Gå til innhold

Får komplimenter, men liker ikke hvordan jeg ser ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt dårlig selvfølelse siden grunnskolen. Er nå i midten av tyveårene, selvfølelsen er ikke på topp og jeg liker ikke utseendet mitt så godt. Har gode dager i blant, men de dårlige dagene hvor jeg føler meg dritt dominerer. Bærer på mye usikkerhet og føler meg aldri god nok, pen nok. Får titt og ofte komplimenter fra kolleger og medstudenter, som går på utseende, om at jeg ser perfekt ut og at jeg har fine ansiktstrekk. Menn jeg har datet har også komplimentert utseende, men jeg ser ikke det de tydeligvis ser. Ordner meg hver dag for å føle meg OK, men ser alltid det som ikke er bra. Har blitt sjekket opp av menn som jeg syns er for kjekke for meg og har avvist fordi jeg ikke tror det vil funke, for jeg tror de vil bli skuffet. Kan ikke begripe og forstå de som mener jeg ser pen ut. Er det meg er noe feil med? Hva kan jeg gjøre for å få det bedre med meg selv?

Anonymkode: 8eabf...e77

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter du kanskje med body dismorfia?

Høres sånn ut, du kan jo sjekke det ut om du ikke allerede har? Sikkert en del tips til hvordan å håndtere slike følelser.

Tror ikke folk sier komplimenter i den graden du hører, uten at de mener det. 

Neste gang en kjekk mann, du er interisert i prøver seg, kanskje ta en sjangs? Hva har det å si om du ikke liker degselv, om andre gjør? Kanskje med tiden, om du møter skrekken, å kanskje ikke være nok for noen, du vil erfare at det går bra? Selv om noen så ender opp skuffet (Tviler på at de blir skuffet da) betyr ikke det at andre kjekke menn vil bli det 😊

Håper det bedrer seg 

Skrevet

Jeg har aldri fått komplimenter for utseendet mitt (bortsett fra pent hår da jeg var yngre), og på bilder ser jeg ofte skremmende fæl ut, men jeg synes likevel jeg er litt pen i speilet :) Dette er i hodet, som du er klar over, og du trenger kanskje litt terapihjelp? 

Anonymkode: 87714...c40

Skrevet

Psykoterapi er bra for deg. 

Anonymkode: 0e103...1c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...