kitekatt Skrevet 19. januar 2006 #1 Del Skrevet 19. januar 2006 Lurer på å gravere noe smykke til forloverne mine....men kan ikke være knalldyrt smykke siden jeg har to...noen som vet om feks. medaljonger noe sted på nettet? eller noe annet man kan gravere på? Og hva skulle stått i graveringen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 19. januar 2006 #2 Del Skrevet 19. januar 2006 Dey blir fint og mektig berre med "Takk" syns eg!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 19. januar 2006 #3 Del Skrevet 19. januar 2006 Det er ikke bilde på nettsiden, men Thune har noen fine sølvarmbånd med et stort hjerte på som egner seg til gravering. Jeg har et slikt selv, og er veldig fornøyd. De koster 700, så det er kanskje litt i dyreste laget? Ville gravert inn navnet til personene. Medaljonger nå til dags er ofte så tynne at de ikke egner seg til maskingravering. De må håndgraveres, og det er mye dyrere. Derfor ville jeg gått for noe i massivt sølv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Floja Felíz Skrevet 19. januar 2006 #4 Del Skrevet 19. januar 2006 Hva med en liten hjerte-medaljong der du kan sette inn et bilde av dere to og gravere inn noe på innsiden? Kanskje noen fine ord om vennskap? Det er jo kjempesøtt, og ikke så dyrt i sølv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kitekatt Skrevet 19. januar 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) Det er ikke bilde på nettsiden, men Thune har noen fine sølvarmbånd med et stort hjerte på som egner seg til gravering. Jeg har et slikt selv, og er veldig fornøyd. De koster 700, så det er kanskje litt i dyreste laget? Ville gravert inn navnet til personene. Medaljonger nå til dags er ofte så tynne at de ikke egner seg til maskingravering. De må håndgraveres, og det er mye dyrere. Derfor ville jeg gått for noe i massivt sølv. ← Ja medaljong hadde vært genialt! Synes det var litt dyrt siden det er to stykker, men må da kunne få tak i rimligere? Gravering koster også litt. Hvis noen har tips om hvor jeg kan få tak i blir jeg glad Endret 19. januar 2006 av kitekatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 19. januar 2006 #6 Del Skrevet 19. januar 2006 Min erfaring er at det ikke er så stort utvalg av medaljonger hos de fleste gullsmeder, i hvert fall ikke i sølv og til voksne. Men de kan helt sikkert bestille. Men jeg tror nå fremdeles at det blir vanskelig å finne en som er tykk nok til å ikke bli bulkete av graveringen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kitekatt Skrevet 19. januar 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 19. januar 2006 Min erfaring er at det ikke er så stort utvalg av medaljonger hos de fleste gullsmeder, i hvert fall ikke i sølv og til voksne. Men de kan helt sikkert bestille. Men jeg tror nå fremdeles at det blir vanskelig å finne en som er tykk nok til å ikke bli bulkete av graveringen... ← Ja, har ikke så mye peiling på sånt...kan jo være i annet enn sølv også. messing/ tinn/ kobber osv.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå