er 4mnd og jeg sjekker så ofte, kanskje hvert 20 minutt, og tenker på det en stund før jeg sjekker 

Da babyen var 4 mnd sov babyen i stua til vi tok den med og la oss. 

Anonymkode: 23d0b...779

Skrevet
Lulo456 skrev (16 minutter siden):

Om jeg hadde behov for å sjekke hvert 20 minutt, ville jeg brukt babycall med kamera. 

Anonymkode: 0de5a...ca0

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg sjekket aldri. Det hadde ikke vært godt for noe. Høres ut som om du har fått en tvangstanke? Om noe skulle ha skjedd, hadde jeg definitivt ikke vært der for å avverge noe, uansett. 

Anonymkode: a86e6...753

• Nyttig 3
Skrevet

Da jeg begynte å legge baby før oss rundt 3-4 mnd sjekket jeg nok hvert 15-20 minutt. Men så begynte hun å våkne av seg selv hele tiden så da trengte jeg ikke sjekke lenger. Jeg har nok hatt litt "post partum anxiety" da (vet ikke norsk navn) for jeg har hatt veldig behov for å sjekke at baby puster veldig jevnlig. Før 3 mnd sov hun omtrent aldri uten at jeg var rett ved. Om hun sov i vogna og den ikke sto der jeg var så sjekket jeg hvert 15 minutt minst. 

Nå er hun 1,5 år og jeg får lyst til å sjekke hvis hun har sovet en time uten å våkne på kvelden.. men jeg gjør det ikke for jeg vet jeg er irrasjonell og hun ligger trygt i sengen sin. 

Anonymkode: 964b1...96e

Skrevet

Jeg angret på at jeg ikke kjøpte sånn pustesokk eller hadde video på. Jeg hørte på alle som sa at det ga falsk trygghet eller bare gjorde at man ble mer engstelig eller sjekket mer men jeg tror det hadde hjulpet meg å få litt ro. 

Anonymkode: 964b1...96e

• Liker 1
Skrevet

Jeg sjekket hele tiden, typ hvert 30-60 min, så vi kjøpte Tapo kamera. Ble en helt annen verden, nå kan jeg sjekke så ofte jeg gidder uten å forstyrre han ❤️

Blitt gradvis tryggere da, nå er han snart 1 år og sjekker kanskje bare 2 ganger fra han legger seg til vi legger oss også 1 sjekk før vi voksne legger oss.

• Hjerte 1
Skrevet

Min på snart 4 måneder sover aldri alene.. Prøver stadig, men han våkner bare så fort han kjenner at jeg går. Kan sove litt alene i moonboon på en god dag. 

Uansett, har både pustesokk og Babycall med kamera. Det gjør at jeg tør å sove. Mistet mange ganger før denne spiren satt, og hadde et tungt svangerskap, så det satte tydeligvis sine spor. 

Anonymkode: b96c1...023

• Hjerte 2
Skrevet

Aldri. Men vi samsov frem til hun var 7 mnd. 

Anonymkode: 2bd16...783

Skrevet

Da babyen var 4 måneder så var det ingen fast leggetid. Hun sov i babynest i stua og vi tok henne med når vi la oss. Da sov hun i bedsidecrib. Men hadde nok sjekket veldig ofte tipper jeg🤣

Anonymkode: 00580...f2d

Skrevet (endret)

Vi kikket innom da vi selv la oss, ellers ikke. Det høres slitsomt ut å føle behov for å sjekke så ofte. Det må jo være vanskelig å slappe av og fokusere på noe etter babyens leggetid? 

Endret av Arkana
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg sjekker litt for ofte når baby sover på rommet eller i vogna si på dagen, minst hvert 30. Minutt. Derfor kjøpte jeg en babycall med kamera istedet, og nå kan jeg sjekke den og ikke forstyrre en sovende baby, og jeg føler meg mye tryggere.

Anonymkode: 1386d...440

Skrevet

Sjekker du hvert 20 minutt om natten når du selv sover også? Høres ut som du er litt stressa… Så lenge barnet ligger i et trygt sovemiljø så trenger du ikke inn å sjekke hele tiden. For min del skapte babycall mer stress enn jeg orka, så slutta å bruke den og sjekket heller innom rommet av og til, kanskje 1 gang i timen, så hver 2. time og til slutt sjekket jeg når jeg selv skulle legge meg (byttet bleie på babyen da også). 

Anonymkode: b9600...72b

• Liker 3
Skrevet

Kvifor ikkje skaffe med kamera? Vi sjekka sikkert babycallen kvart 10.minutt første mnd på førstemann, så det hadde blitt mange tura viss ikkje 😂 Sjekkar ganske regelmessig på begge to no enda sjølv om dei er 2.5 år og 7 mnd. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Sjekker du hvert 20 minutt om natten når du selv sover også? Høres ut som du er litt stressa… Så lenge barnet ligger i et trygt sovemiljø så trenger du ikke inn å sjekke hele tiden. For min del skapte babycall mer stress enn jeg orka, så slutta å bruke den og sjekket heller innom rommet av og til, kanskje 1 gang i timen, så hver 2. time og til slutt sjekket jeg når jeg selv skulle legge meg (byttet bleie på babyen da også). 

Anonymkode: b9600...72b

Dette. Følges anbefalingene for trygt sovemiljø så skal det være veldig trygt, altså. Dvs. egen seng, legges på ryggen, ingen gjenstander i sengen, ozv.

Anonymkode: e2c2a...b43

Skrevet

Få deg kamera, ts. Jeg var lik deg. Alle andre kom med masse logikk, erfaring og statistikk. Det var fortsatt en liten prommille sjanse for at akkurat mitt barn skulle bare dø uten grunn. I mitt 'hormonelle førstegangsmor hode' var kamera redningen. Vi fikk ett nytt liv hele familien. Jeg kunne sitte i stua å se en hel film uten pauser 😊 Kikket på kamera når jeg følte behov. Ble tryggere og tryggere på meg selv ettersom tiden gikk. 

Anonymkode: 0de5a...ca0

Skrevet
Lulo456 skrev (På 23.8.2023 den 21.07):

Med første, sikkert alt for ofte 😂 Iallefall de første 8 ukene.. med nr2 - kun når det var tydelig fra lyd på babycall at baby var våken. Og alltid når jeg skulle legge meg eller våknet på natten uten at baby var våken. Hadde 1 med sovehjerte som ikke spiste på natt etter første uka, og en som våknet på slaget 2.5t søvn frem til 3mnd. 

Anonymkode: 769ae...dfc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...