Gå til innhold

Mann som repeterer seg selv som en robot, diagnose eller bare uintelligent/enkel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har truffet en mann noen ganger som alltid gjentar seg selv. Et eksempel er «god mat du lagde i dag». Så går det en halvtime så sier han det igjen. Så enda en gang sier han veldig god mat i dag, skål for den. Dette gjør han med andre ting også, enten at jeg var fin i dag så sier han det 3-4 ganger på en dag. Alltid sagt med samme tonefall som om det er første gang han sier det.
Neste gang vi møtes gjentar han gjerne mange av de samme tingene vi har snakket om tidligere, for eksempel en uinteressant jobbhendelse jeg nevnte èn gang for flere måneder siden har han nevnt ved hvert treff.

Dette ble så ekstremt irritasjonsmoment at han gikk rett i vennesona. Men nå er jeg litt nysgjerrig på om dette kan være en slags diagnose? Tenkte på spekteret eller en form for adhd. Har noen møtt et sånt menneske før? 🙈

Anonymkode: d04d5...806

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det må være på autismespekteret. 

Anonymkode: a532e...689

• Liker 1
Skrevet

Tipper han er veldig nervøs. Prøv å trygge ham. 

Anonymkode: addf8...344

Skrevet

Palilalia. Jeg har det, det henger ofte sammen med ASD :) 

Anonymkode: abe1c...659

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Er det den diagnosen der man både stammer av og til og repeterer seg selv? Mener det var pensum innen utviklingsforstyrrelser. 

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Oi, googlet og ante ikke at det var et eget begrep dette, takk!

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det den diagnosen der man både stammer av og til og repeterer seg selv? Mener det var pensum innen utviklingsforstyrrelser. 

Han stammer faktisk litt noen ganger når han gjentar disse tingene. Sånn «veldiiig…. veldig god mat du lagde i dag»

• Nyttig 1
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Tipper han er veldig nervøs. Prøv å trygge ham. 

Anonymkode: addf8...344

Tror ikke jeg hadde vært en god partner for han for jeg må jobbe hardt med å skjule irritasjonen når jeg hører det samme for fjerde gang, og den samme historien for tiende gang. Virkelig ikke stygt ment mot noen som lider av dette, vil gjerne være venn med han og andre takler det sikkert kjempefint. Han er et fint menneske. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vet ikke om det innbefatter stamming. Har forstått det som at det kun gjelder egen repetisjon, spesielt hvis man er stresset. Kjenner igjen HI veldig, sitter gjerne sånn f.eks i lunsjen på jobb. 

Echolalia er forøvrig også en greie, da gjentar man andre.

Og ts, det har ingenting med lav intelligens å gjøre. Jeg scorer 120 på iq test og er svært intelligent, men der din ledning er koblet blå på blå er min koblet blå på grønn 😉

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vet ikke om det innbefatter stamming. Har forstått det som at det kun gjelder egen repetisjon, spesielt hvis man er stresset. Kjenner igjen HI veldig, sitter gjerne sånn f.eks i lunsjen på jobb. 

Echolalia er forøvrig også en greie, da gjentar man andre.

Og ts, det har ingenting med lav intelligens å gjøre. Jeg scorer 120 på iq test og er svært intelligent, men der din ledning er koblet blå på blå er min koblet blå på grønn 😉

Mente egentlig sosial intelligens om han rett og slett var klar over dette men bare gjorde det for tomprat. Han er ellers smart og flink i jobben sin. Men har mye større forståelse for det nå om han har det samme som deg og at det handler om andre ting :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...