Gå til innhold

Hvordan forholde seg til ustabil far?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min far er psykisk syk og har behandlet meg svært dårlig oppover. Og med svært dårlig mener jeg syke ting, ikke små ting. Jeg og min kjære har fått barn, og etter dette kjente jeg at jeg ble enda mer forbannet over ting han har gjort. Jeg prøvde å snakke med han om tingene, men han går kun inn i den største offerrollen, og evner ikke å se seg selv. Dette var i april. Etter dette er det noen få normale samtaler før jeg ikke hører noe, han legger ut bilde av at han reiser rundt, koser seg på ting og tang og nyter sommeren. 

Plutselig får jeg melding om at han håper jeg kommer på besøk snart og at han har en gave til babyen vår. Jeg skjønner jo at dette sikkert er hans måte å prøve å ha ett videre forhold på, men han er så ustabil at jeg ikke vil at vår sønn skal bli del av kaoset hans. Eller at sommeren er ferdig og han derfor er ensom igjen. Syns det er ekstremt frekt av han å ikke ta kontakt i hele perioden etter vi fikk barn, for så å late som ingenting. Hva burde jeg gjøre, og svare? 

Anonymkode: 269bd...4f9

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å legge til at han altså ikke tar noe kontakt på 4 måneder. Jeg tar heller ikke kontakt for å vise at måten han er på ikke er greit. 

Anonymkode: 269bd...4f9

Skrevet

Jeg var i samme situasjon opp gjennom de siste 19 årene til barnet mitt. Nå tar jeg ingen kontakt med han lengre

Anonymkode: 80a68...638

Skrevet

Du kutter ham ut av livet ditt? Hvorfor skal du ha kontakt med en person som kun gir deg negative følelser og opplevelser? 

Anonymkode: 75e95...8a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...