Gå til innhold

Dactacort mot underlivskløe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mange måneder med mye kløe og ubehag i underlivet (og uttalige canestenkurer, diflucan osv.), har jeg endelig fått råd fra gynekolog om å bruke dactacort krem med hydrokortison på slimhinnene i underlivet morgen og kveld i 3 dager.

Har noen her erfaring med å bruke denne? Fungerer det? Og kommer plagene tilbake?

Anonymkode: 6d88d...4b8

Skrevet

Jeg kan jo si at det fungerte for meg, men vi kan jo ikke vite om vi hadde de samme problemene. Du må nok bare prøve for å finne ut av om det vil hjelpe deg.

Anonymkode: 74447...782

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg kan jo si at det fungerte for meg, men vi kan jo ikke vite om vi hadde de samme problemene. Du må nok bare prøve for å finne ut av om det vil hjelpe deg.

Anonymkode: 74447...782

Takk for svar! Nei, det er sant. For meg gjelder dette kløe etter mye soppbehandling (canesten osv.).

Så kløen var vekk etter tre dager?

Skrevet

Jeg fikk og resept på den, men for meg fikk jeg bivirkning i form av brennende følelse. Ble verre og verre, så jeg kunne ikke bruke den. Brukte isteden betnovat 2x daglig i 4-5 uker. Det hjalp.

Anonymkode: 2a13a...65e

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg fikk og resept på den, men for meg fikk jeg bivirkning i form av brennende følelse. Ble verre og verre, så jeg kunne ikke bruke den. Brukte isteden betnovat 2x daglig i 4-5 uker. Det hjalp.

Ok, takk for svar! Ble kløen vekk da? Og vet du hvorfor du klødde?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ok, takk for svar! Ble kløen vekk da? Og vet du hvorfor du klødde?

Jeg ble helt bra. Legen visste ikke hva det var.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ble helt bra. Legen visste ikke hva det var.

Skjønner. Skal prøve med dactacort først i håp om at det hjelper. 🤞🏼

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Etter mange måneder med mye kløe og ubehag i underlivet (og uttalige canestenkurer, diflucan osv.), har jeg endelig fått råd fra gynekolog om å bruke dactacort krem med hydrokortison på slimhinnene i underlivet morgen og kveld i 3 dager.

Har noen her erfaring med å bruke denne? Fungerer det? Og kommer plagene tilbake?

Har brukt den til samme formål etter råd fra lege, og fungerte utmerket. 

Anonymkode: 881a3...57d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har brukt den til samme formål etter råd fra lege, og fungerte utmerket. 

Anonymkode: 881a3...57d

Takk for svar! Forsvant mye av kløen etter tre dager? Og har du måtte smøre deg siden?

• 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.8.2023 den 21.36):

Hei igjen. Hvor lenge satt den brennende følelsen i for deg? Har gått over en uke nå, og jeg har fremdeles vondt. 😅

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei igjen. Hvor lenge satt den brennende følelsen i for deg? Har gått over en uke nå, og jeg har fremdeles vondt. 😅

TS

Har du en brennende følelse over en uke ETTER at du har sluttet å bruke legemiddelet? Brukte selv dactacort da jeg hadde underlivssopp, opplevde ikke noen brennende følelse (canesten derimot, den fikk jeg brennende følelse av). På 3-4 dager var vel kløen borte. 

Skrevet
starken skrev (7 timer siden):

Har du en brennende følelse over en uke ETTER at du har sluttet å bruke legemiddelet? Brukte selv dactacort da jeg hadde underlivssopp, opplevde ikke noen brennende følelse (canesten derimot, den fikk jeg brennende følelse av). På 3-4 dager var vel kløen borte. 

Jepp. Men jeg sliter veldig også da. Hatt kløe i 5 mnd. i strekk, så tåler lite.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...