jpgannonym Skrevet 23. august 2023 #1 Skrevet 23. august 2023 Hei! Har en venninne jeg har prøvd å si til i flere år at jeg gjerne vil heller prioritere på å møtes enn å kjøpe «unødvendige» gaver. Klart der er jo utrolig hyggelig å få gaver, MEN, fylle huset med dill og dall? Som evt ikke blir brukt? Hun sier HVER gang, «JA, så koselig da gjør vi det». Så når julen nærmer seg så kommer hun på døren med en gave, so jeg har måttet hive meg å rundt handle en gave til henne før julaften. Også hver bursdag so spør eg henne hva hun ønsker seg, så får hun det. Men hun spør aldri meg. Har og hintet til ting flere ganger, på kva eg kunne tenkt meg (som da blir brukt). Som å sende noe på instagram, oi se denne krusen, den va fin. Feks. Hvordan skal eg få henne til å slutte å kjøpe gave til jul, når de ikke går inn når jeg sier i fra? Må jeg bare ikke kjøpe når hun komme til meg med gave? Føler det blir så frekt. Som sakt, har snakket med henne TYDELIG om dette. Men ikke Nor hell. Hva gjør dere? Er jeg bare utakknemlig? 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #2 Skrevet 23. august 2023 Du kan jo bare regifte? Anonymkode: 6aef5...935
jpgannonym Skrevet 23. august 2023 Forfatter #3 Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du kan jo bare regifte? Anonymkode: 6aef5...935 Gi gaven til noen andre? Eller gi den tilbake til hun? Når eg fyrst gir gave til noen vil jo jeg gi noe de trenger/vil ha
jpgannonym Skrevet 23. august 2023 Forfatter #4 Skrevet 23. august 2023 jpgannonym skrev (1 minutt siden): Gi gaven til noen andre? Eller gi den tilbake til hun? Når eg fyrst gir gave til noen vil jo jeg gi noe de trenger/vil ha Har og skjedd når hun kommer på besøk så spør hun. «Hvor er det bildet jeg kjøpte deg? Hvor er saksen jeg kjøpte deg?» Så jaa
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #5 Skrevet 23. august 2023 Gidder heller ikke gaver jeg. (Utenom kjernefamilien). Jeg sier bare fra til nye bekjente at jeg ikke er en gave-person. Anonymkode: b7923...336 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #6 Skrevet 23. august 2023 Foreslå at dere gir gave til Redd Barna eller noe sånt. Anonymkode: 56873...8ad 3 1
jpgannonym Skrevet 23. august 2023 Forfatter #7 Skrevet 23. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Foreslå at dere gir gave til Redd Barna eller noe sånt. Anonymkode: 56873...8ad Det var en god idè!! Endret 23. august 2023 av jpgannonym
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #8 Skrevet 23. august 2023 jpgannonym skrev (1 time siden): jeg har prøvd å si til i flere år at jeg gjerne vil heller prioritere på å møtes enn å kjøpe «unødvendige» gaver. Du må si dette rett ut. "Jeg vil at vi slutter å kjøpe gave til hverandre. Vi kan heller bruke gavepengene på å gå på restaurant/teater/annen aktivitet sammen." Anonymkode: 6810d...4bc 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #9 Skrevet 23. august 2023 Lykke til, ts. Jeg har forsøkt i mange år å få folk om å slutte å gi meg gaver. Jeg hater å få gaver jeg ikke trenger. Har foreslått veldedighet, men det kommer ubrukelige gaver hvert år likevel. Jeg er ikke utakknemlig, men de gavene kunne vært gitt til noen som virkelig trenger det og kunne spart verden for mere søppel. Anonymkode: 46f8f...bd0
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #10 Skrevet 24. august 2023 Hææ? Du er lei av å få gave av henne til jul men er misfornøyd med at hun ikke kjøper bursdagsgave til deg, for det kjøper du nemlig til henne?? Slutt å gi gaver generelt til henne! Så slipper du dette. Si at nå er dere voksne og må kutte ut dette, og at du kun kjøper gave til familie. Jaggu ikke rart hun kommer på døra med ræl til jul om du tidligere på året har kjøpt bursdagsgave til henne. Hun føler vel hun må bøte på at hun ikke kjøpte gave til deg når du hadde bursdag da. Slike folk trenger tydelige beskjeder. Bare slutt å gi gave, punktum. Anonymkode: bde77...5f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå